ماه عسل در رم: راهنمای سفر و آب و هوا

سپهر حقیقی
سپهر حقیقی دوشنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
ماه عسل در رم: راهنمای سفر و آب و هوا

شهر رم با آثار هنری و بناهای خیره‌کننده‌ و غذاهای منحصربه‌فردش که در هر گوشه از شهر می‌توانید آن‌ها را میل کنید، جشنواره‌ای از تجارب حسی گوناگون را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

رم "نیروانا"ی هنردوستان و علاقه‌مندان به تاریخ است. حتی اگر این کلاس‌ها را در دانشگاه نگذرانیده باشید، این شهر مکان فوق‌العاده‌ای برای گذراندن یک دوره‌ی کوتاه و مفید درباره‌ی تمدن غرب است. رم به‌اندازه‌ی کلیساها و باقی‌مانده‌های تاریخی‌اش، مکان‌های مناسبی برای عشاق دارد. فکرش را بکنید: پیاده‌روی هنگام غروب در میدان "پیازا" که قرن‌ها از عمر آن گذشته است؛ بستنی‌فروشی‌هایی که میز‌های دو نفره در آن چیده شده‌اند؛ پله‌های اسپانیایی، مکانی که در فیلم "تعطیلات در رم" "گریگوری پک" سعی کرد تا دل "آدری هپبرن" را  برباید. همه اینها نوید یک مقصد فوق‌العاده برای زوج‌های جوان را می‌دهد. قطعا مکانی که الهام‌بخش شور زندگی است، می‌تواند عشق شما نسبت به همدیگر را فزونی بخشد. در ادامه با کجارو  همراه باشید.

Rome (6)

اطلاعاتی که قبل از عزیمت باید داشته باشید

زبان: ایتالیایی واحد پول: یورو زمان پرواز: ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه، از "تهران" تا "رم" Rome (5)

بهترین زمان برای عزیمت به رم

بهترین آب‌و‌هوا: با اینکه هوا در تمامی سال دلپذیر است، در ماه‌های "می"، "ژوئن"، "سپتامبر"و "اکتبر" در بهترین وضعیت خود قرار دارد و دمای آن حدود ۲۱ درجه‌ی سانتی‌گراد است. ماه‌های "ژوئیه" و "اوت" بسیار گرم هستند (بدون در نظر گرفتن جمعیت بالای توریست‌ها و شلوغی در این زمان). بهترین قیمت‌ها: در اواخر پاییز و زمستان موقعیت‌های بسیار مناسبی از لحاظ مالی یافت می‌شوند (میزان ورود توریست‌ها در روز‌های "ایستر" و در ماه‌های "ژوئیه" و "اوت" به اوج خود می‌رسد). Rome (1)

چه کارهایی انجام دهیم

از گنجینه‌های فرهنگی دیدن کنید: آثار هنری و معماری بی‌شماری در "رم" وجود دارند، مخصوصاً آنانی که مربوط به دوران "کلاسیک" و "رنسانس" می‌شوند. مطمئناً از گردش در میان "کلوسیوم" و باقی‌مانده‌های "فروم" متحیر می‌شوید و به آسانی تحت‌تاثیر "فرسکو"های "میکل آنژ" بر سقف کلیسای "سیستین" "واتیکان" قرار می‌گیرید. Rome (3) تا جایی که می‌توانید خرید کنید: اطراف پله‌های اسپانیایی بوتیک‌های فراوانی وجود دارند تا خریداران گوناگون را راضی نگه دارند (یا تا جایی که صدای کارت‌های اعتباریشان دربیاید). شما می‌توانید محصولات چرمی خوب، کراوات‌ها، نوشت‌افزار، عطر‌ها و محصولات فشنی را که ایتالیا در آنان شهره‌ی جهان است، در این مکان بیابید. Rome (2) خوراک: تجربه‌ی خوردن غذاها و نوشیدنی‌های گوناگون می‌تواند در هر سفری امر مهمی باشد. برخی از انواع غذاهای "رم"ی هستند که نباید کام خود را از آن محروم کنید: کنگر‌فرنگی سرخ‌شده، گوشت بره و انواع پاستا‌ها، مخصوصاً "cacio e pepe" (با پنیر "pecorino" و فلفل سیاه) و "amatriciana" (با تخم‌مرغ، فلفل قرمز و بیکن دودی‌نشده‌ای به نام "guanciale"). از نوشیدنی‌ها هم، صبح خود را با یک فنجان گرم و قوی "کاپوچینو" شروع کنید (مکانی به نام "Sant'Eustachio" در نزدیکی "پنتئون"، معروف به ارائه بهترین نوع آن است) و در غروب هم حتما از "وینو"های محلی نوش‌جان کنید. Rome (7) منبع: theknot معبد ماسک ها

مطالب مرتبط:

دیدگاه