رفتارهایی که باید هنگام سفر به پاریس از آنها اجتناب کرد

سیما احدی
سیما احدی شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
رفتارهایی که باید هنگام سفر به پاریس از آنها اجتناب کرد
هر کشوری برای خود آداب و رسوم و فرهنگ خاصی دارد. برای سفر به کشورهای دیگر بهتر است قبل از رفتن در مورد فرهنگ آن مطالعه کنیم و کمی آشنایی داشته باشیم تا رفتار ما از دید آن‌ها اشتباه و بی‌ادبانه نباشد. با کجارو همراه باشید تا به ۷ نکته‌ی مهم فرهنگی در پاریس اشاره کنیم.
هر ساله میلیون‌ها نفر برای گردش به پاریس سفر می‌کنند. موزه‌ها، ساختمان‌ها، خیابان‌های جذاب و غذاهایی خوش‌طعم از جذابیت‌های پاریس به شمار می‌روند. مانند هر شهر دیگری، پاریس هم آداب و رسوم خود را دارد. با نگاهی به سرویس quora (اپلیکیشن اینترنتی) برخی از فرهنگ‌های پاریس را بررسی می‌کنیم و به نکات رفتاری می‌پردازیم که در پاریس نباید انجام دهید.

۱. هنگام راه رفتن غذا نخورید

dont eat while walking کلمه‌ی «در حال راه رفتن» در زبان فرانسوی à emporter است که مفهوم یکسانی با کشورهای دیگر ندارد. مردم فرانسه انجام کار دیگری هنگام غذا خوردن را کار ناشایستی می‌دانند. آن‌ها به ندرت هنگام انجام کاری به کار دیگری مشغول می‌شوند. هنگام کار کردن، قدم زدن در خیابان یا رانندگی کار دیگری انجام نمی‌دهند. آن‌ها غذا را از رستوران یا کافه خریداری می‌کنند، اما آن را در خانه، نیمکت پارک یا جایی که می‌توان نشست می‌خورند. بر این اساس، آوردن غذا در محیط کار یا ایجاد اختلال در محیط کار، بی‌ادبی تلقی می‌شود.

۲. استفاده از چاقو را هنگام غذا خوردن فراموش نکنید

use knife آمریکایی‌ها غذای خود را به همراه دست یا چنگال می‌خورند و از آن برای برش تکه‌های غذا استفاده می‌کنند. در پاریس و سراسر کشور فرانسه این آداب غذاخوری خوبی به شمار نمی‌رود. چاقو باید سر میز شام در دست راست قرار گیرد و حتما به عنوان ابزاری برنده مورد استفاده قرار گیرد و برای برداشتن غذا از چنگال استفاده شود. چنگال در دست چپ قرار می‌گیرد و برای برش غذا استفاده نمی‌شود، می‌توانید آن را در بشقاب غذای خود بچرخانید، اما نباید آن را خیلی پر کنید، می‌توانید تعداد دفعاتی که غذا برمی‌دارید را بیشتر کنید.

۳. به موقع و در جای مناسب لبخند بزنید

smile مردم از فرهنگ‌های دیگر، فرهنگ فرانسه را دوستانه نمی‌دانند. اما طبق گفته‌ی پری فرانسوی‌ها از حرکات ظاهری استفاده نمی‌کنند، به عنوان مثال از لبخند زدن برای درست کردن یک وضعیت ناراحت‌کننده استفاده نمی‌کنند. در نتیجه آن‌ها مفهوم این کار را وقتی یک خارجی انجام می‌دهد نمی‌فهمند. به گفته‌ی پری در فرانسه لبخند تصنعی مانند انجام یک کار ساده‌لوحانه و ریاکارانه است. نباید در هنگام شروع مکالمه لبخند زد مگر این‌که اتفاقی خنده‌دار رخ دهد.

۴. همه‌ی فرانسوی‌ها انگلیسی صحبت نمی‌کنند

 speak english فرانسوی‌ها به زبان خود افتخار می‌کنند، بنابراین آن‌ها احساساتی قوی در مقابل چگونگی زبان‌های دیگر دارند. شما به خاطر نداشتن توانایی صحبت به زبان فرانسه سرزنش نمی‌شوید، اما تلفظ اشتباه کلمات در فرانسه قابل تحمل نیست. شما باید در این مواقع بارها و بارها عذرخواهی کنید. اگر می‌خواهید به زبان فرانسه صحبت کنید، باید به‌خاطر اشتباه‌هایتان عذرخواهی کنید. اگر نمی‌خواهید به زبان فرانسه صحبت کنید اول باید از شخصی که می‌خواهید با او حرف بزنید بپرسید که تمایل دارد با شما انگلیسی صحبت کند یا خیر و حتما به خاطر مجبور شدن او به این‌کار از او عذخواهی کنید.

۵. هنگام ورود به فروشگاه گفتن کلمه‌ی bonjour فراموش نشود

england از شما انتظار می‌رود هنگام ورود به پاریس به هر جایی که وارد می‌شوید، احوال‌پرسی کنید و تا زمانی که در فرانسه هستید کلمه‌ی hello را به زبان نیاورید و به جای آن از Bonjour به معنای سلام استفاده کنید.

۶. قبل از عکاسی در فروشگاه‌ها اجازه بگیرید

take photograph از بازدیدکنندگان علاوه بر گفتن کلمه‌ی bonjour انتظار می‌رود که برای عکاسی داخل فروشگاه اجازه بگیرید. مردم فرانسه از این‌که بازدید کنندگان در مغازه‌شان بدون اجازه با استفاده از گوشی موبایل عکاسی کنند خشمگین می‌شوند.

۷. در مترو با صدای بلند صحبت نکنید

dont speak load اگرچه مترو – سیستم نقلیه‌ی زیرزمینی پاریس- یک مکان عمومی است اما باید محیطی آرام باشد، به این معنی که اگر زیاد سروصدا کنید مردم به شما با چشم‌هایی خیره نگاه می‌کنند و به شما این واقعیت را یادآوری می‌کنند که یک خارجی هستید. شما به یک مرکز توجه تبدیل می‌شوید. در پاریس مترو محیطی آرام دارد. همه مشغول کار خود هستند، حتی زمانی که تعدادشان زیاد است با هم زمزمه می‌کنند. منبع: Businessinsider

مطالب مرتبط:

دیدگاه