چگونه برای یک ماه‌ عسل رویایی برنامه‌ریزی کنید

الناز غفور
الناز غفور جمعه، ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
چگونه برای یک ماه‌ عسل رویایی برنامه‌ریزی کنید
آیا برنامه‌ریزی برای ماه عسل شما را نگران می‌کند؟ حس می‌کنید تحت فشاری مضاعف قرار گرفته‌اید؟ آیا برنامه‌ریزی برای ماه عسل برای شما کاری وقت‌گیر و گیج‌کننده است؟ سعی دارید در بهترین فصل سال به مناسب‌ترین کشور سفر کنید؟ اگر جواب شما به تمام سوالات بالا مثبت است پس با کجارو همراه باشید.
زمانی که قصد دارید برای ماه عسل برنامه‌ریزی کنید، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

در تمام مراحل با همسر خود مشورت کنید

اولین سوالی که در مورد ماه عسل برای شما بوجود می‌آید، این است که قصد دارید تاریخ روز عروسی را با توجه به تاریخ ماه عسل انتخاب کنید یا برعکس؟ بهتر است تاریخ عروسی را با توجه به تاریخ ماه عسل انتخاب کنید چون عروسی شما فقط یک روز است ولی مسافرت به قصد ماه عسل حداقل یک هفته زمان می‌برد. ولی اگر در تصمیم‌گیری هیچ نقشی ندارید، بهتر است تاریخ ماه عسل را در همان ماه ازدواج خود قرار دهید. قبل از هر برنامه‌ریزی، فاکتور‌های زیادی را باید در نظر داشته باشید. این مسئله به شما کمک می‌کند که گزینه‌هایی را که در اختیار دارید، خلاصه کنید و بهترین شرایط را برگزینید.

چه نوع مسافرتی را می‌پسندید؟

آیا عاشق ساحل و دریا هستید؟ دوست دارید در ساعات شب خوشگذرانی کنید یا مایلید در فضای باز وقت صرف کنید؟ یا ترکیبی از تمام این موارد؟ ماه عسل را با توجه به فعالیت‌های موردعلاقه‌ی خودتان برنامه‌ریزی کنید. به عنوان مثال اگر دوست دارید مسافرت خود را در جزیره سپری کنید، باید در فصول گرم و آفتابی به سفر بروید و تابستان را فصل ماه عسل انتخاب کنید. ماه عسل را با توجه به فعالیت‌های مورد علاقه‌ی خودتان برنامه ریزی کنید.

الویت‌هایتان را طبقه‌بندی کنید

حالا که به خوبی می‌دانید چه نوع مسافرتی را می‌پسندید چه الویت‌هایی دارید؟ آب و هوای خوب را ترجیح می‌دهید؟ دوست دارید در هوای خوب، گرم (نه داغ) با احتمال بارندگی کم سفر کنید یا دوست دارید بیشتر وقت خود را در فضاهای بسته بگذرانید؟ مهم‌ترین نگرانی شما مخارج سفر است؟ برای رزرو محل اقامت باید به دنبال هتل‌هایی بگردید که برای ماه عسل پیشنهاد‌های ویژه ارائه می‌دهند. گزینه‌ی دیگر این است که در فصول غیر‌ توریستی سفر کنید یا دقیقا قبل و بعد از فصل پر‌توریست سفر کنید. در نهایت بهترین روش برای کم کردن مخارج این است که یک مقصد کم‌خرج را انتخاب کنید. انتخاب مقصد کم‌خرج الزاما به این معنا نیست که به جایی نا‌مطلوب سفر کنید. چنین مکان‌هایی احتمالا امکانات کمتری دارند یا هنوز توسط توریست‌ها شناسایی نشده‌اند که در اینصورت شرایط به نفع شما خواهد بود. برای رزرو محل اقامت باید به دنبال هتل‌هایی بگردید که برای ماه عسل پیشنهاد‌های ویژه ارائه می‌دهند. آیا فصول شلوغ را برای مسافرت انتخاب کرده‌اید؟ ماه‌های توریستی و شلوغ سال همیشه گران‌ترین ماه‌ها هستند. با این حال بهترین وضعیت آب و هوا را دارند. بعد از اتمام فصول توریستی سال، بعضی از جاذبه‌های گردشگری محل یا کسب و کار‌های فصلی تا سال بعد دیده نمی‎شوند. آیا پیش از رفتن به سفر باید واکسن بزنید؟ اگر نگران سلامت خودتان هستید، بهتر است آفریقا و بخش‌هایی از آسیا را انتخاب نکنید. چون برای سفر به این کشور‌ها باید پیش از سفر حداقل یک بار واکسن بزنید. ماه‌های توریستی و شلوغ سال همیشه گران‌ترین ماه‌ها هستند. با این حال بهترین وضعیت آب و هوا را دارند

چند نکته برای زوج‌هایی که به تازگی ازدواج کرده‌اند

اگر می‌خواهید به قصد ماه عسل سفر کنید به شما پیشنهاد می کنیم که طولانی‌ترین مسیر و دورترین مقصد را انتخاب کنید. بهترین مکان برای گذراندن ماه عسل، شرق، شمال و جنوب آمریکا یا جنوب آفریقا هستند. برای برنامه‌ریزی ماه عسل سفری ده روزه در نظر داشته باشید. هیچ زمانی نمی‌توانید اطمینان حاصل کنید که ممکن است یک بار دیگر به چنین سفر‌هایی بروید مگر اینکه جز دسته ی افراد عاشق مسافرت باشید. شاید نتوانید یکبار دیگر هزینه‌ی چنین سفر‌های پرخرجی را تقبل کنید. پس، از فرصتی که در ماه عسل برای شما پیش آمده حداکثر استفاده را ببرید.

با فصول کشور‌های مختلف آشنایی داشته باشید

فصول سال در کشور‌های مختلف همزمان نیستند. به عنوان مثال زمانی که در مصر زمستان است، در آفریقای جنوبی و برزیل تابستان است. به همین ترتیب زمانی که در اروپا تابستان است، نیوزیلند زمستانی است. فصول سال در کشور‌های مختلف همزمان نیستند

کشور‌های شمالی

تمام کشور‌های اروپایی، آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و حدود دو سوم از آفریقا، بخش کوچکی از آمریکای جنوبی و بخش زیادی از آسیا از جمله اندونزی چنین کشور‌هایی هستند.

کشور‌های جنوبی

استرالیا، نیوزیلند، آمریکای جنوبی، نیمه‌ی جنوبی آفریقا و بیشتر اندونزی را تشکیل می‌دهند.

کشور‌های معمولی

چنین کشور‌هایی در بخش میانی کره‌ی زمین قرار گرفته‌اند و آب و هوایی معمولی دارند. به طوری که در روز‌های تابستانی گرم و در روز‌های پاییزی و زمستانی به ترتیب بارانی و برفی هستند. در چنین کشور‌هایی فصول به دو دسته تقسیم می‌شوند: فصول بارانی و فصول خشک.

مقصدی را انتخاب کنید که هیچ کدامتان تا به حال به آنجا سفر نکرده باشید

از آنجایی که ماه عسل اولین مسافرتی‌ است که به عنوان یک زوج متاهل تجربه می‌کنید، بهترین و جدیدترین تجربه‌ها را همراه با یکدیگر کسب کنید. فعالیت‌های جدید را امتحان کنید و تمام ساعات سفر را با یکدیگر سپری کنید. این خاطرات اصلا از خاطر شما پاک نمی‌شوند. از آنجایی که ماه عسل اولین مسافرتی‌ست که به عنوان یک زوج متاهل تجربه می‌کنید بهترین تجربه‌های جدید را همراه با یکدیگر کسب کنید

پیش از رزور محل اقامت خوب تحقیق کنید

اگر قصد دارید تمام مکان‌های محل اقامت در سفر را شخصا رزرو کنید، بهتر است کمی وقت صرف کنید و تمام جوانب سفر را بسنجید. بهتر است از دوستان و آشنایانی که این مسیر را طی کرده‌اند، در مورد تجربیاتشان سوال کنید. اگر بخواهید خودسرانه و بدون کسب هیچ اطلاعاتی تصمیم‌گیری کنید، احتمالا این سفر برای شما ایده‌آل نخواهد بود. منبع: travelstart

مطالب مرتبط:

دیدگاه