چشم‌ اندازهایی رویایی از خلیج دونریون

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
 چشم‌ اندازهایی رویایی از خلیج دونریون

خلیج دونریون واقع در گلامورگن جنوبی که با دهکده‌های بسیار زیبایی احاطه شده است، یکی از مقاصد رویایی گردشگری به شمار می‌رود.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۴/۰۴/۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲ توسط پوریا محمدی پیوند به‌روزرسانی شده است.

سواحل گلامورگن (Glamorgan) واقع در کشور ولز، از زیبایی چشمگیری برخوردارند و شاید همین امر سبب شده که در بین مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی این منطقه، جایگاهی خاص را به خود اختصاص دهند. در این میان خلیج دونریون، داستانی متفاوت دارد. جایی که بیش از هر چیز دیگر، با صخره‌های رسوبی باشکوه‌اش به خود می‌بالد. صخره‌هایی که مسبب ایجاد مجموعه تراس‌هایی زیبا و حوضچه‌های دوست داشتنی و خوش‌منظره‌  شده است که در هنگام جزر و مد، از آب شور دریا  لبریز می‌شوند.

 همین زیبایی‌های چشمگیر باعث شده تا این سواحل رویایی، بارها در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی متعدد به نمایش درآیند. چون از حق نباید گذشت که این منطقه، از زیبایی‌های بصری فراوانی بهره برده است.

پل و دهکده‌های سواحل گِلامورگِن

 بسیاری از صخره‌ها در کناره‌های ساحل قرار گرفته و دید خوبی از مناظر اطراف را به نمایش می‌گذارند. به‌علاوه گردشگران می‌توانند از آن‌ها بالا روند، خود را با ماشین به بالاترین نقطه‌ آن‌ها برسانند و از چشم‌اندازی وسیع، ناب، بی‌واسطه و خوش منظره از ساحل و دریا بهره ببرند. همچنین می‌توان در سواحل قدم زد و مناظر را از زاویه‌ای متفاوت تماشا کرد؛ جایی که می‌شود از پیچ و تاب امواج و سواحل درخشان و زیبا به‌گونه‌ای دیگر لذت برد. مسیر گلامورگِن همچنین از بین بقایای خرابه‌های باستانی و باغ‌های قلعه دونریوِن نیز عبور می‌کند که سر زدن و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

 درمجموع سواحل، صخره‌های رسوبی، خرابه‌های باستانی و البته مسیری تماشایی، نوید بخش سفری پر جاذبه و آرامش بخش هستند. ضمن آنکه کافه‌های خوبی هم در این منطقه وجود دارند که جایی مناسب برای استراحت گردشگران فراهم کرده و لحظات شادی را برای آنان ترتیب می‌دهند. پارکینگ ماشین نیز در دسترس استتا با خیال راحت خودرو را پارک کرد و پای پیاده این مسیر شگفت انگیز و رویایی را پیمود.

خلیج دونوریون در گلامورگن جنوبی

خلیج دونوریون در گلامورگن جنوبی

خلیج دونوریون در گلامورگن جنوبی

خلیج دونوریون در گلامورگن جنوبی

خلیج دونوریون در گلامورگن جنوبی

خلیج دونوریون در گلامورگن جنوبی

خلیج دونوریون در گلامورگن جنوبی

خلیج دونوریون در گلامورگن جنوبی

 فصل تابستان را می‌توان اوج حضور گردشگران در این ناحیه دانست. هر چند زمستان هم خالق صحنه‌های دراماتیک و شگفت انگیزی است که البته پر واضح است آن لطافت و افسون مناظر تابستانی را به نمایش نخواهند گذارد. شما نیز اگر تجربه بازدید از مناظر شگفت‌انگیز طبیعی را دارید، دانشته‌های خود را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

تصاویر از وب‌سایت places to see 

مطالب مرتبط:

منبع places to see

دیدگاه