میراث کهن سربداران بر «دار» تخریب

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
میراث کهن سربداران بر «دار» تخریب
به گفته رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار، تعداد ۱۹۰ اثر تاریخی این شهرستان در انتظار توجه و رسیدگی مسئولان است و در حال حاضر این آثار بر«دار» تخریب قرارگرفته است.

مسعود پسندیده  با اشاره به اینکه سبزوار در مبحث گردشگری و نگهداری آثار تاریخی در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد، اظهار داشت:

بیشتر بناهای تاریخی این منطقه تخریب یا در حال نابودی است که بایستی اهمیت و نگاه مدیرکل گردشگری به این شهر متفاوت‌تر باشد.

رئیس گروه گردشگری شورای اسلامی سبزوار از حمایت‌های مالی شورا و شهرداری برای حفظ و نگهداری از بناها و آثار تاریخی شهرستان خبر داد و گفت:

حفظ و نگهداری از بناهای کهن  که هویت این سرزمین هستند وظیفه ذاتی و مهم میراث فرهنگی است اما متأسفانه ما نگاه مدیریتی به حوزه گردشگری نداریم و بودجه سالانه اداره میراث سبزوار با تعداد ۱۹۰ اثر تاریخی این منطقه مطابقت ندارد.

پسندیده بیان کرد:

حفظ بناهای تاریخی نیازمند صرف هزینه است و با دعا نمی‌توان آثار کهن این مرزوبوم را نگهداری کرد و لذا میراث فرهنگی نیاز به توجه مالی دارد  و اداره کل میراث نسبت به اتفاقات ناخوشایندی که در بناها رخ می‌دهد  باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه بناهای این منطقه نیاز به بازسازی دارد گفت:

حفظ بناها نیازمند مباحث مالی است بودجه سالانه میراث جوابگوی مخارج مرمت یک اثر تاریخی نیست

پسندیده گفت:

میراث فرهنگی یا میدان‌داری کند یا میدان را به شورای شهر و شهرداری واگذار کند این تنها راه نجات میراث کهن دیار سربداران است.

وی افزود:

همچنان اعلام می‌کنیم از تمامی بناهایی که در اختیار ما باشد حمایت مالی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه