سفری کم هزینه و رویایی به فلورانس

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰
سفری کم هزینه و رویایی به فلورانس

شهر تاریخی فلورانس در ایتالیا با پیشینه‌ی فرهنگی غنی و جاذبه‌هایی همچون جلوه‌های متنوع هنری، کاخ‌ها، بناهای یادبود، نقاشی‌ها و مجسمه‌های کلاسیک و همچنین فعالیت چشمگیر در زمینه‌ی مد، مقصد بسیار مناسبی برای گردشگری محسوب می‌شود.

علاوه بر این پونته وکیو (Ponte Vecchio)، یکی از زیباترین پل‌های قرون‌وسطایی اروپای مرکزی در فلورانس قرار دارد و جذابیت‌های گردشگری در این شهر به لطف سایر جاذبه‌های ایتالیا مثل پاستا، پروسکو (prosecco) و بستنی چند برابر می‌شود.Florence برخلاف بیشتر نقاط اروپای مرکزی، مسافرت به فلورانس با هزینه‌ی پایین امکان‌پذیر است و لذت بردن از جذابیت‌های این شهر زیبا و خیره‌کننده با شرایط مناسب در دسترس همگان قرار دارد. فقط کافی است که از تجربیات اهالی این شهر استفاده کرده و آشنایی مختصری با راه‌های اقتصادی گشت‌وگذار و بازدید از نقاط دیدنی این شهر داشته باشیم. در ادامه برای معرفی جذاب‌ترین مناطق گردشگری فلورانس و توصیه‌هایی برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌های سفر به فلورانس با کجارو همراه باشید.

مکان‌های دیدنی فلورانس

پیاتزا دل دوامو (Piazza Del Duomo)

Piazza Del Duomo

کلیسای جامع مشهور پیاتزا دل دوامو که دقیقا در مرکز شهر قرار دارد، دارای مجموعه‌ی بی‌نظیری از آثار تاریخی هنر کلاسیک است و به‌دلیل طراحی خاص طاق گرد و منحصربه‌فردش از شهرت جهانی برخوردار است. پیاتزا دل دوامو نقطه‌ی کانونی فلورانس است و از بالای آن می‌توان نمای خیره‌کننده‌ای از تمام شهر را مشاهده کرد.

پونته وکیو

Ponte Vecchio

این سازه‌ی زیبا و یادگار هنر معماری در قرون‌وسطا روی رودخانه‌ی آرنو واقع شده و فروشگاه‌های اطراف آن مکان‌های مناسبی برای خرید سوغات ارزان‌قیمت هستند. لذت بازدید از این پل با کرایه کردن یک پرسکو (نوعی قایق ایتالیایی) و قایق‌سواری روی رودخانه آرنو چند برابر می‌شود.

موزه‌ی اوفیتزی (Uffizi)

Uffizi Gallery

این موزه محل نگهداری تعدادی از آثار هنری مشهور هنرمندانی نظیر لئونارد داوینچی، میکل‌آنژ و بوتیچلی است.

سانتا ماریا نوِلا (Santa Maria Novella)

Santa Maria Novella

سانتا ماریا نوِلا یک کلیسای سلطنتی در فلورانس است که رو‌به‌روی ایستگاه مرکزی قطار قرار دارد. این کلیسای زیبای فرقه‌ی دومینیکن، به‌دلیل جنبه‌ی تاریخی و ساخته‌شدن بر اساس اصول معماری ایتالیایی، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

بازارهای فلورانس

فلورانس در مقایسه با سایر شهرهای پربازدید اروپا مثل پاریس و لندن، شهر ارزانی به شمار می‌آید ولی این مسئله به‌معنای نبود بازارهای بزرگ و متنوع برای خرید یا صرفا گشت‌وگذار نیست.

بازار سن لورنزو (San Lorenzo)

San Lorenzo Market

بازار بزرگ چرم سن لورنزو وسعت زیای دارد و دارای چندین بخش بزرگ است. گردشگران در این بازار علاوه بر خرید می‌توانند با تماشای فروشگاه‌ها، صحبت با ساکنان محلی و کشف کوچه‌پس‌کوچه‌های فلورانس یک روز خاطره‌انگیز داشته باشند.

بازار مرکزی

Central Market

بازار مرکزی فاصله‌ی کمی تا سن لورنزو دارد و در آن می‌توان تازه‌ترین و وسوسه‌انگیزترین غذاهای فلورانس را پیدا کرد. اگر می‌خواهید به بازار مرکزی بروید، خود را برای پرخوری آماده کنید چراکه در آنجا، انبوهی از خوراکی‌های لذیذ مثل پنیر ایتالیایی، انواع نان، روغن‌زیتون مرغوب، نوشیدنی‌های گوارا و ... خواهید دید که مقاومت در برابر آن‌ها غیرممکن است. بازدید از این بازار یکی از فعالیت‌های موردعلاقه‌ی گردشگران در ساعات صرف ناهار است.

میدان سن اسپیریتو (San Spirito Plaza)

San Spirito Plaza

بعد از گذشتن از پل شلوغ و پرازدحام پونته وکیو، به میدان سن اسپیریتو در سمت دیگر شهر می‌رسید که مکان بی‌نظیری برای تماشای اهالی فلورانس و لذت بردن از یک وعده غذای لذیذ ایتالیایی است. سن اسپیریتو بخش ممتاز شهر محسوب می‌شود و بسیاری از هنرمندان محلی در آن سکونت دارند. بازار اجناس ارزان‌قیمت و دسته دوم میدان سن اسپیریتو، محل خوبی برای پیاده‌روی بعدازظهر و لذت بردن از مناظر اطراف است.

رستوران‌های فلورانس

ایتالیایی‌ها می‌گویند: غذا، عشق است. اگر به ایتالیا سفر کنید، صحت این گفته به شما اثبات خواهد شد زیرا بخش بزرگی از فرهنگ این کشور را غذا تشکیل می‌دهد. اصولا غذا خوردن در هر رستوران ایتالیایی تجربه‌ی یک فرهنگ خاص و البته بسیار لذیذ برای گردشگران است.

انواع رستوران در ایتالیا

 استریا (osteria)

استریا غیررسمی‌ترین نوع رستوران در ایتالیا است که در آن بدون تشریفات و رسم خاصی فقط غذا و نوشیدنی ارائه می‌شود.

پیتزاریا (Pizzeria)

پیتزاریا همان طور که از نامش پیدا است، فقط پیتزا سرو می‌کند. در پیتزاریا پیتزای برشته و اصیل ایتالیایی پخته‌شده در تنور هیزمی سنتی به‌همراه پاستا و سالاد سرو می‌شود. قیمت یک پیتزای بزرگ به‌همراه مخلفات کامل حدود ۱۰ دلار است.

کافه (Caffee)

فعالیت اصلی کافه فروش انواع مختلف قهوه است که به‌همراه ساندویچ، پیتزا، شیرینی‌های متنوع سرو می‌شود.

 بهترین رستوران‌های فلورانس

سانتو اسپیریتو (Santo Spirito)

Santo Spirito

این استریا در منطقه‌ای واقع شده که گردشگران کمتری به آنجا می‌روند و در آن انواع غذاهای کلاسیک ایتالیایی سرو می‌شود.

پینوز (Pino’s)

Pinos

پینوز محلی مناسب برای خوردن یک لقمه یا ساندویچ کوچک لذیذ که ایتالیایی‌ها به آن پنینی (panini) می‌نامند، به‌همراه دوستان و خانواده است.

گوستا پیتزا (Gusta Pizza)

Gusta Pizza

پیتزاریای گوستا بهترین پیتزای اصیل ایتالیایی را به قیمت مناسبی عرضه می‌کند.

ماسترو چیلیه‌جیا (Mastrociliegia)

Mastrociliegia

در این پیتزاریای تاریخی، پیتزای ایتالیای توسط سرآشپزهای هنرمند و بر اساس دستورهای خانوادگی پخت پیتزا با قدمت چند دهه ارائه می‌شود.

کافه‌ی میکده (Meykadeh)

Mekyadeh

این کافه محل فوق‌العاده‌ای برای صرف قهوه‌ی کلاسیک ایتالیایی و رفع خستگی حاصل از گشت‌وگذار در شهر است.

اوبلاته (Oblate)

Oblate

اوبلاته یک رستوران خوب یا چشم‌اندازی بی‌نظیر به کلیسای جامع دوامو است.

آپرتیتیوو (Aperitivo)

Apperitivo

آپریتیوو یکی از سنت‌های دوست‌داشتنی ایتالیایی‌ها است که جایگاهی به‌مراتب بالاتر از یک رسم اجتماعی ساده دارد. آپرتیتیوو عبارت است از ملاقات دوستانه و گفتگو و مطلع شدن از احوال یکدیگر برای رفع خستگی روزانه به‌همراه صرف نوشیدنی و میان وعده‌های شور. آپرتیتیوو معمولا از ۷ تا ۹ شب انجام می‌شود و بیشتر رستوران‌ها برای برگزار کردن آن خدماتی از جمله محل مناسب و منویی شامل انواع میان وعده و نوشیدنی ارزان‌قیمت ارائه می‌دهند. یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه کردن آپرتیتیوو، سانتو اسپیریتو است.

حمل‌ونقل در فلورانس

در این شهر گزینه‌های زیادی برای رفت‌وآمد آسان وجود دارد. به‌عنوان‌مثال ایستگاه عمومی قطار درست رو‌به‌روی کلیسای سانتا ماریا نوِلا‌ واقع شده و به‌وسیله‌ی آن می‌توان به تمام نقاط ایتالیا سفر کرد. بلیط قطار بسیار ارزان است و سفر به رم، میلان یا ونیز تنها ۲۰ دلار هزینه دارد. برای رفت‌وآمد در داخل شهر می‌توان از تاکسی و اتوبوس استفاده کرد ولی تاکسی چندان اقتصادی نیست و اتوبوس‌ها همیشه شلوغ هستند. بهترین راه گشت‌وگذار در فلورانس پیاده‌روی یا اجاره کردن یک دوچرخه است. با دوچرخه به‌راحتی می‌توانید به تمام نقاط فلورانس دست پیدا کنید و از مناظر زیبای شهر نیز نهایت لذت را ببرید. برای اجاره کردن دوچرخه به مغازه‌ی فلورانس با دوچرخه (Florence by Bike) مراجعه کنید. در این مغازه می‌توانید با مبلغی ناچیز یک دوچرخه‌ی معمولی اجاره کرده و به‌راحتی در شهر به گشت‌وگذار بپردازید.

مهمان‌سراها و محل‌های اقامت کم‌هزینه در فلورانس

در این شهر تعداد زیادی مهمان‌سرای ارزان‌قیمت، تمیز و با محیطی دوستانه وجود دارد. کرایه یک اتاق در مرکز شهر ۳۰ دلار برای یک شب است و اگر به‌همراه دوستانتان به فلورانس سفر می‌کنید، می‌توانید از سوئیت‌های اشتراکی با قیمت حدود ۱۰ تا ۱۵ دلار در شب استفاده کنید. گزینه‌ی دیگر، اقامت در آپارتمان‌های اجاره‌ای است که با مراجعه به وب‌سایت AIRBNB می‌توانید موارد متعدد و مقرون‌به‌صرفه‌ای پیدا کنید. بعضی از آن‌ها باکمی هزینه‌ی بیشتر، روزانه یک وعده غذا (معمولا صبحانه) نیز به شما می‌دهند. بهترین مهمانسراهای ارزان‌قیمت فلورانس به شرح زیر هستند:

گالو دارو (hostels)

یک مکان تمیز و ارزان‌قیمت در مرکز شهر با صبحانه و اینترنت رایگان. گالودارو در نزدیکی کلیساهای دوامو و سن مارکو قرار دارد و بسیار راحت و مقرون‌به‌صرفه است.

مهمان‌سرای آکادمی

Academy Hostel

آکادمی یک مهمان‌سرای راحت و دنج در مرکز شهر است که با اقامت در آن به بیشتر نقاط دیدنی شهر دسترسی راحت خواهید داشت. آکادمی چشم‌انداز خوب یا ویژگی خاصی ندارد ولی موقعیت و قیمت کم، آن را به گزینه‌ی مناسبی برای گردشگران تبدیل می‌کند.

خانه‌ی دنی (Dany House)

MBD_4109 (1) خانه‌ی دنی فضایی بسیار دوستانه و جالب دارد. این مهمان‌سرا محل مناسبی برای ملاقات و آشنایی با سایر گردشگران جوانی است که برای گشت‌وگذار و کشف همه‌ی زیبایی‌های ایتالیا به این کشور آمده‌اند. اگر اهل جشن و مهمانی هستید، خانه‌ی دنی انتخاب خوبی برای شما محسوب می‌شود.

My Friends

My Friends

My Friends یک مهمان‌سرای راحت و تمیز با صبحانه‌ی رایگان و همین طور مکان مناسبی برای دوستداران آرامش و سکوت است. اگر به‌دنبال محلی کم‌هزینه و دارای همه‌ی امکانات ضروری هستید، این مهمان‌سرا محل موردنظر شما است.

مرکز جهان گردان کوله‌به‌دوش در فلورانس (Backpackers Florence Central)

این مهمان‌سرا موقعیت مناسبی در محل آغاز شدن زندگی شبانه‌ی فلورانس دارد و بعضی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی شهر در نزدیکی آن هستند. مجاورت این مهمان‌سرا با چندین رستوران و کافه‌ی خوب، امتیاز بزرگی برای آن محسوب می‌شود.

توصیه‌های مفید  ساکنان  فلورانس

·         برای آرایش حرفه‌ای ولی فوق‌العاده ارزان به یکی از شعبه‌های کیکو (Kiko) مراجعه کنید. در این محل، از لوازم‌آرایش باکیفیت ایتالیایی ولی باقیمت پایین استفاده می‌شود. ·         فروشگاه‌ها معمولا از ساعت ۲ تا ۵ بعدازظهر برای استراحت نیمروزی تعطیل می‌‌شوند. ·         خیابان‌های فلورانس بیشتر سنگ‌فرش هستند. کفش راحت و مناسب بپوشید. ·         تقریبا همه فعالیت‌های ایتالیایی‌ها از جمله غذا خوردن، راه رفتن، نوشیدن با آرامش و به کندی انجام می‌شوند. خود را برای زندگی با ریتم ملایم و بدون شتاب آماده کنید. ·         زیاد روی در خوردن جلاتو (بستنی ایتالیایی) در ایتالیا اصلا عجیب نیست. با خیال راحت و بدون خجالت هرچه می‌خواهید بستنی بخورید. منبع : Nylon

مطالب مرتبط:

دیدگاه