سفر ۱۱۱ روزه یک خانواده از هند تا فرانسه

محمد حسین غفاری | یکشنبه, ۶ دی ۹۴ ساعت ۲۳:۳۵

امروزه با توجه به پیشرفت روزافزون وسایل نقلیه هوایی و کوتاه‌تر شدن فاصله سفرها، هنوز هم کسانی هستند که مسافرت زمینی را به مسافرت‌های هوایی ترجیح داده و علاقه‌مندند تا زیبایی‌های طول مسیر را نیز به لذت مسافرت خود بیفزایند. در این مقاله، مصاحبه‌ای با خانواده‌ای هندی انجام شده که در طی ۱۱۱ روز، مسیر هند تا فرانسه را با گذر از ۱۱ کشور طی کرده‌اند. اگر دوست دارید از نیت و برنامه‌ریزی های آن‌ها برای انجام این سفر آگاه شوید، بهتر است گزارشی از این مصاحبه را در کجارو  بخوانید.

این‌ها اعضای خانواده بید (Baid) هستند؛ آناند (Anand)، پونیتا (Punita) و فرزندان آن‌ها یاش (Yash) و دریتی (Driti) که به‌تازگی از یک سفر زمینی ۱۱۱ روزه به ۱۱ کشور از هند تا فرانسه بازگشته‌اند.

خانواده آناند

سفر آن‌ها از شهر بنگلور آغاز شده و در پاریس پایان یافت. در طول این سفر آن‌ها از کشورهای هند، نپال، چین، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، ایران، ترکیه، یونان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه عبور کردند.

پونیتا بید، دو ماه مرخصی تعطیلات داشت، همسرش آناند نیز به‌تازگی کار خود را رها کرده بود و دو فرزندشان هم برای رفتن به این ماجراجویی، از رفتن به مدرسه معاف شده بودند.

در کوههای هیمالیا

آکروپولیس

آناند به گزارشگر سایت بازفید ایندیا (BuzzFeed India) این‌گونه توضیح می‌دهد:

من با مدیر مدرسه در آکادمی دینز (Deens Academy) صحبت کردم که اگر امکان داشته باشد بتوانیم از تعطیلات بیشتری برای رفتن به این سفر استفاده کنیم؛ همین که مدیر در جریان کل برنامه‌های ما قرار گرفت و فهمید که قصد داریم به چه کشورهایی سفر کنیم، درخواست ما را قبول کرد و گفت چیزهایی که بچه‌های شما می‌توانند در این سفرها یاد بگیرند، بسیار بیشتر از آن چیزی است که در مدرسه به آن‌ها آموزش داده می‌شود. همچنین این امکان نیز برای آن‌ها وجود دارد تا مکان‌هایی را از نزدیک ببینند که عموما فقط در کتاب‌ها ممکن است با آن‌ها آشنا شوند؛ موافقت او باعث شد تا ما در تصمیم خود برای رفتن به این سفر مصمم‌تر شویم.

پس از حدود هفت‌ماه برنامه‌ریزی، آن‌ها سفر خود را از شبه‌قاره هند در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۵ آغاز کردند.

در طی ۱۱۱ روز، این خانواده از رشته‌کوه‌های هیمالیا عبور کردند، از تپه‌های شنی غرب چین بالا رفتند، در دریای خزر شنا کردند، به بازدید از آکروپولیس در آتن رفتند، کاخ ورسای و برج ایفل در پاریس را از نزدیک دیدند و خیلی کارهای جالب دیگری را انجام دادند.

میدان نقش جهان اصفهان

آن‌ها تمام این مسافرت را با اتومبیل خود، فیات مدل لاینیا (Fiat Linea) طی کردند.

آناند بید در ادامه می‌گوید:

سختی و ناامیدی می‌تواند مفید باشد و غلبه بر آن نیز می‌تواند بسیار شیرین باشد. سفر زمینی ۱۱۱ روزه به ۱۱ کشور مثال خوبی برای این موضوع است.

