کوبا؛ سرزمین تاریخ، فرهنگ و اتومبیل‌های کلاسیک

عماد جعفری
عماد جعفری یکشنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۵
کوبا؛ سرزمین تاریخ، فرهنگ و اتومبیل‌های کلاسیک

کوبا کشوری که همچنان کمونیستی باقی‌مانده، اصلی‌ترین منبع درآمد خود را از حضور گردشگران خارجی تأمین می‌کند. شهرهای زیبایی چون هاوانا و ترینیداد (Trinidad)، سواحل شنی سفید، مناظر طبیعی دلربا و سرگرمی‌های بی‌شماری که برای گردشگران در نظر گرفته‌ شده است کوبا را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرده است. اگر برای بار اول به کوبا سفر می‌کنید باید منتظر مناظر غیرمنتظره زیادی باشید. با کجارو همراه باشید تا با این یادگار انقلابی قرن بیستم آشنا شویم.

وقتی به فرودگاه کوبا می‌رسید، و از فرودگاه خارج‌شده تا به مرکز شهر بروید با اولین صحنه غیرمنتظره و حیرت‌انگیز کوبا مواجه می‌شوید، پارکینگی پر از اتومبیل‌های کلاسیک که هریک با ۲۵ CUC ( معادل ۲۵ دلار آمریکا) شما را به مرکز شهر می‌رسانند. در بیشتر تصاویری که از فضای شهری کوبا منتشر می‌شود، رد پای حضور این اتومبیل‌های کلاسیک به‌وضوح پیداست و این اتومبیل‌ها به نماد فرهنگی کوبا بدل شده‌اند. نمادی که می‌تواند به‌نوعی مجسم کننده سایر مناظر و اماکن کلاسیک و تاریخی کشور کوبا باشد.

travels-best-2015-ss-visit-cuba-011_596x334وارادرو (Varadero)

pool-area حدود ۲۵ مایل ساحل شنی سفید با حاشیه‌ای از آب‌های فیروزه‌ای، هتل‌های مجلل و مراکز خرید شیک و امروزی که برای گردشگران طراحی‌شده، وارادرو را به بهترین جاذبه گردشگری کوبا و یکی از بهترین‌ها در حوزه دریای کارائیب بدل کرده است. وارادرو و ناحیه گردشگری کانکون مکزیک به‌عنوان بهترین مقاصد گردشگری کارائیب شناخته می‌شوند. در کنار کسانی که برای آفتاب دلپذیر سواحل این  منطقه به کوبا سفر می‌کنند، وارادرو بهشت علاقه‌مندان به مناظر طبیعی نیز محسوب می‌شود، غارها و صخره‌های بسیار زیبایی برای بازدید وجود دارد و چشم اندازهای طبیعی وارادرو به‌ویژه در ناحیه شمالی آن، شگفت‌انگیز است. اگر ترجیح می‌دهید از مناطق هنری و فرهنگی وارادرو بازدید کنید، به شهرهای کارادناس (Cardenas)، مانتانزاس (Mantanzas)، شبه‌جزیره زاپاتا (Zapata Peninsula) و سن میگوئل دیلوس بانوس (San Miguel de los Baño)  سفر کنید.

هاوانا

هاوانا، پایتخت کوبا، شهر زیبایی‌ها و عجایب گوناگون است. گذشته و حال این کلان‌شهر بزرگ باهم درآمیخته، تا هاوانا را به یکی از قابل‌توجه‌ترین شهرهای جهان بدل کند. مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این شهر در سه ناحیه هاوانا قدیم (Old Havana) یا سنترو هاوانا (Centro Habana)، ودادو یا نوئوو ودادو (Vedado or Nuevo Vedado)، و میرامار  (Miramar) واقع‌شده است. هاوانا قدیم، که احتمالا نقطه ورودی شما به خاک کوبا خواهد بود، جذاب‌ترین ناحیه شهر به‌حساب می‌آید که برای روزهای متوالی می‌توان در آن به تفریح پرداخت. معماری ویژه و ساختمان‌های بزرگ این منطقه جمع‌وجور از کوبا، شمارا به‌روزها پرسه زدن بی‌هدف در خیابان‌های خود دعوت می‌کند. اگرچه هاوانا قدیم به‌طور ویژه برای بازدید گردشگران خودنمایی می‌کند، اما دیدن محله‌های اطراف این هاوانا قدیم هم زیبایی خاص خود را دارد.

هاوانای قدیم

 ودادو مرکز مدرن فرهنگی و سیاسی هاوانا محسوب می‌شود اما میرامار باسلیقه‌ترین و زیباترین منطقه هاوانا به شمار می‌رود. خیابان اصلی کوینتا آونیدا در منطقه میرامار، پوشیده از درخت‌های زیبا است و در سرتاسر خیابان ویلاهای مجللی قرارگرفته، که بسیاری از آن‌ها به‌عنوان سفارتخانه‌های خارجی کاربری یافته‌اند.

تیرینیداد

اوایل قرن ۱۶ میلادی دیه گو ولاسکز اسپانیایی هفت شهر استعماری، که با نام ویلاها شناخته می‌شدند بنا نهاد که تیرینیداد کوبا چهارمین آن‌ها بود. باوجوداینکه امروزه ویلاهای دیگر، مانند سانتیاگو دو کوبا، یا هاوانا، تا حد زیادی تغییر کرده‌اند، ترینیداد همچنان دست‌نخورده باقی‌مانده، و شکل و فضای استعماری خود را حفظ کرده است.

trinidad-cuba-real-estate بازدید از موزه‌های کوچک و ساختمان‌های این شهر برای علاقه‌مندان به تاریخ جلوه ویژه‌ای خواهد داشت. دیگر جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز ترینیداد، ساحل پلایا آنکون (Playa Ancon)  ساحل اصلی ‌ترینیداد است که بیست دقیقه از شهر فاصله دارد. این ساحل ترکیب زیبایی از آفتاب، هوای ساحلی و دریا را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

CubaT_MuseoRomantico_ctydبزرگ‌ترین موزه اتومبیل جهان

50S-CARS بزرگ‌ترین موزه روباز اتومبیل جهان با مساحتی در حدود ۱۱۰٬۰۰۰ کیلومترمربع، با بیش از دویست ماشین شگفت‌انگیز در کوبا واقع‌شده است. در میان انبوه ماشین‌های قدیمی که  فوق‌العاده دقیق حفظ و نگهداری شده‌اند، می‌توانید بسیاری از ماشین‌های آمریکایی دهه پنجاه و شصت میلادی و ماشین‌های قدیمی دوران شوروی سابق همچون لاداس را مشاهده کنید.

SAM_1312

وینالس (Vinales)

پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در شهر حیرت‌انگیز و زیبای وینالس تجربه شگفت‌انگیزی به همراه دارد. از هاوانا برای رسیدن به این شهر ۵ ساعت رانندگی نیاز است، از مسیر جاده‌ای که از دل دره‌های زیبا با گونه‌های گیاهی و جانوری دیدنی می‌گذرد. در وینالس مزارع وسیع تناکو وجود دارد و با فرآیند تهیه آماده‌سازی سیگارهای دست‌ساز کوبایی آشنا می‌شوید.

hotel-los-jardines-vinales-cuba

سانتا کلارا (Santa Clara)

سانتا کلارا، محبوب‌ترین شهر انقلابی کوبا، با نام مستعار لا سیوداد دل چه (La Ciudad del Che)، به‌افتخار نماد ملی ارنستو 'چه' گوارا شناخته می‌شود. در سانتا کلارا مومیایی بدن چگورا را در بنای یادبودش پیدا می‌کنید و بازدید از موزه چگورا هیجان خاصی به همراه دارد.

31 Cuba - Santa Clara - Bronze Statue of Che Guevarra and the Child of the Revolution by Spanish Sculptor Casto Solano Marroyo

سانستی اسپریتوس (Sancti Spiritus)

یکی دیگر از مناطق دیدنی کوبا، با کوه‌ها، رودخانه‌ها و مناظر دیدنی و دلربای طبیعی سانستی اسپریتوس است. در این منطقه سواحل زیبایی وجود دارد و سرگرمی‌های زیادی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

Puente_Yayabo_Sancti_Spiritus_Cuba

از غذا گرفته تا موسیقی و از فرهنگ تا تاریخ، کوبا یکی از حیرت‌انگیزترین مقاصد گردشگری جهان برای گذراندن تعطیلاتی به دور از فضای سرمایه‌داری بیشتر نقاط جهان است.

مطالب مرتبط:

منبع travelvivi

دیدگاه