۱۹ اقامتگاه جذاب سراسر دنیا

رامین پرورده
رامین پرورده سه شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
۱۹ اقامتگاه جذاب سراسر دنیا

اگر به سفر کردن با بودجه کم علاقه‌مند هستید و تمایلی به صرف هزینه در هتل‌های لوکس و مجلل را ندارید باید بدانید که هتل‌ها و اقامتگاه‌های جذاب، زیبا و ارزان‌قیمتی در سرتاسر جهان وجود دارند که محلی مناسب برای اقامت شما میباشند.با کجارو همراه باشید تا با برخی از بهترین آنها در سراسر دنیا آشنا شوید.

وبسایت بازفید در یک نظر‌سنجی از بازدید‌کنندگان خود خواست که جالب‌ترین سکونت‌گاه‌هایی که تابه‌حال رفته‌اند، به این وب‌سایت معرفی کنند. در زیر ۱۹ نمونه از بهترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم:  

۱. اقامتگاه Casa Eelemento، کلمبیا

عکس اقامتگاه ۱

این مکان در بالای کوه‌های مینکا در کشور کلمبیا واقع شده‌است. کاسا اِلِمنتو یکی از جدید‌ترین و جالب‌ترین اقامتگاه‌های کلمبیا به شمار می‌ر‌ود. به علاوه این مکان دارای تور‌های روزانه برای بازدید از جنگل‌های اطراف است. منظره بی‌نظیر این اقامتگاه از دیگر جاذبه‌های آن به شمار می‌رود، به نوعی که مسافران مایل‌اند زمان زیادی  را در کافه رستوران آن به دیدن این مناظر بنشینند. قیمت این اقامت‌گاه به صورت میانگین شبی ۴۰ هزار تومان برای هر نفر است.

۲. هتل Container، مالزی عکس اصلی ۲

همان‌طور که از نام آن مشخص است، این اقامتگاه از ظروف بازیافتی(حمل و نقل)  ساخته شده‌است. ساخت این اقامتگاه از معماری سبز الهام گرفته‌است و بر مبنای مفهوم ژاپنی  “Kyosho Jutaku” به معنای زندگی به سبک ردپای کوچک است.

این اقامتگاه در قلب کوالالامپور، پایتخت مالزی بنا شده و به مسافران خود برای گردش در شهر دوچرخه‌هایی نیز کرایه می‌دهد، چرا که فاصله آن تا مراکز اصلی شهر و مرکز خرید‌های معروف بسیار کم است و با دوچرخه به راحتی می‌توان این مسیر‌ها را طی کرد. قیمت اتاق در هتل کانتینر نیز مانند اقامتگاه قبلشبی ۴۰ هزار تومان برای هر نفر است.

۳.  اقامتگاه Buccaneers Backpacker، آفریقای جنوبی عکس ۳

این هتل واقع در کنار دریا در Chinsta که شامل اتاق‌های متنوع است از قبیل کلبه‌هایی مشرف به دریا برای کل خانواده و یا خوابگاه‌های کوچک برای گردشگرانی که تنها به همراه کوله پشتی‌شان سفر می‌کنند. Chinsta دارای ساحل ۷ کیلومتری است که مناسب گشت وگذار، موج سواری، کایتینگ و حتی اسب‌دوانی است. قیمت اتاق‌های ۸ تخته این هتل که به صورت مشترک مورداستفاده قرار می‌گیرد نیز حدودا ۵۰ هزار تومان است.

۴. قلعه St Briavels، انگلستانعکس ۴

این اقامتگاه قدمتی بسیار زیاد دارد و شما با حضور در آن می‌توانید شانس این را بیابید که در مکانی با قدمت ۸۰۰ سال ساکن شوید. این مکان دارای حیاط‌های زیبا و باغ‌های بزرگی است که شما با حضور در آن تصور می‌کنید شاهزاده دلتنگی هستید که از دوری معشوقه خود به تنگ آمده‌اید و یا با حضور در این باغ‌ها به تاریخ بیاندیشید.