حمام سنتی در ایران

او همچنین اضافه می‌کند:

من واقعا از اینکه چرا این همه طبیعت و فرهنگ‌های زیبای مردم کشورهای مختلف در تلویزیون به نمایش در نمی آید، ناراحت بودم. علاقه‌ی انجام این سفر چند سالی بود که در ما ایجاد شده بود. من و همسرم سفرهای زمینی زیادی را در هند و آمریکا انجام داده ایم. ما عاشق تجربه کردن هستیم.

دو سال قبل خانواده بید در یک سفر ۲۱ روزه رفت و برگشت، مسیر بنگلور تا راجستان را به طول ۶۰۰۰ کیلومتر طی کرده بودند.

پونیتا نیز این‌گونه دراین‌باره نظر می‌دهد:

هروقت در ابتدای تصمیم گیری، در من تردیدی ایجاد می‌شد، به خودم می‌گفتم این هم می‌تواند تجربه جدید دیگری برای زندگی باشد مخصوصا برای بچه‌ها.

او در ادامه می‌گوید:

برنامه‌ریزی برای این سفر، به یک گفتگوی روزانه برای ما چهار نفر تبدیل شده بود. هرچه به زمان سفر نزدیک‌تر می‌شدیم، با خودم فکر می‌کردم چه چیزهایی ممکن است در این سفر در انتظار ما باشد؟ و حالا که از این سفر برگشته‌ایم، من واقعا خوشحالم از اینکه راه ماجراجویانه و منحصر به‌فردی را برای کسب تجربه در زندگی ام انتخاب کردم.

آناند عقیده دارد که در کنار همه آن زیبایی‌ها، فرهنگ‌ها و آموختنی‌های گوناگونی که آن‌ها در کشورهای مختلف با آن مواجه شدند، تجربه‌های به‌یادماندنی زیادی هم در طول مسیر برای آن‌ها به‌جای مانده است.

 

او به‌عنوان نمونه می‌گوید:

در شهر سمرقند در ازبکستان، خانمی بدون اینکه ما بفهمیم، پول پیتزایمان را حساب کرد و رفت. زمانی که می‌خواستیم پول غذا را در رستوران حساب کنیم، تازه فهمیدیم که چه اتفاقی افتاد‌ه‌است. پس خیلی سریع به‌دنبال او رفتیم تا ببینیم دلیل انجام این کار چه بوده است. او به ما گفت که بسیار مشتاق دیدن تاج‌محل بوده و بسیار علاقه‌مند است تا روزی بتواند از هند دیدن کند و این کار او شاید مانند صدقه‌ ای باشد که بتواند او را به مقصودش نزدیک‌تر کند. ما از او تشکر کردیم و عکسی را هم به یادگار با او گرفتیم.

او در ادامه گفت:

سفر پستی‌ها و بلندی‌های خود را دارد. مثلا ما مجبور شدیم در مرز چین- نپال توقف زیادی داشته باشیم زیرا زمین‌لرزه‌ای که در آن منطقه رخ داده بود، باعث شده بود تا به تمام جاده‌ها آسیب وارد شده و به همین دلیل امکان ادامه مسیر وجود نداشت، به طوری‌که به اجبار پنج‌شب را در اتومبیل خود سپری کردیم.

 

این زمان طولانی اوقات مفید زیادی را برایمان به وجود آورد، به طوری‌که ما هم‌اکنون در حل جدول و معما استاد شده‌ایم و زبان علائم و نشانه‌ها را نیز به‌خوبی یاد گرفته‌ایم.

سرانجام خانواده بید بدون هیچ نگرانی و ناراحتی از پاریس به هند بازگشتند؛ اتومبیل مطمئن آن‌ها (به‌عنوان عضو پنجم خانواده) نیز به سلامت و بدون هیچ مخاطره‌ای به‌همراه آن‌ها بازگشت.

در مصاحبه با این خانواده، آن‌ها اظهار داشتند که مسافرت دیگری را نیز به‌زودی در پیش خواهند گرفت و می‌گویند:

چه کسی می‌داند؟ شاید حالا که به‌سمت غرب رفته‌ایم و زیبایی‌های آن را از نزدیک دیده‌ایم، وقت آن رسیده تا سفری هم به شرق داشته باشیم.

منبع: BuzzFeed India

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه