تصویب ۵۰ روستای هدف گردشگری در استان یزد

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
تصویب ۵۰ روستای هدف گردشگری در استان  یزد

 محمدرضا نصیری  معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان یزد از تصویب ۵۰ روستای هدف گردشگری در یزد خبر داد.

نصیری  با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای استان یزد، ظرفیت تبدیل به مناطق مهم گردشگری را دارند،  گفت:

علاوه بر چند روستایی که در گذشته به‌عنوان روستای هدف گردشگری به تصویب هیئت دولت رسیدند، روستاهای دیگری نیز در کارگروه گردشگری استان یزد به‌عنوان روستاهای هدف گردشگری تصویب و معرفی شدند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به سابقه فرهنگی در بسیاری از روستاهای استان یزد عنوان کرد:

وجود آثار تاریخی و طبیعی، معماری‌های منحصربه‌فرد، فرهنگ و آیین مردم، غذاهای سنتی، صنایع دستی، فعالیت‌های کشاورزی، موسیقی محلی، آیین‌های سنتی در عزاداری‌ها، مراسم‌های عروسی و ده‌ها موضوع دیگر، همه از مواردی هستند که می‌توانند روستاهای استان یزد را به روستای هدف گردشگری تبدیل کنند.

نصیری تصریح کرد:

تلاش شده تا روستاهای دارای ویژگی‌های یاد شده در استان یزد شناسایی شوند و پس از معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در روستاها، برای جذب گردشگر به تورهای گردشگری معرفی و تبلیغات لازم برای آن‌ها انجام شود.

وی با اشاره به تاثیری که راه‌اندازی صنعت توریسم در این روستاها  داشته باشد، خاطرنشان کرد:

صنعت توریسم در گام نخست، ایجاد شغل می‌کند و جذابیت‌هایی که این شغل دارد، جوانان بسیاری را در روستاها ماندگار خواهد کرد و در درازمدت مهاجرت معکوس را به‌دنبال خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان یزد تصریح کرد:

در حال حاضر ۵۰ روستا در استان یزد به‌عنوان روستای هدف گردشگری توسط کمیته ملی گردشگری و عشایری به تصویب رسیده که از آن جمله می‌توان به ده بالا، فهرج، خرانق، حجت آباد وزیر، شمسی، حسن آباد میبد، مهرآباد، بفروئیه، بیده، طزرجان، بنادکوک، مدوار (چشمه غربالبیز)، اسلامیه، بندرآباد، سریزد، هرفته، مزرعه کلانتر و خرو اشاره کرد.

نصیری ادامه داد:

روستاهای هدف گردشگری مریم آباد، توت، بیداخوید، درند، بهدان، ارنان و مغستان نیز از جمله روستاهای هدف گردشگری هستند که در کارگروه گردشگری استان به تصویب رسیده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه