۱۰ ساحل شگفت‌انگیز مکزیک

سیما احدی
سیما احدی چهار شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
۱۰ ساحل شگفت‌انگیز مکزیک
مکزیک کشوری واقع در آمریکا‌ی جنوبی است. به دلیل موقعیت جغرافیایی این کشور سواحل بسیار زیادی را شامل می‌شود.گونه‌های مختلف حیات‌وحش این کشور نیز یکی از جاذبه‌های کشور به حساب می‌آید.
سفر به مکزیک یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها به دلایل بسیار است. این کشور از ویرانه‌های بزرگ، فرهنگ، غذا و سواحل تشکیل شده است. در واقع علاقه‌مندان دریا و سواحل وجود سواحل زیبا را دلیل کافی برای سفر به این کشور می‌دانند. این کشور شامل خلیج مکزیک، دریای کارائیب در شرق و اقیانوس آرام در غرب است. بسته به این که شما کدام سمت مکزیک را انتخاب می‌کنید، سواحل و دریای آن منطقه هم متفاوت است.بعضی گونه‌های نهنگ، لاک‌پشت و سایر حیوات عظیم‌ نیز در اقیانوس اطلس و آرام زیست می‌کنند. در ادامه به ۱۰ ساحل شگفت‌انگیز مکزیک اشاره می‌کنیم.

۱۰. ساحل پلایا اکومال (Playa de Akumal)

Playa de Akumal 8b1dddee_original 212137 ساحل دارای منطقه‌ای است که در آن امکان غواصی وجود دارد، دارای تپه‌های شنی صخره‌هایی به طول ۲۰۰ الی ۳۰۰ فوت است و سطوح مختلفی را در اختیار شناگران قرار داده است. لاک‌پشت‌ها، ماهی‌های گرمسیر و بسیاری موجودات دیگر  در آب زلال و آرام این منطقه شنا می‌کنند. این منطقه ساحلی با شن‌های سفید، دریایی آرام و بدون موج دارد که این ساحل را بسیار دوست‌داشتنی و مناسب شنا و استراحت کرده است.

۹. باهایابالاندرا (Bahia Balandra)

Bahia Balandra Balandra-2 44fda24f4 برترین ساحل خانوادگی به شمار می‌آید. ساحل آن سنگی است که به سنگ اماس معروف ست. این ساحل ترکیبی از شن و ماسه، نسیم مطبوع و صخره‌های رسوبی است. مناطقی امن و کم عمق که اگر آب دریا معتدل باشد برای شنا کردن مشخص شده است. از آن‌جایی که این ساحل امکانات سواحل دیگر را ندارد اغلب اوقات خلوت است.

۸. پلایا دلکارمن (Playa del Carmen)

Playa del Carmen 2013-LOGO-Community-Elements-11 playa-del-carmen-8 ساحلی دوست داشتنی برای افرادی است که به دنبال آرامش هستند، ساحلی تمیز و شنی. اکثرا اروپایی‌ها از این مکان  به عنوان روستایی یاد می‌کنند که صید در آن آزاد بود. این ساحل از استراحتگاه‌های بزرگ، هتل‌های کوچک، کشتی‌های سیاتی کروزر و قایق‌ها برای سفر به جزیره‌ی کازومل (Cozumel) و آمریکا‌ی میانه تشکیل شده است. تپه‌های شنی این مکان را به بندر مورد علاقه‌ی سرمایه‌گذاران تبدیل واین ساحل را  مناسب توریست‌ها وگردشگران کرده است.

۷. زیپولیت (Zipolite)

Zipolite ArisZipolite ZipoliteSunset8 امروزه این ساحل یکی از ساحل‌های مورد علاقه‌ی موج‌سواران است. در این ساحل هم تعداد زیادی مسافرخانه وجود دارد. تعدادی هتل و رستوران در انتهای غربی این دهکده ساخته شده‌اند. زمین‌های صخره‌ای که در مقابل بناهایی دایره‌ای با کاشی‌های قرمز هستند منظره تاثیرگذاری به وجود آورده‌اند و موج‌های بلند امکان ورزش‌های آبی دلپذیری را ایجاد کرده است.

