معرفی ده مقصد گردشگری ارزان

زینب محمدی
زینب محمدی دوشنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
معرفی ده مقصد گردشگری ارزان

خوشبختانه زمین در تعیین مقصدهای گردشگری آن‌قدر سخاوتمندانه رفتار کرده است که به نیاز همه توجه شده است. مقصدهای گردشگری ارزان زیادی وجود دارد که پیدا کردن آن‌ها تلاش زیادی نمی‌طلبد هرجای دنیا که باشید بازهم راهی برای لمس این زیبایی وجود دارد. در ادامه کجارو ۱۰مقصد مقرون و به‌صرفه را با شما به اشتراک می‌گذارد.

۱.فیجی

فیجی یکی از جزایر اقیانوس آرام اگرچه جزایر اقیانوس آرام به گرانی شهرها هستند اما فیجی یک استثناست. فیجی برخلاف جزایر مجاور خود نسبتا ارزان است. در فیجی هم مانند دیگر جزایر استراحتگاه‌هایی با شبی هزار دلار وجود دارد اما می‌توانید بودجه‌ی خود را به‌گونه‌ای مدیریت کنید که از ساحل بکر، غواصی حرفه‌ای ، غذاهای دریایی خوشمزه و خوش‌وبش با مردم محلی بهره ببرید و نگران جای خواب هم نباشید از آنجایی که فیجی یک ایستگاه بین‌راهی است انجمنی از مسافران در آن شکل‌گرفته که به لطف حضور این انجمن مهمان‌پذیرها، سیستم حمل‌ونقل و سایر فعالیت‌ها به‌شدت کاهش قیمت داشته است به‌خصوص در جزیره Yasawa. فیجی یکی از به‌صرفه‌ترین مقصدهای جهان است از آن غافل نشوید.

۲.آمریکای مرکزی

امریکای مرکزی اگر به‌دنبال پرسه زدن در ویرانه‌های باستانی، گشت‌وگذار در جنگل، غذاهای خوشمزه و هم‌کلامی با توریست‌های مختلف هستید، کشورهای کوچک امریکای مرکزی دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. هزینه‌ها در کشورهایی مثل السالوادور، هندوراس، نیکاراگوئه، و گواتمالا به‌گونه‌ای است که این کشورها را به مقصدهای ارزان‌قیمتی تبدیل کرده است. هزینه‌ی یک روز اقامت در این کشورهای به شرح زیر است: مهمان‌خانه شبی ۱۵ دلار و غذا وعده ای ۳ دلار.

۳.کامبوج

راهبی در یکی از معابد کلمبیا کشورهای آسیای جنوبی همگی مقصدهای به‌صرفه‌ای هستند. در این میان کامبوج به زیبایی و مهمان‌نوازی معروف است. هزینه هتل تنها شبی ۲۰ دلار امریکاست غذاهای خیابانی دو دلار و سیستم حمل‌ونقل ۲۰ دلار هزینه‌ برمی‌دارد اگر قادرید روزانه ۵۰ دلار خرج کنید می‌توانید یک زندگی اعیانی در کامبوج برای خود دست‌وپا کنید.

۴.چین

شانگهای در شب بعد از سفر مارکوپولو، چین به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری جهان تبدیل شد. هزینه سفر یک‌روزه به این کشور به شرح زیر است: هزینه خوابگاه کمتر از ۲۰ دلار، غذاهر وعده ۲ تا ۵ دلار و جابه‌جایی کمتر از یک دلار هزینه برمی‌دارد. البته شهرهای بزرگ ساحلی چین به این ارزانی نیستند اما شهرهای داخلی همچنان به‌صرفه و ارزان هستند.

۵.کره جنوبی

کره جنوبی مقصدی به صرفه کره جنوبی یکی از بهترین مقصدهای ناشناخته جهان است. کشوری با تکنولوژی بالا، غذاهای خوشمزه، طبیعت زیبا و شب‌های رویایی و همه این خوبی‌ها با کمترین قیمت ممکن دست‌یافتنی است. واحد پول کرده جنوبی وان است هر ۱۱۰۰ وان یک دلار امریکاست. با پرداخت چند هزار وان ناقابل می‌توانید بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنید خوش بگذرانید.

۶.هند

هند یکی از مقصدهای به صرفه گردشگری واحد پول هند روپیه است هر دلار آمریکا ۶۳ رو پیه هند است. اگر یک هتل ۵ستاره رزرو کنید و در طول اقامت فقط غذاهای غربی مصرف کنید به‌سختی کل هزینه به‌روزی ۵۰ دلار می‌رسد. اگر در مهمان‌خانه‌های ارزان اقامت داشته باشید، قطار درجه دوم سوار شوید و غذاهای محلی مصرف کنید هزینه شما چیزی نزدیک به‌ روزی ۳۰ دلار می‌شود.

۷.اروپای شرقی

کشورهای اروپای شرقی اروپای شرقی ارزان‌ترین بخش قاره اروپاست. با پرداخت روزی فقط ۴۰ دلار می‌توانید یک زندگی شاهانه دریکی از کشورهای اروپای شرقی داشته باشید (اوکراین،بلغارستان،رومانی و مولداوی). هزینه اجاره یک اتاق در اوکراین شبی فقط ۸ دلار است و چند دلار ناقابل هم هزینه جابه‌جایی در این کشورهاست. شرق اروپا به‌اندازه غرب آن زیبا و دل‌فریب است اما متأسفانه مورد کم‌لطفی گردشگران قرارگرفته است. این کشورها دیگر آن کشورهای کمونیستی و فقیر سابق نیستند.

۸.پرتغال

پرتقال زیبا پرتغال یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی است.فقط یک‌بار دیدن از این کشور کافی است تا شما را به خود مبتلا کند. سواحل زیبا، صخره‌های خیره‌کننده، غذاهای خوشمزه، مردم خوش‌رو و جولان تاریخ در کوچه‌پس‌کوچه‌های این کشور سندی بر این ادعاست. متأسفانه پرتغال به شلوغی دیگر کشورهای اروپایی نیست هرچند واقعا سزاوار توجهی بیش از این است.

۹.استرالیا

استرالیا-مقصد زیبا و ارزان   شاید عجیب به نظر برسد اما استرالیا به لطف موقعیت‌های شغلی فراوان، توریست‌های بسیار، موج‌سواری پررونق و مواد غذایی ارزان یکی از ارزان‌ترین مقصدهای گردشگری است. افت ۲۰ درصدی دلار استرالیا این کشور را حتی ارزان‌تر از قبل کرده است.

۱۰.تایلند

یکی از ارزانترین کشورهای آسیای جنوبی تایلند در صدر این لیست بلندبالا یکی از ارزان‌ترین مقصدهای جهان است. هزینه یک روز اقامت در این کشور ۳۰-۲۵ دلار است. مهمان‌خانه‌های ارزان، دکه‌های خیابانی و اتوبوس‌های محلی دلیل این ارزانی دل‌چسب است. هزینه سفر به اولویت بندی شما بستگی دارد اگر آسایش بیش از حد را فدای کاوش و تجربه‌های جدید کنید بسیاری از مقصدهای جهان را می‌توان با هزینه‌های به‌مراتب کمتری تجربه کرد. منبع: Nomadic Matt

مطالب مرتبط:

دیدگاه