تشکیل کمیسیون ارتقا امنیت گردشگران استان تهران در فرودگاه مهرآباد

مینا داودی
مینا داودی چهار شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
تشکیل کمیسیون ارتقا امنیت گردشگران استان تهران در فرودگاه مهرآباد

علی رستمی مدیر کل فرودگاه بین المللی مهرآباد، از برگزاری پنجمین جلسه کمیسیون نظارت بر امنیت گردشگران خارجی در استان تهران در فرودگاه مهرآباد خبر داد.

رستمی گفت:

این کمیسیون به ریاست نماینده محترم استانداری تهران و دبیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تشکیل می‌شود و نقش دستگاه‌های اجرایی استان در این ساختار و تعریف شده بوده و مسئولیت مدیریت نکات مربوط به موضوع امنیت حوزه گردشگری را همزمان با ارتباط با سایر دستگاه‌های فرابخشی استان‌ها برگزار می‌نمایند. مسائل مربوط به پیگیری، نظارت و اجرای دستورالعمل ارتقای امنیت گردشگران خارجی و مقاصد شگردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دستور کار قرار دارد؛ لذا به همین منظور پنجمین جلسه کمیسیون به منظور رسیدگی به مشکلات فرودگاه مهرآباد بعنوان یکی از قطب‌های گردشگری تشکیل شد.

رستمی در ابتدای جلسه گزارشی از تعداد پروازها، واقدامات انجام گرفته شده در خصوص ارتقاء امنیت خدمات فرودگاهی ارائه کرد وگفت:

این اداره کل با افزایش پروازها وبا افزایش ظرفیت سازی جهت پذیرش بیشتر مانند راه‌اندازی ترمینال یک در تلاش است با ارتقا خدمات فرودگاهی رضایت مراجعین ومسافرین هوائی را کسب کند. خوشبختانه با این طرح جدید تا حدودی توانسته‌ایم به این مهم بپردازیم وبا جدیت در راه کسب بیشتر رضایتمندی گام بر می‌داریم و با تلاش در جهت بهبود زیر ساخت‌های فرودگاهی و آماده سازی بسترهای لازم در این مورد تا حدودی پیشرفت داشته‌ایم.

خسرو آبادی تاکید کرد‌:

بررسی مسائل و مخاطرات، مشکلات و تجربه‌های خوشایند وناخوشایند گردشگران باید به عنوان یک اصل در دستگاه‌ها پذیرفته شده ودر خصوص رفع معضلات تا بهبود کامل تلاش گردد. فرودگاه‌ها نیز یکی از ورودی‌های مهم گردشگری در کشور هستند لذا باید تلاش شود تا از این ناحیه به عنوان دروازه ورودی کشور رفع مشکل شده وبا اطمینان از عملکرد درست وخدمات بهتر به استقبال مسافرین ورودی وخروجی برویم.

سپس اسماعیل بیگی معاون نظارت وامور مناطق سازمان تاکسیرانی گزارشی در خصوص تاکسیرانی در فرودگاه مهراباد ارائه کرد. اسماعیل بیگی گفت:

در مرحله اول تعیین نرخ تاکسی‌ها وهمچنین افزایش تاکسی وساماندهی اجرا می‌شود ودر مرحله دوم ساماندهی امور نظارتی پیاده سازی می‌شود .وتلاش میشود تخلفات در حوزه تاکسیرانی به صفر وارائه خدمات به سطح استاندارد برسد.

واحدی مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران نیز اظهار داشت:

باید سند راهبردی گردشگری تنظیم تا حوزه‌های مرتبط بر اساس این سند راهبردی فعالیت کنند. البته در این سند شرایط مطلوب وایمن وارائه خدمات برتر باید در نظر گرفته شود .نظارت مستمر بر ساختار مذکور اموری چون رصد وضعیت گردشگران و تاسیسات گردشگری، پیشگیری، کنترل و انتقال به موقع مشکلات، ارائه پیشنهادات و راهکارهای اجرایی نیز بی تاثیر نیست.

سلطان بلاغی معاون اداره کل امنیتی استانداری با اشاره به اینکه اکنون روند گردشگری در کشور از امنیت بالایی برخوردار است و اهمال در مدیریت و کنترل شرایط می‌تواند آسیب و خدشه‌ای جبران ناپذیر بر چهره صنعت گردشگری کشور و در پی آن در حوزه‌های سرمایه گذاری، زیرساخت ها، اموراجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وارد کند. سلطان بلاغی تصریح کرد:

امنیت ملی از جمله در حوزه امنیت نرم، حفاظت از سرمایه‌های معنوی، انسانی، تداوم و استمرار مطلوب شرایط جاری تعریف شده بر بستری از آرامش و امنیت تحقق می‌یابد و به عنوان شاخصه‌ای از امنیت، نظم و مهمانوازی حاکم بر یک کشور شناخته می‌شود.

ایشان در ادامه تعیین تکلیف نهایی در خصوص تاکسیرانی ومعضل مسافرکشهای غیر مجاز گفت:

در صورت نیاز استانداری مستقیما در جهت به نتیجه رسیدن این طرح دخالت خواهد کرد.

ایشان در ادامه بیان کرد:

شهرداری وتاکسیرانی با استفاده از نیروی انتظامی باید این طرح را سریعا در فرودگاه مهراباد پیاده سازند.

در پایان جلسه اعضای کمیسیون نظارت بر دستورالعمل ارتقای امنیت گردشگران از مرکز کنترل دوربینهای مداربسته مهرآباد بازدید کردند واز نزدیک در جریان رصد کامل امنیتی وحفاظتی این فرودگاه قرار گرفتند. تصویر اصلی: طاها عاشوری منبع: CHN

مطالب مرتبط:

دیدگاه