پادشاه  JOHN، از این قلعه به عنوان خانه شکار خود استفاده می‌کرد و در قرن ۱۳ هر زمان که تصمیم به شکار می‌گرفت، به آنجا نقل‌مکان میکرد.

این قلعه به علت جنبه‌های بسیار، مناسب اقامت پیر و جوان بوده و مکان‌های متفاوت آن بسیار جذاب و الهام‌بخش است. 

قیمت هر اتاق این اقامتگاه به صورت میانگین ۱۰۵ هزار تومان است.

۵.مهمانسرای Onomichi Anago No Nedoko، ژاپن عکس ۵

این مهمانسرا که در شهر اومنیچی ژاپن بنا شده به شکل یک مارماهی است که دارای یک کافی‌شاپ با تم و طراحی به صورت دبستان است. همچنین این اقامتگاه دارای باغی زیبا برای استراحت کردن و قدم‌زدن نیز هست. در صورت اقامت در این مهمانسرا شما می‌توانید در مدتی کمتر از ۱۰ دقیقه به صورت پیاده از معابد و عبادتگاه‌های اطراف نیز دیدن کنید. فضای این مهمانسرا فضایی بسیار صمیمی است، حتی شما می‌توانید در آشپزخانه مشترک آن به صورت رایگان چای و قهوه میل کنید و با دیگر افراد مستقر به صحبت بپردازید.

قیمت هر شب اقامت در این مهمانسرا به صورت میانگین ۷۰ هزار تومان است.

۶. اقامتگاه Baby Bush، زانزیبار عکس ۶

این اقامتگاه در زانزیبار، جزیره‌ای در ساحل شرق آفریقا واقع شده است. جزیره‌ای با ساحلی پر زرق‌و‌برق  که مناسب غواصی و شنا‌کردن بوده و از ماهی‌ها و دلفین‌های زیادی تشکیل شده است. اگر حتی به خوردن غذا‌های دریایی نیز علاقه مند هستید، این مکان محلی مناسب برای اقامت شما است.

هزینه اقامت در این مکان به صورت میانگین۶۰ هزار تومان است.

۷. اقامتگاه  Flipflop، چینعکس ۷

فضایی زیبا و ارزان‌قیمت در منطقه‌ای تاریخی و نزدیک به تمام دسترسی‌های مورد نیاز نظیر رستوران‌ها، بانک‌ها، داروخانه‌ها، مترو و غیره که دارای سالن بسیار بزرگی در قسمت لابی خود است که مسافران می‌توانند از امکانات متنوع آن نظیر میز بیلیارد و فوتبال‌دستی و غیره استفاده کنند. این اقامتگاه همچنین هر هفته مسابقه‌ی کیک‌پزی نیز برگزار می‌کند که جایزه برنده، یک نوشیدنی است و کیک‌های پخته شده بین مسافران مستقر تقسیم می‌شوند.

قیمت هر شب اقامت در این اقامتگاه به صورت میانگین ۲۵ هزار تومان است.

۸. اقامتگاه Under The Coconut Tree، ویتنامعکس ۸

این اقامتگاه که در کشور ویتنام واقع شده است، به مسافران خود ساحلی آرام، آتش‌بازی در شب و غذاهای خانگی را ارائه می‌دهد. در این مکان، شما هم می‌توانید در خوابگاه‌ها اسکان پیدا کنید و هم اگر تمایل به فضای فانتزی‌تری دارید، می‌توانید در کلبه‌های ییلاقی ساحل اقامت گزینید. اگرتنها یک روز را به دچرخه‌سواری در حومه شهر، دیدن دهکده‌های قدیمی، ماهیگیران و استراحت در کنار ساحل روی ماسه‌ها بگذرانید، ترک‌کردن آنجا را کاری سخت می‌یابید و مایلید روزهای بیشتری را در آنجا سپری کنید.

