مدینه منوره در کسب عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام گوی سبقت را از یزد ربود

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
مدینه منوره در کسب عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام گوی سبقت را از یزد ربود

به گفته محمدمهدی شرافت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، مدینه منوره در رقابت با یزد، عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام را به خود اختصاص داد.

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمدمهدی شرافت اظهار داشت:

تشکیل پرونده معرفی یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام از حدود دو سال قبل آغاز و پس از تکمیل به دبیرخانه ‎O‎I‎C در تهران ارسال شد.

وی بیان کرد که  در این دبیرخانه کاندیداهای مختلفی از ایران حضور داشتند که استان یزد توانست در داخل کشور همه رقبای خود را کنار بگذارد و به‌عنوان نامزد ایران برای شهر گردشگری جهان اسلام در سال ‎۲۰۱۷ انتخاب شود. وی در ادامه خاطرنشان کرد:

در مرحله نهایی، یزد در رقابت با شهر مدینه منوره از کشور عربستان حذف شد و مدینه به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شد.

شرافت با بیان اینکه در نهمین اجلاس همایش وزرای گردشگری کشورهای اسلامی OIC که در کشور نیجر برگزار شد، ایران با یک پیشنهاد برای سال ‎۲۰۱۷ و یک پیشنهاد برای سال ‎۲۰۱۸ در این اجلاس شرکت کرد،افزود:

استان یزد به‌عنوان یکی از سه کاندیدای نهایی برای انتخاب پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ‎۲۰۱۷ انتخاب شد اما در رقابت با شهر مدینه منوره نتوانست آرای لازم را کسب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار داشت:

خوشحالیم که توانستیم به‌عنوان نامزد ایران، شهر دارالعباده یزد را در اجلاس جهانی کشورهای اسلامی معرفی کنیم هر چند که در مرحله نهایی از شهر پیامبر اسلام (ص‏)‎ عقب افتادیم.

شرافت خاطرنشان کرد که عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام برازنده شهر مدینه منوره است و امیدوارانه تلاش می‌کنیم تا با جلب حمایت و همراهی بیشتر مسئولان در سال‌های بعد بتوانیم این عنوان را به مجموعه افتخارات یزد اضافه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه