نگاهی به چشم انداز سورنتو، شهری ساحلی و زیبا در کشور استرالیا

مریم اصلانی
مریم اصلانی دوشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۷
نگاهی به چشم انداز سورنتو، شهری ساحلی و زیبا در کشور استرالیا

فصل تابستان که از راه می‌رسد، به یاد سفر و بازدید از مناظر دیدنی و سرزمین‌های دور و نزدیک می‌افتیم. یکی از انتخاب‌های همیشگی برای مسافرت در این فصل، سواحل زیبای دریا است. جایی که هم تنی به آب زده و هم لختی روی شن‌های داغ ساحل نشسته واز تماشای این آبی بی‌کران لذت می‌بریم. این بار قدری دورتر رفته و ساحلی تماشایی کشوری دیگر را به حضورتان معرفی خواهیم کرد.

سورِنتو (Sorrento)، شهری کوچک است که در ایالت ویکتوریا و در کشور استرالیا واقع شده است. این شهر زیبای ساحلی نام خود را از شهر زیبای دیگری در کشور ایتالیا الهام گرفته که در نزدیکی شهر ناپل قرار گرفته، اما باید اذعان کرد که در زیبایی چیزی از سورنتوی ایتالیایی کم ندارد.  شهر سورّنتو در ایتالیا

شهر سورّنتو در ایتالیا

آب‌هایی فیروزه‌ای رنگ کریستالی و درخشانش که چشم‌ها را خیره می‌کند به‌اضافه‌ی سواحلی زیبا و اقامتگاه‌های ساحلی تماشایی، از جمله مزیت‌هایی است که این شهر ساحلی از آن‌ها برخوردار بوده و به آن می‌بالد.

Sorrento-6Sorrento-10Sorrento-8

سورنتو در ساحل خلیج سولیوان (Sullivan) واقع شده که ورود اولین گروه‌های ساکنان اروپایی به ایالت ویکتوریا را میزبانی کرده است. امروزه با گشت و گذار در این شهر با انبوهی رستوران‌های خوب، گالری‌های هنری چشمگیر و سبک زندگی جالب، شاد و سرزنده‌ی مردمانش مواجه می‌شویم. اما آنچه بیش از هر چیز دیگر به چشم می‌آید، طبیعت زیبا، بکر و حیات آبی پر بار و غنی این منطقه است. اینجا دنیایی است دیدنی که این توانایی را دارد که هر کسی را سرگرم کرده و اسباب هیجان و شادی همگان را فراهم کند.

Sorrento-5

اینجا بهترین نقطه‌ی توریستی و گردشگری ایالت ویکتوریا به‌ویژه در طول فصل تابستان است. به‌علاوه با دورنمایی از خانه‌هایی قدیمی ساز که قدمت‌شان به سال 1877 باز می‌گردد، وجه تاریخی نیز یافته است. خانه‌هایی باشکوه که از سنگ‌های رسوبی ارزشمند محلی ساخته شده و زیر نظر مؤسسه‌ی ملّی استرالیا حفظ ونگهداری می‌شوند.

Sorrento-4Sorrento_and_Hillarys_1

آب و هوای این منطقه در تمام طول سال معتدل و ملایم است هر چند فصل زمستان خنکای هوا بیشتر احساس می‌شود. فراموش نکنید در این قسمت از کره‌ی زمین فصل زمستان در ماه ژوئن آغاز شده و تا ماه آگست به طول می‌انجامد.

Sorrento-7Sorrento-13Sorrento-9

سورنتوی زیبا، ساحل  تماشایی و امواج پرخروش دریا را به حال خود رها کرده و باز هم بار سفر می‌بندیم.

Sorrento-12

در سفر بعدی نیز همراه ما باشید. منبع placestosee

مطالب مرتبط:

دیدگاه