۳ هتل لوکس و مجلل استانبول برای اقامت به سبک اشرافی

تیم کجارو | دوشنبه, ۵ مرداد ۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

شهر زیبا و شلوغ استانبول، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد در ترکیه، جذابیت‌های زیادی برای ارائه به گردشگران مشکل‌پسند امروزی دارد از جمله تاریخ و فرهنگ غنی، یکی از زیباترین بنادر در دنیا و تعداد زیادی هتل لوکس و رستوران مجلل. در این مقاله با کجارو همراه باشید تا با هتل‌های لوکس این شهر آشنا شوید.

برای اثبات این ادعا ۳ هتل لوکس و مجلل در این شهر باشکوه را برای معرفی برگزیدیم که اقامت در هرکدام از آن‌ها سفر شما به استانبول را بدون تردید به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند. با کجارو همراه باشید.

۱. هتل فورسیزن بسفر (Four Seasons Istanbul at the Bosphorus)

هتل فورسیزن بسفر یکی از هتل‌های لوکس استانبول است که از همه ویژگی‌های رفاهی و فقط به‌دلیل قرار گرفتن در یکی از بهترین مناطق حاشیه‌ی تنگه‌ی بسفر، به‌معنای واقعی مبهوت‌کننده است. بی‌اغراق از همان لحظه‌ی اولی که پا در سرسرای هتل بگذارید، مجذوب و شیفته‌ی چشم‌انداز، موقعیت، فضای داخلی و شکوه و تجمل آن خواهید شد. ورودی هتل با کف‌پوش مرمر، چیدمان استادانه‌ی گل‌ها و گیاهان به‌همراه برخورد مؤدبانه و دل‌نشین کارکنان هتل، تأثیری بسیار خوشایند و دعوت‌کننده در مهمانان دارد.

هتل چهارفصل بسفر 1

هتل لوکس چهارفصل بسفر در یک کاخ قرن نوزدهمی متعلق به حکومت عثمانی قرار دارد که در روزگاران قدیم حرم‌سرای سلطان محسوب می‌شد. در حال حاضر ۱۷۱ اتاق مجلل و ۲۵ سویت لوکس در ساختمان قدیمی کاخ و دو ساختمان کناری که اخیرا به آن اضافه‌ شده، وجود دارد. هتل چندان بزرگ نیست و به همین دلیل در کنار تجمل، فضای صمیمانه‌ و آرامی در اختیار مسافران قرار می‌دهد. تنها مشکل هتل چهارفصل این است که همه اتاق‌ها چشم‌انداز کاملی به محیط زیبای اطراف ندارند و تنها تعداد محدودی از اتاق‌ها و سوئیت‌ها از این ویژگی برخوردارند. اگر تماشای مناظر اطراف هتل برایتان اهمیتی زیادی دارد، می‌توانید با پرداخت مبلغ بیشتر از اتاق‌های مشرف به تنگه‌ی بسفر استفاده کنید و لذت آن را برای همیشه در خاطر داشته باشید. بهترین و گران‌ترین گزینه‌ی پیشنهادی این هتل لوکس، سوئیت یک‌خوابه‌ی بسفر است که حدود ۳۸۰۰ یورو به‌ازای یک‌شب برایتان هزینه خواهد داشت.

هتل چهارفصل بسفر 2

بهترین ویژگی این هتل، تراس مشرف به تنگه‌ی بسفر است که به شما اجازه می‌دهد بدون هیچ مانعی و تا جایی که چشم کار می‌کند، از تماشای مناظر خیره‌کننده‌ی اطراف لذت ببرید. تمام فعالیت‌های شما در این هتل لوکس از صرف غذاهای درجه‌یک و بی‌نظیر گرفته تا استفاده از استخر مدرن هتل در روزهای گرم تابستان یا هر کار دیگری، به لحظاتی خوش و خاطره‌انگیز تبدیل خواهد شد. به گفته‌ی کسانی که در این هتل اقامت کرده‌اند، لذت‌بخش‌ترین قسمت سفر، صرف غذا با سرویس غذاخوری نقره‌ی اشرافی در تراس و رفع خستگی در حمام بخار هتل و البته بدترین قسمت آن پرداخت صورت‌حساب استفاده از چشم‌انداز جادویی آن است. با در نظر گرفتن همه مسائل، این هتل لوکس یکی از برترین هتل‌های چهارفصل در تمام دنیا محسوب می‌شود البته برای لذت بردن از بهترین خدمات باید یکی از سوئیت‌های مشرف به تنگه‌ی بسفر را رزرو کنید.

