سه شهر برتر گردشگری در نوروز ۹۵ اعلام می‌شوند

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
سه شهر برتر گردشگری در نوروز ۹۵ اعلام می‌شوند
به گفته معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۳ شهر که ابتکارات و عملکرد خوبی در حوزه ارائه خدمات به گردشگران داشته باشند در نوروز سال به عنوان برترین شهرها انتخاب و معرفی می شوند.

مسعود سلطانی فر در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه سیستم ارزیابی عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر در استانها به صورت منسجم تری در نوروز ۹۵ اجرا خواهد شد، یادآور شد:

شاخص‎های ارزیابی و انتخاب شهرهای برتر به زودی توسط دستگاههای عضو ستاد مشخص و اعلام می شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه این نشست به مشارکت بخش خصوصی در احیاء و بهره برداری از اماکن و بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت:
پیگیری این طرح از ۲ سال پیش به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است، در این طرح کاروانسراها، خانه ها، حمام ها و رباط های تاریخی که قابلیت تبدیل شدن به اماکن اقامتی را دارند به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می شود.
وی ادامه داد:
ظرف چند ماه گذشته ۳۰ مورد از این اماکن به منظور احیاء و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شده است، همچنین فراخوان واگذاری ۶۰ بنای تاریخی اعلام شده و ما امیدواریم تا پایان سال عملیات واگذاری این تعداد از اماکن هم به انجام برسد.
سلطانی فر گفت:
واگذاری این بناها به بخش خصوصی، تخریب این اماکن تاریخی را متوقف می کند و همچنین اشتغال ، سودآوری و جاذبه گردشگری را به همراه دارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد:
ما اعتقاد داریم که گردشگری کشور آینده روشنی خواهد داشت چراکه همه مسئولین به این باور رسیده اند که از تمامی منابع و ظرفیتهای این صنعت سبز و زودبازده برای توسعه کشور استفاده کنند.
در این جلسه معاون رئیس جمهور با تقدیر از تلاش دستگاه های عضو ستاد در ارائه خدمات به گردشگران، گفت:
امیدواریم با استفاده از تجربیات سال های گذشته و بسیج امکانات، در نوروز ۹۵ خدمات مناسب تری را به هموطنان ارائه دهیم.
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه