تلاش دولت اندونزی برای لغو روادید شینگن برای شهروندانش

عماد جعفری
عماد جعفری چهار شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
تلاش دولت اندونزی برای لغو روادید شینگن برای شهروندانش

بر اساس گزارش خبرگزاری اندونزیایی آنتارا نیوز (ANTARA News)، وزارت خارجه اندونزی در تلاش است تا ضرورت اخذ روادید شینگن برای شهروندان کشورش را لغو کند. در صورت به نتیجه رسیدن این تلاش‌ها، شهروندان اندونزیایی برای ورود به ۲۶ کشورهای محدوده شینگن، نیازی به دریافت ویزا ندارند. با کجارو همراه باشید.

رتنو مرسودی وزیر امورخارجه اندونزی با بیان اینکه کشورش مدارک و اطلاعات لازم را در اختیار  فرانتس تیمرمانس  معاون اول رئیس اتحادیه اروپا قرار داده، گفت:

اندونزی اولین کشور جنوب شرق آسیا است که در پیمان جنگل‌داری اتحادیه اروپا مشارکت کرده و آن را اجرا می‌کند. من آمار تعداد شهروندان اندونزی که هرسال به کشورهای عضو پیمان شنگن سفر می‌کنند را بررسی کردم. شهروندان اندونزیایی با نرخ ۱ درصد رد درخواست، یکی از بالاترین نرخ دریافت ویزای شینگن را دارا هستند.

همچنین به گفته وی اندونزی دارای بالاترین پتانسیل اقتصادی در بین کشورهای جنوب شرق آسیا است. مرسودی به کشورهای اروپایی پیشنهاد داده تا همان‌گونه که دولت اندونزی برای بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرایط دریافت ویزا را تسهیل کرده، این کشورها نیز برای شهروندان اندونزیایی تسهیلات متقابلی در نظر گیرند. schengen_eu_countries به‌تازگی دولت اندونزی مطابق با فرمان ۶۹ ام ریاست جمهوری این کشور (در سال ۲۰۱۵)، ضرورت دریافت روادید برای بسیاری از شهروندان کشورهای عضو ناحیه شینگن را لغو کرده است. به گفته مرسودی از میان ۴۵ کشور اروپایی، در حال حاضر شهروندان ۱۵ کشور می‌توانند بدون درخواست ویزا به این کشور سفر کنند، بنابراین اندونزی درخواستی منطقی به اتحادیه اروپا ارائه داده است.

منبع : schengenvisainfo

عکس کاور از وب‌سایت araioflight.com (عکاس: نامشخص)

مطالب مرتبط:

دیدگاه