قیمت هر شب اقامت در این اقامتگاه به صورت میانگین۳۰ هزار تومان است.

۹. مهمانسرای Makuto، اسپانیا عکس ۹

این مهمانسرا که در گراندا واقع‌شده است، محلی بسیار مناسب برای گیاه‌خواران است چرا که مسافران می‌توانند غذاهای گیاهی متنوع و ارزان‌قیمت را در اتاق‌های رنگارنگ و یا خانه‌های درختی میل کنند. همچنین این اقامتگاه تور‌های روزانه بازدید از مکان‌های تاریخی و دیگر فعالیت‌ها را نیز برای مسافران خود تدارک می‌بیند.

قیمت میانگین هر شب اقامت در این مهمانسرا  ۷۳ هزار تومان است.

۱۰. اقامتگاه Surf Bidard ، فرانسهعکس ۱۰

همان‌طور که از اسم آن مشخص است، این خوابگاه، مناسب موج‌سوارانی است که شهر بیزارد فرانسه را برای موج‌سواری انتخاب کرده‌اند. همچنین این خوابگاه در روستای باسک واقع شده است و تنها ۱ دقیقه با ساحل محلی فاصله دارد. روستایی که مملو از رستوران‌ها و جاذبه‌های تفریحی متفاوتی است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

قیمت یک روز ماندن در این خوابگاه به همراه تخت‌خواب، صبحانه و تخت‌ موج‌سواری ۱۳۵ هزار تومان است.

۱۱. اقامتگاه Firehouse، آمریکا

1

این اقامتگاه که در طبقه‌ی بالای یک ایستگاه آتش‌نشانی قدیمی در شهر تگزاس آمریکا بنا شده است، از نظر موزیک زنده و نوشیدنی، مورد پسند شهروندان آمریکا است. قیمت هر شب استراحت در این اقامتگاه ۱۲۰ هزار تومان است.

۱۲. هتل Kex،  ایسلند عکس ۱۲

کگس یک کلمه‌ی ایسلندی به معنای بیسکوییت می‌باشد و دلیل نام‌گذاری این هتل هم، بنا شدن آن در یک کارخانه بیسکوییت‌سازی است که فاصله آن تا بارها و کلاب‌های شهر فاصله‌ای ناچیز است. اگر شما در این هتل ساکن شوید، به دلیل امکانات زیاد آن نظیر کافه‌ها و بار‌های مختلف، سالن استراحت، پاسیو‌‌ای در فضای باز، سالن بدنسازی، اینترنت و غیره، نیازبه خارج شدن از آن را ندارید و بی‌گمان بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کنید. قیمت هر شب اقامت در این هتل به صورت میانگین ۱۲۵ هزار تومان است.

۱۳. اقامتگاه Albatross Backpacker، نیوزلند عکس ۱۳

این هتل رنگارنگ مقدار زیادی وسایل هنری و آلات موسیقی را در اختیار مسافر‌ان خود قرار می‌دهد تا در مواقعی که آنها درون هتل هستند و به گشت‌و‌گذار زیبایی‌های طبیعی نیوزلند نمی‌پردازند، سرگرم باشند. همچنین این هتل به مسافران خود دوچرخه‌هایی کرایه می‌دهد تا بتوانند به نقاط دیگر نیز بروند. قیمت هر شب ماندن در این هتل به صورت میانگین ۷۳ هزار تومان است.

۱۴. اقامتگاه Generator، ایرلند عکس ۱۴

ژنراتور در واقع نام یک زنجیره‌ای از اقامتگاه‌های زیبا در سراسر اروپا است اما شعبه ایرلند آن بسیار زیباتر و جذاب‌تر از دیگر شعبه‌ها است. هر شب برنامه‌های بسیاری از قبیل بازی‌های متفاوت، موزیک زنده و یا مسابقات تفریحی نیز در آن برگزار می‌شود.  برای اقامت در این هتل حداقل باید ۲ شب را در آنجا سپری کنید که هزینه این ۲ شب به صورت میانگین ۳۷۵ هزار تومان است.

