تلاش برای ثبت جهانی سرو ابرکوه

تیم کجارو | پنجشنبه, ۳ دی ۹۴ ساعت ۱۵:۰۱

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از فراهم شدن مقدمات ثبت بافت تاریخی ابرکوه خبر داد.

"محمد مهدی شرافت" در نشست بررسی مسایل و مشکلات شهرستان ابرکوه با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های گردشگری این شهرستان، عنوان کرد:

استان یزد دارای بافت‏‏‌های تاریخی ویژه و منحصر به فردی است که یکی از این بافت‎‎ها که دارای قابلیت‌های بالایی است، بافت تاریخی شهر ابرکوه است.

وی افزود:

طبق رایزنی‎‎های صورت گرفته با سازمان مرکزی تهران، مقدمات ثبت بافت ابرکوه فراهم شده که امید است با تلاش پایگاه پژوهشی شهرستان و همراهی و همکاری ارگان‎های مربوطه، این بافت ارزشمند به ثبت برسد تا بتوان از این طریق با نظارت بیشتر بر آن و مرمت بناها، از تخریب جلوگیری کرد.

شرافت خاطرنشان کرد:

از دیگر اقدامات صورت گرفته، تلاش برای ثبت جهانی سرو ابرکوه در فهرست آثار ملی کشور است که به احتمال زیاد، پرونده آن به‌عنوان یکی از درختان دیرزیست مهیا می‎‎شود و امید است بتوانیم آن را برای ثبت ارسال کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد:

از دیگر اقداماتی که در شهرستان باید انجام شود، ایجاد و تجهیز مراکز اقامتی و هتل‌هاست که در این راستا حمایت از سرمایه‎‎گذاران برای اجرای کارهای الگویی و همچنین رسیدن به نتیجه مطلوب امری ضروری است.

شرافت در پایان ابراز امیدواری کرد که در صورت تخصیص اعتبار با دید ویژه‎‎ای به ابرکوه نگاه شود و با مشارکت شهرداری و شورای شهر، طرح‏‏‌های مشارکتی نیمه تمام به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه