خیابان‌های لوکس دنیا برای خرید

سیما احدی
سیما احدی دوشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
خیابان‌های لوکس دنیا برای خرید

خرید کردن یکی از کارهایی است که به روح انسان شادی می‌بخشد. امروزه ویترین مغازه‌های لوکس بسیار جذاب و مهیج شده است. بازدید از مراکز خرید این لیست را نباید از دست داد. با کجارو همراه باشید.

خرید از خرده‌فروشی‌ها برای بسیاری از مردم لذت‌بخش است. این خرید می‌تواند شامل تهیه‌ی اقلام ضروری یا لوکس برای خود یا دیگران باشد. هرچند در جهان مکان‌هایی وجود دارد  که فقط افراد ثروتمند قادر به خرید هستند. در اینجا به ۵ نمونه‌ی این مقصدها اشاره می‌کنیم.  

۵.خیابان گرَفتون (Grafton Street)

خیابان گرفتون، دوبلین ثروتمندان برای خرید از خیابان گرفتون در شهر دوبلین (پایتخت ایرلند)، رقابت جهانی دارند این خیابان سرشار از جذابیت‌های شهری و دارای مغازه‌های لوکس و گران، کمی فراتر از برندهای معروف است. حتی نوازندگان این محل برای خود اتحادیه‌ای دارند و از طریق آن در این خیابان می‌نوازند تا از عابران پول بگیرند. در سال ۲۰۰۸، خیابان گرفتون پنجمین خیابان گران‌قیمت جهان بوده است.

۴. خیابان باند (Bond Street)

Bond Street اگر می‌خواهید روزهایی که در لندن هستید را بسیار لوکس بگذرانید، باید به خیابان باند بروید که در قرن ۱۸ میلادی مکانی مناسب ثروتمندان و افراد مشهور بوده است. قیمت‌های سرسام‌آور و گران جواهرات با طراحی‌های زیبای مد روز و لباس‌های زیبا و شیک در این خیابان باعث می‌شود که پول‌تان را از حساب بانکی خود بیرون بکشید. برخی از هتل‌های نمادین انگلستان نیز در اطراف خیابان باند وجود دارد مانند هتل درچستر (Dorchester)، هتل ریتز (Ritz) و کلاریج (Claridge) که از قدیمی ترین هتل های جهان است.

۳. خلیج کازوی (Causeway Bay)

Causeway Bay قلب مرکز خرید هنگ‌کنگ خلیج کازوی است. محل دومین خرده‌فروشی‌های گران‌قیمت جهان که قبل خیابان پنجم نیویورک واقع شده است. تعداد مراکز لوکس این منطقه که به‌اندازه‌ی ۱۲ زمین راگبی بود، در سال ۲۰۱۲ افزایش داده شد. خلیج کازوی مجموعه‌ای از مغازه‌ها و بوتیک‌های لوکس و سطح بالای پوشاک و لوازم الکترونیکی است. میدان تایمز هنگ‌کنگ (Time Square) نیز بخشی از خلیج کازوی را تشکیل داده است.

۲. خیابان پنجم (Fifth Avenue)

Fifth Avenue نیویورک بهشت مراکز خرید است که می‌توانید مبلغ زیادی پول را در زمان کوتاهی در اطراف خیابان پنجم خرج کنید. Prada، Louis Vuitton، Gucci و  Giorgio Armani همگی مغازه‌هایی در نقطه‌ی مرکزی منهتن دارند در حالی که فروشگاه‌های دیگری مانند ساکس (Saks) مشهور نیز وجود دارند. هنگامی‌که در حال خرید هستید، کافی‌شاپ‌ها و غذاخوری‌هایی برای استراحت وجود دارند یا می‌توانید به بالای ساختمان امپایر استیت (Empire State) که در همان خیابان پنجم واقع است بروید و شکوه و جلوه‌ی نیویورک را از بالا تماشا کنید.

۱. شانزه لیزه (Champs-Elysées)

Champs-Elysées

در شهر عشاق با قدم زدن از کنار فروشگاه‌ها این خیابان که بسیار وسوسه‌انگیزند به‌راحتی تحریک می‌شوید. غذا خوردن، خرید کردن یا خوابیدن در شانزه‌لیزه بسیار لذت‌بخش است. تعدادی از ساعت‌ سازان مشهور مانند کارتیر (Cartier) افتخار دارند تا در کانون معتبر شهر پاریس فروشگاه داشته باشد که این شهرت به‌خاطر بنای  طاق نصرت و دیگر جاذبه‌های شهر است.   منبع: Touropia

مطالب مرتبط:

دیدگاه