۱۲ اشتباه متداولی که هنگام سفر مرتکب می‌شویم

سیما احدی
سیما احدی جمعه، ۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
۱۲ اشتباه متداولی که هنگام سفر مرتکب می‌شویم

انسان برای تنوع و دوری از محیط کار نیاز به گشت‌وگذار و سفر دارد. برای سفر باید مقدماتی آماده شود تا سفری خوب و به یاد ماندنی داشته باشیم. اکثر مردم اشتباهاتی قبل از سفر انجام می‌دهند که مشکلاتی برای‌شان پیش می‌آید. در ادامه با کجارو همراه باشید تا به چند نمونه از این اشتباهات اشاره کنیم.

سفر کردن و رفتن به تعطیلات باید بدون استرس و در آرامش‌ باشد. حداقل مانند رویایی باشد که در سر داریم. گاهی اتفاقاتی قبل یا در طول سفر برای اکثر مردم رخ می‌دهد. در اینجا به ۱۲ مورد از این اشتباهات اشاره می‌کنیم.

۱. نداشتن بودجه کافی

Emergency Fund وقتی موعد سفر می‌رسد، بیشتر مردم فقط برای سفر پول ذخیره می‌کنند. مکان‌هایی که می‌خواهند ببینند، بلیط هواپیما و اتومبیلی که کرایه می‌کنند، همه‌ی این‌ها را پیش‌بینی می‌کنند. چیزی که مردم به آن توجه ندارند خرج‌های اضطراری است. اگر می‌خواهید به سراسر دنیا سفر کنید، باید مطمئن شوید که پول مورد نیاز را دارید و موارد اضطراری را در نظر گرفته‌اید تا به راحتی به خانه برگردید. Emergency Fund جمع کردن بودجه‌ بسیار مهم است، زیرا هیچ‌کس نمی‌خواهد قبل از این‌که سفرش به پایان برسد بودجه‌اش تمام شود و این یک واقعیت است.

۲. پروسه‌ی گرفتن گذرنامه

passport دریافت و تایید گذرنامه زمان بر است، باید برای اتفاقات غیر منتظره تا آمدن گذرنامه خود را آماده کنید. برای این که از بابت گذرنامه خیالتان راحت باشد، باید از ۳ یا ۴ ماه قبل سفر برای گرفتن گذرنامه اقدام کنید. اگر آژانس مدارک بیشتری بخواهد این کار به شما وقت اضافی برای مهیا کردن آن‌ها را می‌دهد.

۳. برداشتن وسایل غیر ضروری

packing بیشتر شرکت‌های هواپیمایی برای بار بیشتر پول می‌گیرند، پس سعی کنید همه‌چیز را ساده بگیرید.راهی برای این‌که هر ۶ جفت کفشی که با خود برده‌اید را بپوشید وجود ندارد. لباس‌های جین را می‌توانید بیشتر از یک‌بار بپوشید، پس نیازی به بردن ۲۰ دست لباس برای سفر یک هفته‌ای وجود ندارد.

۴. صرف زمان زیاد برای عکاسی و زندگی نکردن در لحظه

take a photograph ما با دنیای دیجیتالی که توسط لمس انگشتان است آشنایی داریم. می‌توانیم از غذا، نوشیدنی‌هایمان، چیزهایی که می‌بینیم و با افرادی که هستیم عکس بگیریم. همه‌ی ما می‌دانیم تعداد عکس‌هایی که گرفته می‌شود بالا رفته است. کمی از دوربین‌ها دور شوید و در لحظه  زندگی کنید و خاطره‌های زیبا بسازید و اگر وقت اضافی داشتید عکس بگیرید. take a photograph محیط رسانه‌های اجتماعی بدون عکس‌های سفر شما هم خوب خواهند بود. شما در جایی متفاوت هستید، بیشتر گشت‌وگذار کنید تا داستانی برای تعریف کردن داشته باشید، وقتتان را برای عکس‌های بی‌محتوا تلف نکنید.

۵. عدم اطلاع بانک از مکان سفر شما

Forget putting the bank in place of your trip در بسیاری از کشورها بانک‌ها در جهت احتیاط‌های امنیتی اگر از حسابتان در جای دیگری استفاده کنید حساب شما را مسدود می‌کنند، پس بهتر است برای جلوگیری از این کار بانک را در جریان سفرتان قرار دهید. هیچ‌چیز بدتر از این نیست که برای حساب پول هتل از کارت خود استفاده کنید و کارت قبلا مسدود شده باشد.

۶. اعتماد به کتاب راهنما‌یی که در فرودگاه خریدید guide book

نگاهی به برخی از تورهای عمومی که در کتابی که از کتاب‌فروشی خریده‌اید بیندازید و کمی قدم بزنید. در رم، می‌توانید در خیابان‌ها قدم بزنید و بگردید. بهترین روش برای کشف مکان‌ها و جاهای دیدنی، استفاده از نقشه است. گاهی اوقات جاهایی وجود دارند که در کتاب‌ها نیامده است، مثلا به منظره‌ای نفس‌گیر می‌رسید که در کتاب به آن اشاره‌ای نشده است. guide book به هرحال اگر این کتاب‌ها نبود شاید هیچ وقت دیدن چنین منظره‌هایی را تجربه نمی‌کردیم.

۷. غافل نشدن از فرهنگ و ذهن باز نداشتن

knowing culture در هنگام سفر شما باید از قبل در مورد فرهنگ و آداب‌ورسوم آن منطقه تحقیقاتی انجام دهید. چیزی که در کشور شما مورد قبول است شاید در کشور دیگری بی‌ادبی محسوب می‌شود. برای مثال در ایالات متحده در زمان کودکی به ما گفته شده خیره نشویم. در آلمان خیره شدن نوعی مسابقه است که هر کسی بتواند ارتباط چشمی طولانی‌تری نگه دارد برنده است. این رفتار یک رفتار عادی است و بی‌ادبی محسوب نمی‌شود. همین‌طور در بعضی موارد باید ذهنی باز داشته باشید، مثلا غذا را از ظاهرش قضاوت نکنید آن را بچشید. (مگر این‌که نسبت به ماده‌ای که داخل غذا به کار برده شده حساسیت داشته باشید) knowing culture

۸. به همراه داشتن ابزارها و وسایل زیاد

 bring more tools آوردن تمامی وسایل الکترونیکی، جیب‌های شما را پر می‌کند. تبلت جاگیر خود را در هتل ( خانه یا هرجایی که اقامت دارید) بگذارید و فقط گوشی همراه خود را بیاورید. در واقع شما نیازی به گوشی، تبلت، آیپاد و دوربین یک‌جا ندارید.حداقل یکی یا در مواقع نیاز دو وسیله را بیاورید.

۹. ارتباط زبانی برقرار نکردن

learn english اکثر مردم از این‌که سعی می‌کنید به زبان آن‌ها صحبت کنید قدردانی می‌کنند. شاید در این کار خبره نباشید ولی مشکلی ندارد. این کار بهتر از این است که تنها با افرادی که انگلیسی صحبت می‌کنند ارتباط برقرار کنید.

۱۰. رزرو اقامت‌گاه‌های گران‌قیمت

live comfort لازم نیست هتلی چند ستاره انتخاب کنید تا سفرتان باب میل‌تان باشد. معمولا هنگام سفر، زمان زیادی را در هتل نمی‌گذرانید پس لازم نیست که هزینه زیادی را صرف رزرو هتل‌های گران و لوکس کنید. live comfort معمولا شما با پرداخت کم‌تر و و غیرضروری مثل اقامت نداشتن در یک هتل سطح بالا، بیشتر خوش می‌گذرانید.

۱۱. غذاخوردن در مقابل بناهای تاریخی

eating in front of historical monuments معمولا رستوران‌هایی که در نزدیکی مکان‌های تاریخی قرار دارند، غذاهای گران‌تری سرو می‌کنند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که در اطراف مکان‌های تاریخی و دیدنی غذا میل نکنید و به نقاط دورتری بروید.

۱۲. نداشتن برنامه برای بسته‌بندی وسایل

 pack bag عجله کردن برای این‌که همه‌ی فعالیت‌های چک‌لیست خود را انجام دهید کمی گیج‌کننده است. حتی ممکن است سفرتان را خراب کنید. گاهی اوقات جمع‌آوری وسایل زیاد با عجله و وقت کم باعث می‌شود یا وسایل‌تان جای بیشتری بگیرد یا چیزی از قلم بیفتد. قبل از کارهایتان برنامه‌ریزی کنید تا وسیله‌ای فراموش‌تان نشود. منبع: lifehack

مطالب مرتبط:

دیدگاه