امروز سفارت بریتانیا در تهران باز می‌شود

ساحره چمنی
ساحره چمنی یکشنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
امروز سفارت بریتانیا در تهران باز می‌شود

امروز یکشنبه، اول شهریور ماه ۱۳۹۴ بعد از حدود چهار سال، سفارت بریتانیا در ایران باز می‌شود.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا به همراه یک هیات تجاری برای بازگشایی سفارت کشورش در ایران، وارد تهران می‌شود. سفارت ایران در لندن نیز همزمان با بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران بازگشایی می‌شود. پیشتر رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که بازگشایی سفارتخانه ایران در لندن، با حضور محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، کاردار سفارت ایران در بریتانیا انجام می‌شود. هاموند اولین وزیر خارجه بریتانیا است که از سال ۲۰۰۳ تاکنون به ایران سفر می‌کند. وی در سخنانی گفته است که توافق ایران به کشورهای غربی بر سر برنامه‌های هسته‌ای این کشور و همچنین انتخاب حسن روحانی در سال ۲۰۱۳ به عنوان رئیس جمهوری ایران که تلاش داشته تا روابط کشورش را با غرب بهبود بخشد، "رویداد مهمی" در بهبود روابط لندن و تهران است. وی تاکید کرده است که بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور قدم مهمی در این رابطه است.

بازگشایی در "سطح کاردار"

پیشتر به نقل از مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران گزارش شد که سفارتخانه‌های ایران و بریتانیا فعلا در سطح کاردار بازگشایی می‌شوند. در خصوص صدور روادید از سوی سفارتخانه‌های دو طرف به گفته تخت روانچی قرار است به مرور و با تکمیل کادر کنسولی سفارت بریتانیا، ویزای مسافری و عادی در تهران صادر شود. معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه اعلام کرد:

به انگلیس اعلام کرده‌ایم نمی‌پذیریم شهروندان ما از کشورهای دیگر جهت دریافت ویزای انگلیس اقدام کنند و انگلیس هم این موضوع را پذیرفته و به نظر می‌رسد صدور ویزا برای شهروندان عادی نیز تا چند ماه دیگر عملیاتی شود.

تخت روانچی گفت:

در سفارت ایران در لندن هم صدور ویزا مانند سفارت بریتانیا در تهران خواهد بود.

منبع: bbc

مطالب مرتبط:

دیدگاه