۶. ساحل پوئرتو والارتا (Puerto Vallarta Beach)

Puerto Vallarta Beach

hidden-beach-puetro-vallarta-mexico-woe1 PuertoVallarta_TwoChairOnBeach_kbuntu_123rf سواحل اقیانوس آرام، سواحلی زنجیره‌ای هستند که هریک بازدیدکنندگان خود را دارد. خلیج‌های کوچک حفاظت شده و محوطه‌ی غواصی، امکان تماشا‌ی وال‌ها و ماهیگیری در اعماق دریا را به وجود آورده است. این شهر یکی از پر رفت‌و‌آمد ترین شهر‌های مکزیک است که با نگاه کردن به ساحل آن به خوبی می‌توان دلیل این شلوغی را فهمید. این شهر از مناطق بزرگ پر رفت‌و آمد، مغازه‌های جالب وعجیب، مناطق رومانتیک (central Zona Romantica) و هتل‌های کوچک تشکیل شده است. بسیاری از معماری‌ها و جاذبه‌های قدیمی شهر را می‌توانید در کناره‌های لبه‌های بزرگ‌تر مناطق پر رفت‌و‌آمد ببینید. مناطق جدیدتر این شهر در Gringo Gulch است که اکثر خانه‌ها متعلق به خارجی‌ها است.

۵. پلایالاروپا (Playa La Ropa)

Playa La Ropa viceroy-zihuatanejo 55045115 ساحلی که نامش گرفته از زمانی‌ کشتی‌های بادبانی اسپانیایی با بار پارچه‌های رنگارنگ است. امروزه اینجا، ساحل اصلی ورزش‌های آبی شهر Ixtapa است. چتربازی، جت اسکی و سرگرمی‌های دیگر برای اجاره در این مکان در دسترس است و تعداد زیادی رستوران‌ برای  تفریح خوب آبی ساخته شده‌اند. سمتی از ساحل مناسب سرگرمی‌های آبی و شنا است اما در سمت دیگر آن احتمال دیدن کروکودیل وجود دارد.

۴. ساحل کنکون (Cancun Beach)

Cancun Beach (Cancun-Beach cancun-beach-hd-images Mexico-Beach-Cancun یکی سواحل مناسب برای تعطیلات است که دریایی به رنگ آبی فیروزه‌ای دارد. در امتداد ساحل از خلیج مکزیک رستوران‌ها، مغازه‌ها و استراحتگاه‌هایی وجود دارد که مکان خوبی برای سرگرمی و ماندن است. این منطقه شباهت زیادی به شهر لاس وگاس دارد. استراحتگاه‌ها همگی در یک سمت و اطراف آن‌ها زمین‌های شنی است. تماشای وال‌ها، لاک‌پشت‌ها و غواصی از دیگر  امکانات این ساحل است.

۳. پلایادل آمور (Playa del Amor)

Playa del Amor 15686689 dsc02349-version-2 پلایادل آمور واقع در بین دریای کورتز و اقیانوس آرام است. این ساحل معروف به ساحل عشاق است. ساحل از تفرجگاه ساحلی سان‌لوکاس (ّ San Lucas) با قایق‌های آبی در دسترس است. ساحل از مناظر تخته سنگ‌ها و اقیانوس بی‌پایان تشکیل شده است. امکانات غواصی در سمت دریای کورتز  وجود دارد که بسیار مطلوب است.  باید به مسافران این ساحل در مورد جذر ومدهای خشن آن تذکر داده شود.

۲. پلایا نورته (Playa Norte)

Playa Norte 130325_9839_IslaMujeresPerfectBeachDayPlayaNorte maxresdefault یکی از سواحل محبوب برای تماشای آرامش طبیعت و حیات‌وحش است. لاک‌پشت‌های دریایی و کوسه‌نهنگ‌ها دو گونه‌ی محبوب این خطه‌اند. انتهای شمالی جزیره با دامنه‌ی گسترده‌ای از شن‌و‌ماسه و درختان نخل پوشیده شده و همچنین دارای چند رستوران ساحلی است. برخی از مردم برای گذراندن تعطیلات بهاری به اینجا می‌آیند. این ساحل مکان مناسبی بر ای جشن‌های شبانه است. ناظران حیات‌وحش منطقه از این مکان مراقبت می‌کنند.

۱. تولوم (Tulum)

Tulum tulum_catamaran_foto_6 Tulum-Seaside-2010 برای دوستداران تاریخ ساحلی مناسب است، زیرا خرابه‌های تولیدات صنعتی فولاد مایان در این ساحل است که به تنهایی هم به‌خاطر سواحل شنی گسترده می‌تواند یک جاذبه‌ی توریستی باشد. در واقع انتهای جنوبی ریورامایا (Riviera Maya)، ساحل تولوم است که شن‌و‌ماسه‌ای سفید، درختان نخل و دریایی فیروزه‌ای دارد. ساحلی مناسب برای تعطیلات در زمستان است. واقع در جنوب کانکون که حدود دو ساعت با آن فاصله دارد و هتل‌های بزرگی برای استراحت با نمای زیبای ساحل وجود دارد. منبع: Touropia

مطالب مرتبط:

دیدگاه