کشف فسیل دندان ۵۶۰ هزار ساله توسط باستان‌شناسان فرانسوی

علی نظرپور
علی نظرپور یکشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰
کشف فسیل دندان ۵۶۰ هزار ساله توسط باستان‌شناسان فرانسوی
باستان‌شناسان موفق به کشف دندان انسانی بزرگسال با قدمت ۵۶۰،۰۰۰ سال در جنوب غربی کشور فرانسه شدند.
دانشجویان باستان‌شناسی در حال بررسی غار تاتاول در جنوب غربی فرانسه دندان‌های انسانی را کشف کردند که به گفته تیم تحقیقاتی بیش از ۵۰۰ هزار سال قدمت دارند. آمِلی ویالت که یک انسان‌شناس است  می‌گوید:
”این دندان متعلق به یک انسان بالغ است اما نمی‌توان با اطمینان گفت که این دندان مربوط به یک زن است یا مرد، ما آن را در طی حفاری‌ پیدا کردیم و احتمال می‌دهیم قدمتی بین ۵۵۰،۰۰۰ تا ۵۸۰،۰۰۰ ساله داشته باشد، چرا که از شیوه‌های مختلفی برای مشخص کردن طول عمر این دندان استفاده کرده‌ایم.
وی در ادامه گفت:
”این یک کشف بزرگ است، زیرا تنها تعداد کمی فسیل باقی‌مانده مربوط به این دوران وجود دارد.
این دندانِ با ارزش، در یکی از مهمترین غارهای ماقبل تاریخی جهان در تاتاول(Tautavel) فرانسه پیدا شد. Ancient_tooth2.jpg این غار پیش از این به خاطر کشف فسیل ۴۵۰.۰۰۰ ساله‌ی یک انسان تاتاولی که از نژاد راست‌قامتان (Homo erectus) بود شهرت دارد. باستان‌شناسان در حالی به این کشف مهم دست پیدا کردند که مشغول حفاری بودند. همچنین در سال ۲۰۱۱ محققان دندان یک کودک خردسال را که مربوط به یک انسان هایدلبرگی بود کشف کردند که احتمالا به اجداد هومو ساپینز‌ها (Homo heidelbergensis) در آفریقا و نئانتدرتال‌ها (Neanderthal) در اروپا تعلق داشته است که به صورت خانوادگی در غار زندگی می‌کرده‌اند. منبع: theaustralian

مطالب مرتبط:

دیدگاه