۱۵. اقامتگاه Uppelink، بلژیک عکس ۱۵

چه چیز جذاب‌تر از آن که در قدیمی‌ترین ساختمان شهر اسکان یابید؟ Uppelink قدیمی‌ترین ساختمان شهر تاریخی Ghent در بلژیک است که فضایی تمیز و زیبا را برای مسافران خود مهیا کرده است. این اقامتگاه برای  خانواده‌ها نیز مناسب است.تورهای روزانه پیاده‌روی نیز برگزار می‌کند. این اقامتگاه مانند اقامتگاه ژنراتور محدودیت ۲ شب ماندن را برای مسافران خود قائل شده است. قیمت این ۲ شب به صورت میانگین ۱۶۵ هزار تومان است.

۱۶. اقامتگاه Ipanema beach، برزیل

15223497

این اقامتگاه باشکوه محلی مناسب برای اقامت مسافران با بودجه کم است. Ipanema در محله‌ی زیبا و منحصر‌به‌فردی در شهر ریو و در مرتفع‌ترین نقطه آن ساخته شده است. گردش در کنار ساحل، شناکردن در استخر و یا لذت بردن از خانه‌های کنار ساحل تنها چند مورد از امکانات بی‌نظیر این اقامتگاه به شمار می‌آید.  قیمت هر شب اقامت در این اقامتگاه ۸۰ هزار تومان به صورت میانگین است.

۱۷. اقامتگاه Pint Montara، آمریکا عکس ۱۷

محلی شاعرانه و اقامتگاهی مناسب برای کاوش در محله‌های اطراف که شامل چندین ساحل معروف است. این اقامتگاه در کالیفرنیای امریکا در سال ۱۸۷۵ به عنوان پایگاه اطلاع‌رسانی وضعیت هوا بنا شد و در سال ۱۹۸۰ به اقامتگاهی برای مسافران تبدیل گردید. شما در این مکان می‌توانید به فعالیت‌های زیادی در فضای موجود این مجموعه نظیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، قایقرانی، شنا، موج‌سواری، اسب‌سواری، تماشای نهنگ‌ها، استراحت و بازی‌های ساحلی بپردازید. همچنین یک کافه بار معروف و مجلل نیز در این اقامتگاه موجود است تا مسافران اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند و از فضای آن لذت ببرند. قیمت هر شب ماندن در این مکان نیز به صورت میانگین ۱۰۰ هزار تومان است.

۱۸. اقامتگاه Home Lisbon، پرتغال عکس ۱۸

این اقامتگاه چندین شعبه دارد که این شعبه اولین و قدیمی‌ترین شعبه و همچنین از بهترین آنهاست، چرا که خانم مسن خوش‌ذوقی درآنجا هست که به مادر هتل معروف است و برای مسافران غذاهای لذیذ محلی می‌پزد. قیمت اتاق‌های این اقامتگاه نیز برای هر شب ۱۰۰ هزار تومان به صورت میانگین است.

۱۹. اقامتگاه Casa Tranquilo، کاستاریکا

عکس ۱۹

این اقامتگاه که در نزدیکی دهکده Santa Elena ساخته شده است، صبح‌ها از کارمندان مهربان و وظیفه‌شناس خود با نان‌های موزی پذیرایی می‌کند. همچنین جنگل‌های پوشیده‌شده از مه و ابر، جنگل خفاش‌ها و باغ‌های گل مکان‌هایی مناسب برای مسافران برای سپری کردن وقت و لذت بردن از طبیعت است.

قیمت اقامت در این مکان به صورت میانگین برای هر شب ۳۴ هزار تومان است.

مطالب مرتبط:

منبع buzzfeed

دیدگاه