راه‌اندازی نخستین مرکز تفریحی پردیس ملل در رباط کریم

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
راه‌اندازی نخستین مرکز تفریحی پردیس ملل در رباط کریم

بر اساس گزارش شهردار رباط کریم، پاسخ به نیاز شهروندان که کمتر به آن‌ها توجه شده و همچنین ایجاد چشم اندازهای زیبا و منحصربه‌فرد برای منطقه، تلطیف هوای شهر و تامین سرانه‌های تفریحی از جمله پیامدهای روانشناختی شهری برای راه‌اندازی پروژه‌ی نخستین مرکز تفریحی پردیس ملل در این منطقه است.

مسعود مختاری اعلام کرد:

این مجموعه با هدف بالا بردن توان اکولوژی منطقه از طریق ایجاد و ارتقای قابلیت‌های تفریحی و تفرجی، جذب گردشگر و سرمایه بخش خصوصی و ایجاد اشتغال به‌منظور رشد و توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار از طریق ایجاد درآمدهای پایدار ساخته می‌شود.

وی درمورد مکان این مجموعه گفت:

این پارک از انتهای کمربندی شمالی محدوده میدان آبشناسان و در امتداد رودخانه سیاب تا ابتدای پارک گل نرگس در مجاورت جاده ساوه احداث می‌شود.

مهندس مختاری درباره مراحل پیشرفت این پروژه افزود:

این پروژه در فاز تامین زیرساخت قرار دارد و در حال حاضر عملیات نخاله برداری، عملیات تسطیح و خاکریزی، عملیات حفر مسیر کانال و دپوی نخاله‌ها توسط ماشین‌آلات و تجهیزات اختصاص یافته در حال انجام است.

وی افزود:

این پردیس مشتمل بر انواع باغ‌های ایرانی، فرانسوی، ایتالیایی و مصری است و اولین دریاچه مصنوعی منطقه به مساحت تقریبی ۱۰ هزار مترمربع در درون پارک پیش‌بینی شده است.

از دیگر امکانات این مجموعه تفریحی می‌توان به انواع باغ‌های ایرانی، پیست پیاده روی در حاشیه پارک و حاشیه دریاچه، زمین‌های ورزشی و زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، ایستگاه سلامت و ... اشاره کرد. مختاری به تاثیرات مثبت برای ارتقای شرایط اکولوژی منطقه و همچنین ایجاد فضایی مناسب برای شهروندان شهر اشاره کرد و گفت: با احداث این پروژه محیطی زیبا و دلنشین برای گردشگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، چشم اندازهای زیبا و متنوع برای شهروندان فراهم می‌شود و آن‌ها می‌توانند برای گذراندن تعطیلات کوتاه مدت آخر هفته از این مکان استفاده کنند. تهیه شده در کجارو

عکس کاور از وب‌سایت robatkarim.ir (عکاس: نامشخص)

مطالب مرتبط:

دیدگاه