۷ اپلیکیشن ضروری برای گذراندن تعطیلات در لندن

میلاد بافراست | پنجشنبه, ۴ تیر ۹۴ ساعت ۱۶:۱۰
اگر پارک­‌های پر شاخ و برگ، کاخ­‌ها، موزه­‌ها و رستوران­‌های زیبای لندن شما را برای گذراندن تعطیلات تابستان امسال در لندن مجذوب کرده‌­اند، بد نیست که ابزاری در اختیار داشته باشید تا بتوانید نهایت استفاده را از تعطیلات ببرید. در این مقاله چند اپلیکیشن به شما معرفی می‌کنیم تا بیش­ترین لذت را از سفر خود ببرید. با کجارو همراه شوید.
اگر می­‌خواهید به ارتفاعات سن پاول کاتدرال برای دیدن مناظر زیبا بروید، یا قصد دارید لحظاتی اعجاب­‌آور در راهروهای موزه‌­ی تیت مدرن تجربه کنید، یا در مسیرتان به سمت شوردیچ صبحانه‌­ای خوش­مزه در کافه سرئال میل کنید یا روی معروف­‌ترین خط‌کشی عابرپیاده جهان در خیابان ابی قدم بزنید، لندن شهر شماست. برای پیدا کردن مسیرها و اماکن دیدنی و کلا راحت­‌تر شدن سفرتان، ۷ اپلیکیشن زیر را دانلود و استفاده کنید تا سفری لذت‌بخش‌تر داشته باشید:

۱-Citymapper

احتمالا بسیاری از شما گوگل مپ را روی گوشی‌های هوشمند خود دارید، اما Citymapper به شما کمک می­‌کند تا سیستم حمل و نقل عمومی گیج­‌کننده­‌ی لندن را بهتر بشناسید. وقتی مقصد خود را در این اپلیکیشن وارد کنید، زمان تقریبی رسیدن شما را به مقصد با پای پیاده، با دوچرخه، تاکسی یا با استفاده از سرویس نقلیه‌ی عمومی نشان می­‌دهد. این اپلیکیشن مسیرهای مختلف را که می­‌توان بوسیله­‌ی مترو، قطارهای رو زمینی یا اتوبوس طی کرد، نشان می‌­دهد، از همه مهم­‌تر مسیری را که احتمال بارندگی در آن کمتر است نیز پیشنهاد می‌­دهد. این اپلیکیشن آخرین اختلالات بوجود آمده در مسیرها را نیز رصد می­‌کند و با توجه به آن­ها مسیر پیشنهادی را تغییر می­‌دهد. حتی اگر از اتوبوس شهری لندن استفاده کنید این اپلیکیشن به شما امکان می‌­دهد تا از آن بخواهید وقتی به ایستگاه مقصدتان نزدیک می­‌شوید، به شما اطلاع دهد.
  • رایگان
  • قابل استفاده برای آندروید و آی او اس
Citymapper

Citymapper

۲-Santander Cycles (یا Boris Bikes)

تاکنون سیستم دوچرخه سلف سرویس در لندن به طور رسمی Barclays Cycle Hire نامیده می­‌شد، اما به تازگی این سیستم به Santander Cycles تغییر نام داده است. این اپلیکیشن که در میان شهروندان لندن به Boris Bikes مشهور است، (بر اساس اسم شهردار لندن، بوریس جانسون، نامگذاری شده است)  نزدیکترین ایستگاه دوچرخه را برای کرایه نشان می­‌دهد یا وقتی گردش شما به اتمام رسید نزدیک‌­ترین ایستگاه دوچرخه دارای جای خالی را به شما نشان می­‌دهد. متاسفانه این اپلیکیشن قابلیت رزرو دوچرخه را ندارد، اما می­‌توانید این کار را با پرداخت ‌۲ پوند در ایستگاه­‌ها انجام دهید.  
  • رایگان
  • قابل استفاده هم برای آندروید و هم آی او اس
 

۳- National Trust

اگر می­‌خواهید یک روز را خارج لندن به گشت و گذار بگذرانید و دوست دارید باغچه‌­ای زیبا در اطراف شهر برای گذراندن چند ساعتی بیابید یا ساعاتی را در خانه‌هایی با معماری تودوری شرق لندن سر کنید، اپلیکیشن National Trust به شما کمک خواهد کرد بهترین اماکن را بیابید.  National Trust شامل اماکن تاریخی، مناطق طبیعی زیبای انگلیس، ولز و ایرلند شمالی است. این اپلیکیشن حاوی ۴۰۰ منطقه­‌ی دیدنی و اماکن اقامتی همراه با تقویم به روز شده­‌ی رویدادهایی است که به شما کمک می­‌کند مناطق زیبایی را که در کتاب­‌های راهنما پیدا نخواهید کرد بیابید.  
  • رایگان
  • قابل استفاده برای آندروید و آی او اس
NationalTrust

NationalTrust

۴- YPlan

اپلیکیشن YPlan راحت‌­ترین راه برای داشتن نمای دید-پرنده در لندن است. اگر به دنبال کمدی کلاب‌ها، باشگاه­‌های تفریحی، موزیک‌های مناطق غربی یا موزه­‌های شبانه هستید، Yplan اطلاعات دقیق مربوط به همه مکان‌های شهر را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می­‌توانید حتی از حراجی‌ها نیز مطلع شوید یا روی نقشه آن­ها را ببینید. هم­چنین این اپلیکیشن پیشنهادهای تخفیف‌­های روزانه نیز دارد که می­‌توانید بلیط­‌هایی با قیمت ارزان نیز در آن تهیه کنید.  
  • رایگان
  • قابل استفاده هم برای آندروید و هم آی او اس
 

۵-Uber، اپلیکیشن‌ رزرو تاکسی

Uber در لندن حدود ۱۵۰۰۰ راننده دارد. این اپلیکیشن اختلافات بسیاری را در صنعت تاکسیرانی در لندن بوجود آورده است چرا که جایگزینی ارزان­‌تر برای تاکسی­‌های سیاه رنگ سنتی لندن ایجاد کرده است. اگر از Uber  استفاده نمی‌­کنید یا به تاکسی‌­های مشکی رنگ سنتی علاقه دارید، می‌توانید از اپلیکیشن Hailo برای رزرو آن­ها استفاده کنید. یا می‌­توانید از جدیدترین اپلیکیشن این حوزه که امکان استفاده مشترک یک تاکسی را به چند نفر می­‌دهد، یعنی Maaxi استفاده کنید.  
  • رایگان
  • قابل استفاده هم برای آندروید و هم آی او اس
Taxi

Taxi

۶- OpenTable UK

اپلیکیشن بریتانیایی Toptable که توسط OpenTable خریداری شده، کاری مانند مشابه نمونه آمریکایی خود انجام می­‌دهد. شما می­‌توانید توسط سیستم رزرو آنلاین این اپلیکیشن یک میز در یکی از صدها رستوران موجود در لندن رزرو کنید.(این اپلیکیشن ۴۳۰۰ رستوران قابل رزرو در کل بریتانیا دارد) می­‌توانید از روی لیست یا نقشه یک رستوران را انتخاب و تمامی میزهای قابل رزرو آن را مشاهده کنید. نتایج می­‌توانند بر اساس قیمت، نمره­‌های کاربران یا فاصله مشخص شوند. اپلیکیشن­‌های موجود دیگر برای یافتن رستوران در لندن Yelp و Urbanspoon هستند. هم­چنین می­‌توانید از اپلیکیشن پولی و جدید Where to Eat in London 2015 نیز استفاده کنید که تاکنون ۱۰۰ رستوران معروف لندن از اقتصادی تا گران­‌قیمت را رده‌­بندی و امتیازدهی کرده است.  
  • رایگان
  • قابل استفاده هم برای آندروید و هم آی او اس

۷- London's Best Coffee

اگر اهل نوشیدن قهوه هستید و نمی­‌خواهید از کافی­‌شاپ‌­های زنجیره­‌ای معروف استفاده کنید، London's Best Coffee به شما کمک می‌کند. این اپلیکیشن تمامی کافی­‌شاپ­‌های مستقل لندن را از سال ۲۰۱۰ به بعد لیست کرده است. اپلیکیشن London's Best Coffee حتی دستگاه­‌های قهوه‌­ساز مورد استفاده در این کافی‌­شاپ­‌ها را نیز نشان می­‌دهد، به آن­ها نمره می­‌دهد و اخبار به روز در مورد آخرین پیشنهادات و مراسم تیستینگ (مراسمی که در آن افراد جمع می­‌شوند و طعم محصول جدید را تست می­‌کنند) در این اماکن را در اختیار افراد قرار می­‌دهد.  
  • قیمت: ۲.۲۹ پوند
  • قابل استفاده هم برای آندروید و هم آی او اس
London's Best Coffee

London's Best Coffee

منبع: Mashable

مطالب مرتبط:

دیدگاه