۲. هتل چراغان پالاس کمپینسکی استانبول (Çırağan Palace Kempinski Istanbul)

هتل لوکس و مجلل کمپینسکی بسفر استانبول، در نزدیکی هتل چهارفصل واقع شده و تقریبا دو برابر آن وسعت دارد. هتل کمپینسکی در کاخ اصلی سلاطین عثمانی ساخته‌شده و خدمات آن همیشه در بهترین شکل ممکن ارائه نمی‌شوند ولی اتاق‌های طبقات بالای آن همگی قسمتی از چشم‌انداز تنگه بسفر را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. اتاق‌های بزرگ و درجه‌یک چشم‌انداز کامل و قیمت بیشتری دارند.

هتل کمپینسکی بسفر

بارزترین ویژگی این هتل لوکس، استخر آن است که روی تراس قرار دارد که به‌خصوص اگر در تابستان و به‌همراه فرزندانتان مسافرت می‌کنید، از آن لذت زیادی خواهید برد. یک روز استثنایی در هتل کمپینسکی با صرف بدون شتاب صبحانه در تراس هتل شروع شده و با شنا یا آفتاب گرفتن در کنار استخر زیبای آن ادامه پیدا می‌کند. بعداز ظهر را نیز می‌توان با گردش در شهر و خرید به‌خوبی سپری کرد. برنامه‌ای که می‌تواند درخور یک سلطان باشد.

۳. هتل پرا پالاس (Pera Palace Hotel)

اگر به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت و کمی اقتصادی‌تر هستید، بد نیست سری به این بانوی اشراف‌زاده‌ی تاریخی در استانبول بزنید. هتل پرا پالاس در بلندترین نقطه‌ی شاخ طلایی (حدفاصل بخش‌های اروپایی و آسیایی استانبول) قرار دارد و چشم‌اندازی منحصربه‌فرد و دوگانه از جلوه‌ی شاعرانه‌ی کهن و تجمل مدرن شهر ارائه می‌کند. این هتل لوکس در سال ۱۹۸۱ به‌عنوان هتل-موزه معرفی شد و اتاق شماره ۱۰۱ آن به احترام بنیان‌گذار ترکیه‌ی نوین به موزه‌ی آتاتورک تبدیل شد.

هتل پرا پالاس 1

در گذشته افراد سرشناسی مثل ارنست همینگوی و آگاتا کریستی بازدیدکننده‌های همیشگی هتل پرا پالاس بودند و اکنون نیز این هتل لوکس مکان موردعلاقه‌ی نویسنده‌هایی مثل امبرتو اکو (Umberto Eco) است. پرا پالاس در منطقه‌ی بی‌اوغلو (Beyoglu) واقع شده که مکان بسیار مناسبی برای گشت‌وگذار در استانبول به شمار می‌آید. در این ناحیه تعداد زیادی خیابان سنگ‌فرش به چشم می‌خورد که مملو از غذاخوری‌های سنتی و فروشگاه‌های لباس هستند. بهترین پیشنهاد هتل پرا پالاس، سوئیت پیانو به شمار می‌آید و همان طور که از نامش پیدا است یک ‌سوئیت خیره‌کننده مجهز به امکانات لوکس و یک پیانوی بزرگ است. این ‌سوئیت دارای دکوراسیون استادانه‌ای شامل مبلمان مخمل تیره‌رنگ، آینه‌کاری و نمای داخلی چوب سیاه است و در بلندترین نقطه‌ی هتل قرار دارد. سوئیت پیانو در کنار آرامشی بی‌نظیر و تخدیر کننده، چشم‌اندازی نفس‌گیر به تمام نقاط شهر در اختیار شما می‌گذارد.

هتل پرا پالاس 2

به جرئت می‌توان گفت که صرف یک فنجان اسپرسوی مطبوع در تراس سوئیت پیانو، یکی از لذت‌بخش‌ترین خاطرات عمر خواهد بود. البته این هتل چند نقطه‌ضعف هم دارد؛ از جمله نبود چشم‌انداز خوب در اتاق‌های معمولی، ترافیک زیاد در محل و کمبود جای پارک مناسب. با اقامت در اتاق‌های طبقات بالاتر بخشی از این مشکلات حل می‌شود. درمجموع پرا پالاس یک هتل تاریخی فوق‌العاده در بخش قدیمی استانبول است که خدمات آن جای نارضایتی باقی نمی‌گذارد و اقامت در سوئیت پیانو تجربه‌ای تکرار نشدنی محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه