برخی مشکلات گردشگری در ایران به گفته نایب‌رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری

مینا داودی
مینا داودی جمعه، ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۱
برخی مشکلات گردشگری در ایران به گفته نایب‌رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری

نایب‌رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری برخی مشکلات گردشگری در ایران را برشمرد.

روبی روی شامگاه پنجشنبه سوم دی‌ماه در نشست اعضای اجرایی کنوانسیون تورگردانان جهان با شهردار اصفهان، با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم شهرداری اصفهان به واسطه مدیریت شهری با این صبغه تاریخی یک دوره تورلیدری را پشت سر بگذارد، اظهار کرد:

آنچه در مورد میزبانی ایرانیان شنیده بودم واقعا در ایران و اصفهان به چشم دیدم و از همین جا اعلام می کنم که مهمان‌نوازی ایرانیان قابلیت ثبت جهانی دارد.

وی با بیان اینکه ایران و اصفهان از کشورها و شهرهای غنی فرهنگی در جهان محسوب می‌شوند، افزود:

اگر می خواهید کشور ایران یکی از پیشگامان عرصه گردشگری و اصفهان یکی از شهرهای مشهور در این عرصه باشد بی شک باید زیرساخت های قوی تر و پیشرفته تری داشته باشید تا بتوانید جامعه گردشگر را به ایران و اصفهان سرازیر کنید.

نایب‌رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری ادامه داد:

شغل راهنمایان تورهای گردشگری نباید بی اهمیت جلوه کند زیرا آنها نوک پیکان فرهنگی هر کشور هستند.

روی با اشاره به اینکه هیچ شکی در این نیست که ایران و اصفهان از امن ترین مکان های منطقه هستند، اظهار کرد:

در ایران هتل وجود دارد، اما متاسفانه گاهی ساده ترین موضوعات در آن‌ها رعایت نشده است برای مثال در هتل های ایران نقشه اطفای حریق و یا دستگیره های اطفای حریق وجود ندارد و گاهی حتی هشدار حریق در برخی از هتل ها موجود نیست.

او با بیان اینکه در هتل های ایران به عنوان یک کشور گردشگرپذیر باید هر دو هفته یک مانور اطفای حریق برگزار شود، ادامه داد:

مشکل مهم، ساده و اساسی دیگر نبود تسهیلات رفت و آمد برای گردشگران سالمند و معلول است. متاسفانه زیرساخت های لازم برای راحتی و تسهیل حرکت این افراد بسیار کم است.

نایب ‌رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری تصریح کرد: مشکل دیگر گردشگرانی که وارد ایران می شوند سختی عبور و مرور از خطوط عابر پیاده است، متاسفانه در ایران توجه به خط عابر پیاده و چراغ های راهنمایی سلیقه ای است.

روی با کنایه به اینکه شاید گردشگری در ایران و عبور از خط عابر پیاده در این کشور از نوع گردشگری ماجراجویانه است، ادامه داد:

امسال اصفهان به عنوان میزبان تورلیدرها در یک همایش بسیار بزرگ است و دوره های آموزشی از طرف فدراسیون جهانی برگزار خواهد شد. در ایران راهنمای تور آماتور نمی‌خواهیم بلکه به راهنمای تور در سطح عالی احتیاج داریم.

وی با اشاره به برگزاری همایش توریسم در ایران، خاطرنشان کرد:

من به واسطه شغلم ۱۲۰ کشور دنیا را دیده و دقیق مورد بررسی قرار داده‌ام، اما هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران در خصوص گردشگری راهنمایان تور بدین شکل هر ساله همایش برگزار نمی‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه