داعش گردشگری یونان را هم فلج کرد

مینا داودی
مینا داودی پنجشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
داعش گردشگری یونان را هم فلج کرد

نگرانی های امنیتی درکشورهای غربی که پس از حملات مرگبار تروریستی در پاریس ایجاد شده گردشگری سال نو را دریونان با انجماد مواجه کرده است.

درپی ایجاد فضای امنیتی درشهرهای اروپایی و تشدید ترس و نگرانی‌ها در سطح بین‌المللی که پس از حملات مرگبار تروریستی در پاریس ایجاد شده گردشگری و صنایع مسافرتی دریونان را نیز با انجماد مواجه شده است.

ترس و نگرانی‌ها از تکرار حوادث مشابه پاریس برعلیه اروپاییان دردیگر مقصدهای گردشری اکنون گردشگری یونان را نیز دچار چالش‌های جدی کرده است. به گزرش اکازیمیرینی، مدیرانجمن شرکت‌های گردشگری هلنیک، «اندریاس اندریادیس» با اعلام این مطلب یادآور شد که حملات اخیر در مصر و فرانسه جوی از ناامنی واحساس خطر برای گردشگران اروپایی ایجاد کرده که خود به انجماد فضا در صنایع مسافرتی و گردشگری دیگر در مقصدهایی همانند یونان شده که به نظر می‌رسد با هیچ خطر جدی از سوی تروریسم بین‌المللی مواجه نیست.

این نگرانی‌ها به ویژه هنگامی تشدید می‌شود که وزارت خارجه امریکا و برخی کشورهای اروپایی به شهروندان خود هشدار داده‌اند درسفرهای خارجی نسبت به حضور در مکان‌های تجمع عموم مردم و نیز استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هوشیار باشند. اندریاس در عین حال تاکید کرد که این اشتباه بزرگی است که تصور کنیم یونان از این پس در چنین جو پرتنشی درسطح بین‌المللی که دیگر کشورها با خطر تروریسم مواجه هستند، پر از گردشگران خواهد شد. به عنوان مثال تصادف هواپیمای مسافرتی روسیه درمصر وحملات به پاریس سبب انجماد رزوها برای سال نو میلادی – ۲۰۱۶ در یونان شده است. به گفته وی آشوب و بحران در فضای گردشگری روسیه پس از بحران سقوط هواپیمای جت روسی در مرزترکیه و سوریه نیز عامل دیگری است که این وضعیت را تشدید کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع CHN

دیدگاه