زلزله ۵.۵ ریشتری کرمان را لرزاند

ساحره چمنی
ساحره چمنی جمعه، ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۶
زلزله ۵.۵ ریشتری کرمان را لرزاند

ظهر امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر کرمان را لرزاند.

زمین‌لرزه حدود ساعت ۱۵ در عمق هشت کیلومتری زمین در «سیرچ » کرمان رخ داد. در پی این زلزله ستاد هدایت عملیات بحران در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به ریاست دکتر رشیدی نژاد معاون درمان دانشگاه تشکیل شد. دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد در رابطه با اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:

بلافاصله تیم‌های ارزیاب و نیروهای امدادی مرکز فوریت‌های پزشکی به منطقه اعزام شدند تا منطقه را از نظر خسارات و تلفات احتمالی مورد ارزیابی قرار دهند و پیرو فعال شدن ستاد عملیات بحران دانشگاه، کلیه اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.

معاون درمان دانشگاه پزشکی کرمان افزود:

یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به‌همراه هفت دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شدند. همچنین امداد هوایی نیز در حال آماده باش قرار دارد تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شود. تاکنون دو مصدوم زلزله در حال دریافت خدمت هستند.

در عین حال ساعاتی پس از حادثه، حدود ساعت ۱۶ مدیرکل بحران استان کرمان با اعلام گزارش مصدومیت پنج تن در زلزله ۵.۵ ریشتری کرمان گفت:

مصدومیت این افراد به‌علت ریزش آوار و تخریب بنا نیست بلکه این افراد حین فرار دچار شکستگی و آسیب دیدگی از ناحیه دست و پا شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که  زمین‌لرزه تخریب واحد مسکونی و ... نداشته است. با این حال تیم‌های ارزیاب همچنان در محل هستند و بالگرد مدیریت بحران نیز به‌منظور بررسی مناطق زلرله‌زده پرواز خود را آغاز کرد. به گفته مدیرکل بحران استان کرمان، بیشترین شدت زمین‌لرزه ظهر جمعه کرمان، در مناطق سیرچ و گلباف بوده است. همچنین سید مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: بررسی تیم های ما از ۱۵ روستا و شهرستان نشان می‌دهد که دیوار برخی از منازل دچار ترک خوردگی شده است و شمار مجروحان این زلزله را تاکنون دو تن اعلام کرد. حسین درویش، معاون عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ۳ شهرستان و ۱۳ روستا از این زمین‌لرزه متاثر شدند، گفت:‌

تیم های ارزیاب به محل اعزام شده و گزارش‌های دریافتی از سه روستا نشان می‌دهد که زلزله در این روستاها خسارتی در پی نداشته است.

کمال جوانمرد، عضو شورای شهر کرمان نیز در همان دقایق اولیه رخداد زلزله با بیان اینکه وضعیت در شهر کرمان عادی است، افزود:

گزارشی مبنی بر خسارات در سیرچ تاکنون مخابره نشده است.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه