مرمت ۱۴ اثر تاریخی در شهرستان باستانی مهریز

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
مرمت  ۱۴ اثر تاریخی در شهرستان باستانی مهریز
محمدمهدی شرافت  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از مرمت و بهسازی ۱۴ اثر تاریخی در شهرستان باستانی مهریز خبر داد.
شرافت  با بیان اینکه مهریز از جمله شهرستان‌های قدیمی و باستانی در استان یزد است که تعداد قابل توجهی اثر تاریخی و طبیعی در آن وجود دارد و قدمت برخی از آنها به قبل از تاریخ میلادی می‌رسد، عنوان کرد:
وجود برج و باروهای قدیمی، آب انبارها، باغ‌های زیبا و تاریخی، خانه باغ‌ها و ده‌ها اثر و جاذبه تاریخی و طبیعی این شهرستان را به یکی از قطب‌های گردشگری نه تنها در استان یزد بلکه در منطقه جنوب شرق کشور تبدیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد:

حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیار در این شهرستان، مرمت برخی آثار تاریخی را ضروری کرده بود به همین دلیل ۱۴ اثر تاریخی در مناطق مختلف شهرستان مهریز مورد مرمت و بهسازی قرار گرفت.

وی افزود:

برای مرمت و بهسازی این ۱۴ اثر بالغ بر ۹ هزار میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌ صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد:

این بناها به صورت امانی، پیمانی و مشارکتی مورد مرمت، بهسازی و بازسازی قرار گرفته است.

شرافت از جمله آثار مرمت و بازسازی شده به قلعه گردکوه، حمام تاریخی هنزاء، محوطه سازی درخت چنار کهنسال روستای تنگ چنار و مجموعه مهرپادین اشاره کرد و گفت:

این بناها به صورت مشارکتی با دهیاری و شهرداری به انجام رسیده است.

وی  اذعان کرد:

مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از این اعتبار نیز صرف نورپردازی باغ جهانی پهلوان پور، برج آسیاب ریگ، آب انبار ملاقدیری و آب انبار سردرب حمام بغدادآباد شده است.

شرافت  ادامه داد:

خانه های مشارکتی، قلعه طزنج، آسیاب آبی میرزا نصرالله و حمام منشاد نیز از دیگر بناهایی هستند که در شهرستان مهریز مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری مهر

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه