وزارت نیرو برای مقابله با ال‌نینو آماده است

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
وزارت نیرو برای مقابله با ال‌نینو آماده است
حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو از آمادگی تمام شرکت‌ها و نیروگاه‌های ذیربط این وزارتخانه برای مقابله با پدیده ال‌نینو خبر داد. به گفته وی تمام سازمان‌های وابسته به وزارت نیرو تمهیدات لازم را برای مقابله با پدیده ال‌نینو و برودت هوا در نظر گرفته‌اند.
چیت‌چیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه تونل و فضاهای زیرزمینی در پاسخ به سوالی مبنی بر آمادگی این وزارتخانه برای مقابله با سرما و پدیده ال‌نینو اذعان کرد:
از آنجایی که برخی از سازمان‌های هواشناسی پیش‌بینی کردند که پدیده ال‌نینو در اقیانوس آرام می‌تواند تاثیراتی را نیز در ایران داشته باشد و میزان بارش‌ها بیشتر شده و سیلاب نیز رخ دهد، لذا هشدارهایی را به شرکت‌ها و نیروگاه‌های وابسته به وزارت نیرو داده‌ایم.
چیت‌چیان افزود:
از شرکت‌ها و نیروگاه‌ها خواسته‌ایم که دقت بیشتری را برای ذخیره‌سازی سوخت در فصول سال داشته باشند، به‌طوری که بتوانیم در صورت بروز سیلاب و افزایش برودت هوا میزان آسیب به مردم را کاهش دهیم.
وزیر نیرو با بیان این‌که در حال حاضر شرکت‌های وزارت نیرو آمادگی کامل برای مقابله با پدیده ال‌نینو را دارند، تصریح کرد:
علاوه بر این، وزارت نفت در زمینه‌ی تامین سوخت مایع و ذخیره‌سازی آن در فصول سرما نیز اقدامات خوبی را انجام داده است.
وزیر نیرو  در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان امسال گفت:
در نیروگاه‌ها سوخت گاز طبیعی مصرف می‌شود، اما به دلیل این‌که مصرف گاز طبیعی در فصل سرما در بخش ساختمان و خانگی افزایش پیدا می‌کند، امکان تامین تمام سوخت فسیلی از طریق گاز طبیعی برای نیروگاه‌ها وجود ندارد.
چیت‌چیان ادامه داد:
به همین دلیل تمام نیروگاه‌ها مخازن بزرگ ذخیره‌سازی سوخت مایع دارند تا زمانی که گاز طبیعی کمتر در اختیار آنها قرار گرفت بتوانند از آن سوخت مایع یعنی گازوئیل و مازوت برای تولید برق استفاده کنند.
وزیر نیرو اظهار داشت:
از دو روز پیش تاکنون به‌طور متوسط ۳۱ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم و می‌توان گفت که در یک‌ ماه اول میزان بارندگی تنها حدود ۱۰ میلی‌متر، اما در ۱۰ روز اول آبان‌ماه این میزان به بیش از ۲۱ میلی‌متر رسیده است.
وی افزود:
امیدواریم بارندگی‌ها به همین روال ادامه داشته باشد به‌طوری که بتوانیم سال آینده وضعیت بهتری را در حوزه منابع آبی شاهد باشیم.
وزیر نیرو در خصوص وضعیت سدها تصریح کرد:
در مناطقی که بارندگی صورت گرفته میزان ورودی آب به سدها خوب بوده به‌طوری که در دو سد سیمره و کرخه به دلیل بارندگی‌های استان لرستان و ایلام ۳۵۰ میلیون مترمکعب آب ورودی به این دو سد بوده است.
منبع: ایسنا  

مطالب مرتبط:

دیدگاه