نیلوفر اردلان به دلیل مخالفت همسر از حضور در جام ملت‌های آسیا محروم شد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
نیلوفر اردلان به دلیل مخالفت همسر از حضور در جام ملت‌های آسیا محروم شد

نیلوفر اردلان، از ملی‌پوشان باسابقه فوتبال ایران، به‌دلیل مخالفت همسرش در نخستین حضور تیم ایران در جام ملت‌های آسیا هم‌قطارانش را همراهی نمی‌کند. 

نیلوفر اردلان، هافبک ۳۰ ساله تیم ملی فوتبال زنان ایران که به‌همراه این تیم برای حضور در جام ملت‌های آسیا تمرین می‌کرد، این مسابقات را از دست داد.

نیلوفر اردلان فوتبالیست و فوتسالیست است و از زمانی که این دو رشته برای زنان ایرانی راه افتاد، در  آن‌ها فعال بوده است. حالا بعد  ۱۹ سال بازی درست زمانی که قرار بود تجربه دوره مسابقات قهرمانی آسیایی در مالزی را تجربه کنند، او نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند. او دراین‌باره گفته:

۲۸ شهریور زمان جشن ورود به کلاس اول پسرم است که می‌توانم در کنار او باشم. تیم بیست و نهم پرواز دارد. ضمن اینکه دوم و سوم مهر تعطیل است و بعد از آن تیم از مالزی بر می گردد بنابراین موضوع سر فقط یک روز مدرسه رفتن رادان است.

او گفت:

مسابقات جام ملت‌های آسیا برای نخستین بار برگزار می‌شود و من هم در اردوهای تیم ملی تمرینات خوبی را زیر نظر خانم سلیمانی انجام دادم، اما همسرم پاسپورتم را برای حضور در این مسابقات نداد و به‌دلیل مخالفت همسرم برای سفر به خارج از ایران این رقابت‌ها را از دست دادم.

  نیلوفر اردلان افزود:‌

ای کاش مسئولان قانونی برای بانوان ورزشکار بگذارند تا در چنین مواقعی بتوانیم به مملکت خود کمک کنیم.

ملی پوش تیم ملی فوتسال اظهار داشت:

این مسابقات برای من اهمیت زیادی داشت و من به‌عنوان یک زن مسلمان ایرانی می‌خواستم برای بالا بردن پرچم کشورم تلاش کنم، نه اینکه برای گردش و تفریح بروم.

وی ادامه داد:  

من این مسابقات را از دست دادم، اما از مسئولان درخواست می‌کنم برای بانوان نیز مثل قانون سرباز خدمت قانونی بگذارند تا این‌گونه به تیم ملی و ورزشکار لطمه نخورد، من هم سربازی تیم ملی هستم و می‌خواستم برای پرچم کشورم بجنگم. تیم ملی به وجود من احتیاج دارد اما نمی‌توانم ملی پوشان را همراهی کنم.

  کسب عنوان «خانم گل» با زدن ۲۱ گل در دوره اول بازی­های کشورهای اسلامی در سن ۱۴ سالگی و تکرار این لقب با زدن ۲۰ گل در تیم ملی بزرگسالان، قهرمانی‌­های پیاپی در لیگ‌­های حرفه­ای فوتبال و فوتسال بانوان، دو دوره نایب­ قهرمانی به‌همراه تیم ملی بانوان در مسابقات فوتبال بانوان غرب آسیا، راه­یابی به مرحله نیمه­ نهایی مسابقات انتخابی ۲۰۱۲ المپیک لندن به‌همراه تیم ملی بانوان و حذف از این مرحله به ­دلیل حجاب و پوشش اسلامی و همچنین بر عهده ­داشتن مسئولیت  مادری در حین ورزش حرفه‌­ای از افتخارات این بانوی ورزشکار ایرانی است. نیلوفر اردلان  بهترین بازیکن چپ پا و از باتجربه‌ترین فوبتالیست‌های زن ایرانی است اما همسرش مهدی توتونچی که گفته می‌شود در مطبوعات ورزشی می‌نویسد و مجری شبکه ورزش است، پاسپورت او را تمدید نکرده است. لازم به ذکر است که نیلوفر اردلان در سال ۱۳۸۸ پیشنهاداتی برای بازی در باشگاه‌های اماراتی داشت. باشگاه ابوظبی مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با حقوق ماهیانه ۵ هزار دلار را به او پیشنهاد داده‌است. تهیه شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه