برترین شرکت‌های هواپیمایی‌ جهان از نظر امکانات و سرگرمی

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
برترین شرکت‌های هواپیمایی‌ جهان از نظر امکانات و سرگرمی

در حالیکه بسیاری از مسافران لوازم الکترونیکی خود از جمله آی‌پد، کیندل و گوشی‌های هوشمند را برای گذران وقت در پرواز به‌همراه می‌برند، عده‌ای دیگر نیز متکی به امکانات ارائه شده توسط خط‌هوائی مورد نظرشان هستند. از این‌رو در این راستا، شرکت‌های هواپیمایی درصدد ارایه امکاناتی نظیر مانیتورهای پشت صندلی و برنامه‌های بیشمار جهت جلب رضایت مسافران هستند.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط کمیته جوایز هواپیمایی Skytrax در سال ۲۰۱۵، این ۱۰ خط هوایی از لحاظ ارایه امکانات و سرگرمی به مسافران، به عنوان خطوط برتر در کل دنیا  شناخته شده‌اند و نکته‌ی جالب اینکه هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی آمریکا در این لیست جای ندارند و کلیه رده‌ها متعلق به شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه و آسیایی است.

۱۰. ایرفرانس (Air France)

10 Best Airlines for In-Flight Entertainment

بسته‌ی سرگرمی این هواپیمایی به مسافران شامل فیلم‌، برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های ویژه کودکان و انواع بازی است که بصورت ماهانه به‌روز رسانی می‌شود. نکته جالب توجه این است که در هواپیماهای A380 مسافران قادر به دانلود برخی برنامه‌ها نظیر راهنما، نقشه مترو، بازی‌ و نمایشگر برنامه‌ها بر روی لوازم الکترونیکی خود و بدون پرداخت هزینه هستند.

۹. ایرتایلند (َAir Thailand)

10 Best Airlines for In-Flight Entertainment

این خط هوایی نیز برای سرگرم کردن مسافران در حین پرواز مانیتورهایی را در پشت صندلی‌ها تعبیه کرده و پکیج کاملی از فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و حتی آلبوم‌های موسیقی را برای آن‌ها فراهم کرده است. این هواپیمایی به منظور رفاه بیشتر مسافران صندلی‌های بخش عادی را نیز بازسازی کرده تا مسافران از امکانات ارایه شده به نحو احسن استفاده کنند.

۸. ویرجین آتلانتیک (Virgin Atlantic)

10 Best Airlines for In-Flight Entertainment

این هواپیمایی نیز مانند سایرین پکیج متنوعی از برنامه‌های تلویزیونی را گردآوری کرده است. علاوه بر این، این شرکت صندلی‌ها را به نحوی تنظیم کرده است که امکان چرخش صندلی و گفتگو با مسافران در ردیف پشتی نیز امکان پذیر است.

۷. کاتای پاسیفیک (Cathay Pacific)

maxresdefault12

مسافران این شرکت هواپیمایی می‌توانند با استفاده از سیستم StudioCX، در مانیتورهای پشت صندلی به تماشای فیلم‌ و برنامه‌های تلویزیونی  پرداخته یا به موسقی دلخواه خود گوش دهند. ویژگی بارز این هواپیمایی برای مسافران امکان دانلود اپلیکیشن مجله Cathay Pacific's Discovery است که حاوی مطالب گوناگون از جمله راهنمای سفر، سبک زندگی و غذا است.

۶. خطوط هوایی ترکیه (Turkish Airlines)

10 Best Airlines for In-Flight Entertainment

در حین پرواز با هواپیماهای این شرکت، مسافران می‌توانند از فیلم‌، مستند، برنامه‌های تلویزیونی، بازی‌ و برنامه‌های رادیویی استفاده کنند. علاوه بر این، کتاب‌های متنوعی به‌همراه فایل‌های صوتی از اشعار پابلو‌نرودا برای بزرگسالان و حتی کتاب‌های داستان گرایم برای کودکان در طول پرواز قابل استفاده است.

۵. خطوط هوایی الاتحاد (Al-Etihad)

10 Best Airlines for In-Flight Entertainment

علاوه بر ۱۰۰ فیلم سینمایی، ۳۰۰ برنامه‌ی تلویزیونی، ۷ شبکه‌ی تلویزیونی، ۱۶ کانال رادیویی، ۶۰ بازی و گنجینه‌ی عظیمی از آلبوم‌های موسیقی، امکان بازی با E-Box نیز برای مسافران فراهم شده است. در برخی از پروازها، مسافری حتی می‌توانند مسابقات ورزشی اعم از مسابقات تنیس ویمبلدون تا فینال رقابت‌های گلف را به صورت زنده تماشا کنند.

۴. کانتاس (Qantas Airlines)

10 Best Airlines for In-Flight Entertainment

این شرکت هواپیمایی دارای یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های سرگرمی بوده و در هواپیماهای A-380 این شرکت بالغ بر ۱۵۰۰ گزینه سرگرمی، از جمله ۱۰۰ فیلم سینمایی  در دسترس مسافران است. نکته قابل توجه اینکه مسافران قبل از پرواز می‌توانند پلت‌فرم مطالعه تلفن همراه PressReader را دریافت و از ۱۲ ساعت قابلیت دانلود روزنامه‌ها و مجلات بهره ببرند.

۳. هواپیمایی سنگاپور (Singapore Airlines)

10 Best Airlines for In-Flight Entertainment

اخیرا صندلی‌های بخش عادی هواپیماهای این شرکت با امکاناتی نظیر صفحه نمایشگر پشت صندلی، فیلم‌های سینمای روز جهان و گجت‌های پخش موسیقی تجهیز شده‌اند. نکته قابل توجه در رابطه با خط هوایی سنگاپور امکان استفاده از بازی‌های رایانه‌ای سه بعدی و سیستم   eX2 (امکان بازی با سایر مسافران در داخل پرواز) است.

۲. هواپیمایی قطر (Qatar Airways)

10 Best Airlines for In-Flight Entertainment

پکیج سرگرمی این خط هوایی برای مسافرین دارای ۲۰۰۰ گزینه شامل فیلم‌، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و بازی‌های رایانه‌ای برای مسافرین با سلیقه‌های مختلف است. از ابتدای سال ۲۰۱۵، این خط هوایی به عنوان یکی از ۱۱ ابرقهرمان دنیای سینمایی مارول ظاهر شده است.

۱. هواپیمایی امارات (Emirates Airlines)

10 Best Airlines for In-Flight Entertainment

نمایشگرهای منحصربi فرد این هواپیمایی مجهز به سیستم دیجیتال Ice شامل فیلم‌های روز سینمای جهان، موزیک، برنامه‌های تلویزیونی، پخش زنده اخبار و ورزش، بازی‌های رایانه‌ای و کلیه کانال‌ها به دلخواه مسافران و با قابلیت پخش به زبان‌های مختلف هستند. طی دهه‌ی اخیر هواپیمایی امارات پیشتاز این حوزه بوده و همواره در پی ارتقای کیفیت خدمات و امکانات ارایه شده به مسافران است. اگر تا‌کنون تجربه‌ی سفر با هر کدام از این شرکت‌های هواپیمایی را داشته‌اید، با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه