برگزاری جشنواره محصولات روستایی و عشایری در بیله‌درق از اول شهريور

سونا خرامان
سونا خرامان سه شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
برگزاری جشنواره محصولات روستایی و عشایری در بیله‌درق  از اول شهريور
جشنواره بومی محلی عرضه محصولات لبنی و تولیدات روستایی و عشایری در روستای هدف گردشگری بیله‌درق شهرستان سرعین به مناسبت هفته دولت برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین با بیان این مطلب گفت:
بازدیدی از روستای هدف گردشگری بیله‌درق با حضور معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و معاون فرماندهی انتظامی این شهرستان و دهیار و شورای روستای بیله درق به منظور بررسی نحوه برگزاری جشنواره بومی محلی عرضه محصولات لبنی و تولیدات روستایی و عشایری صورت گرفت.
سید صادق حسینی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی توانمندی‌های گردشگری روستای بیله‌درق و آشنایی مسافران و گردشگران با آداب و رسوم و محصولات محلی، روستایی و عشایری عنوان کرد و افزود:
در این جشنواره ضمن برپایی غرفه‌های مختلف که در آن محصولات و تولیدات محلی عرضه خواهد شد، برنامه‌های جانبی ازجمله موسیقی آذری نیز برای بازدید کنندگان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به نقش تأثیرگذار اینگونه برنامه‌ها در معرفی قابلیت‌های گردشگری روستایی و همچنین بالا بردن مدت ماندگاری مسافران و گردشگران، اظهار داشت:
در همین راستا برنامه و جشنواره های متعددی پیش بینی شده است که در صورت تأمین اعتبار و امکانات به تناوب در طول سال اجرا خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول؛ جشنواره بومی محلی عرضه محصولات لبنی و تولیدات روستایی و عشایری از اول شهریور ماه سال جاری در روستای هدف گردشگری بیله درق آغاز و تا پایان همین ماه ادامه خواهد داشت. محرم ارشد، معاون فرماندار شهرستان سرعین نیز با تأکید بر شعار امسال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" تصریح کرد:
بار اصلی برگزاری این جشنواره بر دوش اهالی میهمان‌نواز و خونگرم روستای بیله درق است که با همت و تلاش خود یک بار دیگر سنت اصیل میهمان نوازی را به منصه ظهور خواهند گذاشت.
  تهیه شده در کجارو  

مطالب مرتبط:

دیدگاه