ماه عسل در فلورانس ایتالیا؛ راهنمای سفر وآب و هوا

هانیه احمدی | دوشنبه, ۷ دی ۹۴ ساعت ۲۱:۳۱

 اگر قصد دارید یک ماه عسل به‌یادماندنی به همراه تعداد زیادی عکس زیبا داشته باشید، فلورانس ایتالیا زادگاه رنسانس، خانه‌ی شمار زیادی از نقاشی‌ها ومجسمه‌های معروف دنیا و کلیساهای جامع و بی‌نظیر، گزینه‌ای مناسب خواهد بود. مطمئنا شما از تماشای مناطق دیدنی  این شهر تاریخی  در منطقه‌ی زیبای توسکانی لذت خواهید برد.  

اطلاعاتی که قبل از سفر باید بدانید:

  • وسایل مورد نیاز برای ورود: پاسپورت (البته پاسپورتی که حداقل ۳ ماه دیگر اعتبار دارد)
  • زبان : ایتالیایی
  • پول رایج: یورو
  • مدت زمان پرواز: از تهران تا رم در حدود ۵ ساعت و ۱۰ دقیقه و از رم تا فلورانس هم تقریبا یک ساعت است.
  • وسیله‌ی نقلیه برای گردش: اتوبوس و تاکسی

بهترین زمان برای سفر به فلورانس

بهترین آب و هوا

 می، سپتامبر و اکتبر بهترین ماه‌های سفر به فلورانس هستند و جولای و آگوست گرم‌ترین و مرطوب‌ترین ماه‌های این شهر محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که از ماه می  تا سپتامبر هم فلورانس مملو از گردشگر است.

بهترین قیمت

زمستان، اوایل بهار و اواخر پاییز بهترین زمان‌ها هستند.

فستیوال‌های فلورانس

ازجمله‌ی  این  فستیوال‌ها می‌توان از فستیوال هنری بسیار مهم شهر یعنی  فستیوال موسیقی Maggio Musicale نام برد که از می تا اوایل ژوئن ادامه دارد، فستیوال دیگری به نام اسکوپیو دل کارو که در روز عید پاک برگزارمی‌شود و با آتش بازی همراه است و فستیوال سن جووانی که یک مسابقه فوتبال تاریخی است، به همراه نمایش آتش بازی  که ۲۴ ژوئن برگزار می‌شود.

جاذبه‌های شهر فلورانس

تحسین هنر در گوشه و کنار شهر

از جمله جاهای دیدنی فلورانس شاهکارهای هنری بسیار باشکوهی نظیر مجسمه‌های میکل آنژ، نقاشی زیبای بوتیچلی به نام " تولد ونوس" و نقاشی " ونوس اوربینو" اثر تیتیان را می‌توان نام برد که می‌توانید در شهر زیبای فلورانس ببینید.  گالری مشهور اوفیتزی (Uffizi) که یکی از پربازدیدترین مکان‌های ایتالیاست و آثار هنری ارزشمندی را در خود دارد هم، در این شهر زیبا قرار دارد.

به واقع شما در هر گوشه‌ی این شهر می‌توانید شاهکارهای هنری را مشاهده کنید. از نقاشی‌هایی که در کلیسای جامع کاتولیک سانتا ماریا نولا و کلیسای سانتا ماریا دل کارمینه وجود دارند تا باغ زیبایی که در خارج از کاخ وکیو دیده می‌شود.

گالری یوفیزی
گالری اوفیتزی 

 

کلیسای سانتا ماریا نولا
کلیسای سانتا ماریا نولا 

گشت و گذار در کلیساهای جامع و آرامگاه‌ها

بازدید از کلیسای جامع  سانتاماریادل‌فیوره (Santa Maria del Fiore Duomo) را که در ظرافت و طراحی بی‌نظیر است، در برنامه‌ی خود قرار دهید. تماشای دروازه‌های برنزی و طلاکاری‌شده‌ی تعمیدگاه کلیسای جامع شهر را هم  از دست ندهید، درهایی که به دروازه‌ی بهشت معروف هستند و توسط هنرمند مشهور ایتالیایی لورنزو گیبرتی و در مدت ۲۷ سال طراحی شده‌اند.

دروازه ی بهشت
دروازه‌ی بهشت 

از دیگرمکان‌هایی که ارزش بازدید را دارد، کلیسای گوتیک(Gothic) از سانتا کروچه(Santa Croce) است که درآن مقبره‌های باشکوه هنرمندانی چون میکل‌آنژ، گالیله و انسان‌شناس برجسته لئوناردو برونی را خواهید دید.

مکان‌ها و باغ‌های دیدنی

کاخ وکیو
کاخ وکیو

در اغلب نقاط این شهر زیبا کاخ‌های باشکوه و باغ‌های زیبایی به چشم می‌خورند، اما از بهترین نمونه‌های آنها می‌توان به کاخ وکیو  یا کاخ قدیمی (Palazzo Vecchio)، کاخ روچلای (Palazzo Rucellai) و همچنین باغ بابالی (Boboli) در نزدیکی کاخ پیتی اشاره کرد که از دیدن مناظر سرسبز آنها حتما لذت خواهید برد.

باغ بابالی
باغ بابالی 

بستنی فلورانس

یکی از خوراکی‌هایی که نباید چشیدن آن را در فلورانس از دست بدهید، بستنی‌هایی است که در مغازه‌ی بستنی فروشی Vivoli  وجود دارند.

مغازه‌هایی برای خرید سوغاتی

پل پونته وچیو
پل پونته وچیو

 در هنگام عبور از پل زیبای پونته وچیو (پل قدیمی) که در سال ۱۳۴۵ ساخته شده است، به مغازهایی می‌رسید که برای خرید طلا و جواهرات عتیقه و جدید مناسب هستند. برای خرید وسایل چرمی نیز به مرکز خرید Mercato بروید.

مغازه های طلا و جواهر فروشی پل پونته وچیو

قطعا جاذبه‌هایی  که در این مقاله برایتان نام بردیم، تنها مکان‌های دیدنی این شهر تاریخی و زیبا نیست. اما امیدواریم اگر این شهر را برای اولین مسافرت مشترک زندگی‌تان انتخاب می‌کنید، این راهنما کمک کوچکی برای‌تان باشد.

مطالب مرتبط:

منبع theknot

دیدگاه