سفر به دنیای شیخ نشین‌ ها؛ امارات متحده‌ عربی

سیما احدی
سیما احدی پنجشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
سفر به دنیای شیخ نشین‌ ها؛ امارات متحده‌ عربی

امارات متحده‌ی عربی یکی از معدود کشور‌های جهان به شمار می‌رود که به سرعت رشد کرده، به‌طوری که اگر از این کشور بازدید کنید وقتی برای استراحت نخواهید داشت. برای اینکه بیشتر با همه‌ی شگفتی‌های امارات آشنا شوید و واقعیت را از کلیشه تشخیص دهید، باید به این کشور سفر کنید.

در واقع انتخاب ۱۰ مکان دیدنی امارات بسیار دشوار است، این کشور دارای ۷ امارت است که هریک دشت‌ها، کوه‌ها، بناهای تاریخی و ساختمان‌های مدرن خود را دارند، اما اکنون به ۱۰ مکان خاص و دیدنی آن اشاره می‌‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱. تماشای پرندگان اماالقوین

watching birds خورالبیدا مکانی برای تماشای پرندگان در اماالقوین است که در بین رأس‌الخیمه و عجمان ساخته شده است. جزیره‌ی السینیا یک پناهگاه بزرگ دریایی است؛ تعداد زیادی از گونه‌های ماهی‌خواران در تالاب‌های کم عمق و گل و لای‌های هموار زندگی می‌کنند. شما همچنین می‌توانید حیواناتی چون فلامینگو، مرغان دریایی و در فصل زمستان کورمورانت‌های (نوعی مرغ دریایی) بزرگ را مشاهده کنید. تعداد جزایر کوچکی که توسط لرزش‌های زلزله از هم گسسته‌اند، خانه‌هایی را برای این فلامینگو‌های صورتی و همچنین آبزیانی مانند لاک‌پشت‌ها، ماهی‌های پرنده و خرچنگ‌ها به وجود آورده‌اند.

۲. برج‌العرب دبی

Burj Al Arab شاید برج العرب خیلی قدیمی نباشد، اما این بنا که در کنار ساحل واقع شده یکی از سازه‌های معماری دنیا است که تاکنون عکس‌ها و تصاویر زیادی از آن به ثبت رسیده است. شب هنگام نور در یک منظره‌ی رنگارنگ ساختاری بادبانی شکل پیدا می‌کند. به جرات می‌توان گفت که برج العرب یکی از بهترین هتل‌های جهان است که همه‌ی نیاز‌های شما را به‌سادگی برطرف می‌کند. حتی اگر بودجه‌ی اقامت در این هتل را ندارید می‌توانید از هتل بازدید کنید.

۳. کوه‌های هاجر و چشمه‌ی آب گرم Khatt

Hajar Mountains چشمه‌ها و هتل‌های Khatt در میان صحرا در راس الخیمه سر بر آورده‌اند. کوه هاجر زمینه‌ی فلات مرتفع دشت ساحلی است و قلعه‌ای مانند چشمه‌ی آب گرمی لوکس رو به منظره‌‌ی بیابان و آسمان است. مانند برج‌العرب شاید از پس مخارج این هتل برنیایید اما می‌توانید از خدمات چشمه‌ی آب گرم آن استفاده کنید. می‌توانید عکس‌هایی خاص و جذاب از این کوه‌ها بگیرید.

۴. منطقه‌ی ماسفوت ( Musfoot) از عجمان

Musfoot area منطقه‌ی ماسفوت در جنوب شرقی شهر عجمان قرار دارد. این خطه از کوه‌ها و دره‌هایی تشکیل شده که از مناطق حاصل‌خیز این کشور به حساب می‌آیند. گرمای آب و هوای این منطقه بیشتر از گرمای سواحل خلیج فارس است.

۵. هتل قصر امارات ابوظبی

United Arab Emirates Palace Hotel Abu Dhabi هتل قصر امارات ابوظبی در پایتخت امارات قرار دارد و یکی از لوکس‌ترین هتل‌های امارات به شمار می‌رود، اما سبک معماری آن کاملا با برج العرب در دبی متفاوت است. این ساختمان بزرگ در میان ۸۵ هکتار باغ واقع شده، وسایل داخلی این ساختمان از سنگ مرمر تشکیل شده و پارچه‌ها از جنس ابریشم‌ هستند و نمای بیرونی آن با میدان‌ها، باغ‌ها و نورپردازی مناسب ساخته شده است.

۶. دشت عربستان

 The Arabian Desert قسمت اعظم شبه جزیره‌ی عربستان را دشت‌ها تشکیل داده‌اند که خانه‌ی مارمولک‌های خاردار، گربه‌های کویر و آهو‌ها است. این منطقه‌ی عظیم از ریگ‌های روان و تپه‌های شنی بزرگ تشکیل شده که آب وهوایی بسیار خشک دارد و درجه‌ی حرارت آن در طول روز افزایش و در شب کاهش پیدا می‌کند و گاهی شب‌ها به سطح انجماد می‌رسد. این صحرا‌ی عظیم و خارق‌العاده ممکن است یکی از محیط‌های ممنوعه‌ای باشد که احتمالا قصد دیدن از آن را داشته باشید.

۷. قلعه‌ی الفهیدی در دبی

Al Fahidi Fort موزه‌ی دبی در قلعه‌ی الفهیدی که در سال ۱۷۸۷ ساخته شده، یکی از بناهای قدیمی دبی است. این موزه طریقه‌ی زندگی مردمان قدیم امارات را قبل از مدرنیزه شدن و به وجود آمدن رونق مالی به تصویر می‌کشد و نمایشگاه‌ها، خانه‌های سنتی به سبک عربی، مساجد و بنا‌های تجاری را نشان می‌دهد. همچنین مقبر‌های مربوط به مدت‌ها پیش از هزاره‌ی سوم میلادی، در این مکان وجود دارند.

۸. مسجد ال‌بیدیا

The Al Bidyah Mosque مسجد ال‌بیدیا در امارت فجیره از قدیمی‌ترین مساجد امارات است که تصور می‌شود نزدیک به ۶۰۰ سال قدمت تاریخی دارد، اگرچه گردشگران اجازه‌ی ورود به داخل این مسجد را ندارند اما نمای خارجی آن فوق‌العاده زیبا و بسیار کوچک است و از آن به‌عنوان میوه‌ی زیبای زمین یاد می‌شود.

۹. جاده‌ی کوه جبل حفیت

 mountain Jabal با وجود اینکه طول جاده‌ی کوه جبل حفیت فقط ۱۱.۷ کیلومتر است، تا ارتفاع ۱۲۰۰ متر هم می‌رسد.بر اساس گزارش سایت Edmunds، بهترین مکان برای اتومبیل‌رانی، جاده‌ی جبل حفیت است. در انتهای این جاده فقط یک هتل و کاخ وجود دارد، اما این جاده بیشتر از جنبه‌ی رانندگی شهرت دارد. دوچرخه‌سواران هم در این جاده تمرین می‌کنند و یک مسابقه سالانه به نام جبل حفیت مرکیور برگزار می‌شود که در آن رکاب‌زنانی از سراسر دنیا می‌آیند تا ۸ درصد ارتفاع کوه جبل حفیت را بپیمایند.

۱۰. قلعه فجیره

Castle Fojaire قلعه‌ی فجیره در سال ۱۶۷۰ ساخته و نیمه‌ی دوم قرن بیستم بازسازی شده است. این قلعه از قدیمی‌ترین قلعه‌های امارات متحده‌ی عربی به شمار می‌رود که از خشت وگل  ساخته شده و ۲ برج گرد و یک برج مربعی دارد. این مکان روی تپه‌ای در نزدیکی ساحل فجیره و در کناره‌ باغ‌های تاریخ خرابه‌های خانه‌های قدیمی قرار گرفته است. قدم زدن در اطراف قلعه آزاد است و عرشه‌ای برای دیدن مناظر طبیعی وجود دارد. امارات متحده عربی با پهنه‌ی گسترده‌ای از ویژگی‌های جغرافیایی، معماری و اکوسیستم‌های دسته‌بندی شده است که بازدید از این ۱۰ مکان تنها آغاز راه است. منبع: emiratesvoyage

مطالب مرتبط:

دیدگاه