اپلیکیشن‌های مورد نیاز سفر به کربلا

عمو عکاسباشی
عمو عکاسباشی شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
اپلیکیشن‌های مورد نیاز سفر به کربلا

با نزدیک شدن به اربعین حسینی، بسیاری از دوستداران و عاشقان امام حسین (ع) برای زیارت به‌سمت کربلا و حرم مطهر این امام می‌شتابند. اگر شما هم سعادت سفر به کربلا در این اربعین را دارید، در ادامه شما را با چند اپلیکیشن برگزیده در رابطه با اربعین حسینی و سفر زائران پیاده به کربلا آشنا خواهیم کرد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، سفری بسیار راحت‌تر و جامع‌تر را تجربه کنید. با کجارو همراه باشید.

قبل از هر چیز اگر بار اول است که قصد عزیمت به این سفر مقدس را دارید، بهتر است ابتدا با اطلاعات جامع و کلی این سفر آشنا شوید. اگر مواردی از جمله اینکه در این سفر به چی چیزهایی از قبیل خوراک و پوشاک و وسایل نیاز خواهید داشت را نمی دانید، یا حتی اگر برنامه‌ها و هدف‌های خاص خود را دارید و نیاز به یک چک‌لیست دارید، تا هنگام سفر تمام موارد را به‌صورت سریع بررسی کنید، می‌توانید اپلیکیشن "همراه اربعین" را یک دوست و همراه خوب برای خود بدانید که بدون هیچ چشم‎داشتی، به‌طور رایگان تمامی این جزئیات را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته بخش‌های مهم دیگری نیز مانند آموزش کلمات و جملات پرکاربرد عربی و... در این برنامه وجود دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

همراه اربعین

1 قصد سفر به هر جایی را که داشته باشیم، معمولا در اولین نوبت همیشه در زمان‌بندی‌ها دچار مشکل می‌شویم به‌طوری که دیرتر از آنچه فکرش را می‌کردیم به مقصد رسیده یا با کمبود برخی وسایل و پیش‌نیاز‌ها مواجه خواهیم شد که به‌دلیل بی‌اطلاعی از آنکه شاید چنین ابزار یا وسیله‌ای به دردمان بخورد از آوردن آن‌ها خودداری کرده‌ایم. بخش اصلی "همراه اربعین" با پرداختن به این موضوع و آگاه کردن شما از اطلاعات عمومی لازم برای این سفر مانند جدول پیشنهادی برای زمان‌بندی پیاده‌روی و... و اینکه چه چیزهایی ممکن است در طول این مسیر به کارتان بیاید می‌تواند به شما در بستن یک بار سفر بی‌نقص کمک کند. همچنین در طول سفرهایی که به خارج از شهر یا کشور می‌روید بعضی احکام دینی مانند خواندن نماز دچار تغییراتی خواهند شد که توسط بخش احکام موردنیاز در این برنامه، می‌توانید اطلاعات جامعی را درباره‌ی طهارت و نماز شکسته یا جماعت و... مطالعه کنید. هنگام رسیدن به عراق نیز احتمالا با مردم عربی زبان این کشور هم‌صحبت خواهید شد که می‌توانید توسط بخش آموزش عربی در این برنامه، با پرکاربردترین جملات و کلمه‌های عربی و معانی آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید در گفتگوهای احتمالی خود، موفق به برقراری ارتباط با اشخاص مقابل شوید.

لینک دانلود اپلیکیشن


مهم‌ترین موضوعی که در این سفر موردنیاز شما خواهد بود، دسترسی به نقشه‌ای دقیق و البته آفلاین از مسیر پیش‌رو بوده که بتوانید این پیاده‌روی طولانی مدت را، از مسیر درست و دقیق طی کنید و به‌محض رسیدن به نجف و کربلای معلا نیز بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن از موقعیت مکانی بخش‌های مختلفی از جمله خیابان‌های نجف و کربلا، مکان‌های مذهبی، مراکز درمانی و بهداشتی، استراحتگاه‌ها و هتل‌ها باخبر شوید. البته بد نیست که در کنار این نقشه‌ی دقیق و همراه، یک آرشیو کامل نیز از نوحه‌ها و صوت‌های مربوط به اربعین حسینی در اختیار داشته باشید که مسیر پیش‌رو را، با گوش دادن به آن‌ها سپری کنید.

راهنمای زائران اربعین حسینی

2 اپلیکیشن "راهنمای زائران اربعین حسینی" با جمع‌آوری اطلاعاتی بسیار جامع و کامل در یک مکان، تمام نیاز‌های احتمالی شما را در این مسیر برطرف خواهد کرد. این اپلیکیشن دارای نقشه‌های دقیق و آفلاین از نجف و کربلا است و نقشه‌ی آفلاین جداگانه‌ای از مسیرهای موجود از سوی نجف تا کربلا نیز در آن قرار گرفته شده است. شما می‌توانید با استفاده از این نقشه‌ها و موقعیت‌یاب گوشی خود، موقعیت فعلی خود را به‌طور دقیق روی نقشه مشاهده کنید و با توجه به نقشه‌ی آفلاین پیش‌رو، مسیر خود را به‌درستی انتخاب کرده و به سوی کربلا راهی شوید. نکته‌ی جالبی که در بخش مسیریابی وجود دارد امکان ارسال موقعیت مکانی از طریق پیام کوتاه است که می‌توانید در صورتی که بنا به هر دلیلی از کاروان خود جا ماندید یا مسیر را گم کردید، با ارسال موقعیت فعلی خود به یکی از اعضای کاروان، مجددا به مسیر درست و هم‌گروهی‌های خود محلق شوید. در نقشه‌های موجود در برنامه نیز اماکن مختلفی از جمله خیابان‌های مهم و اصلی نجف و کربلا، مکان‌های مذهبی، مراکز درمانی و بهداشتی، استراحتگاه‌ها و هتل‌ها مشخص شده‌اند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، در زمان خود برای مراجعه به این مکان‌ها صرفه‌جویی کنید. ادعیه‌ی صوتی نیز دیگر بخش موجود در این برنامه است که با جمع‌آوری نوحه‌ها و صوت‌های زیبا و مرتبط با اربعین، یک مجموعه‌ی کامل صوتی را نیز برای شما به‌همراه خواهد داشت.

لینک دانلود اپلیکیشن


اما موضوع دیگری که در طول مسیر احتمالا با آن مواجه خواهید شد، خواندن نماز است که هنگام مسافرت‌های شهری و کشوری و پا گذاشتن به مکان‌ها و مسیرهای جدید، پیدا کردن جهت صحیح قبله به یک دغدغه‌ی مهم تبدیل می‌شود. اما نگران نباشید چراکه موبایل هوشمند شما می‌تواند نقش یک قبله‌نما را برای شما ایفا کند تا در هر جایی از مسیر پیش‌رو که بودید، بتوانید به آسانی جهت صحیح قبله را پیدا کنید. احتمالا برای اقامه‌ی نماز، بعد از پیدا کردن جهت قبله، به اوقات شرعی مکانی که در آن هستید هم احتیاج پیدا خواهید کرد تا بتوانید نماز‌های خود را سر وقت بخوانید یا حداقل از قضاشدن آن‌ها جلوگیری کنید. اپلیکیشن "آن‌سو" به فکر این نیازهای شما بوده و اپلیکیشنی را برای رفع این نیاز به‌طور رایگان در اختیار شما قرار داده‌است.

آن‌سو

3 اپلیکیشن اندرویدی "آن‌سو" مجموعه‌ای از ابزارهای جهت‌یابی قبله و... و همچنین اعلام اوقات شرعی شهرهای مختلف در اختیار شما قرار خواهدداد که به کمک آن می‌توانید زمان‌هایی که به مسافرت‌های خارج از شهر یا حتی کشور می‌روید، همیشه و همه‌جا از جهت صحیح قبله‌ی نماز، ساعت دقیق اذان و... با خبر باشید تا بتوانید نمازهای خود را اول وقت بخوانید یا حداقل اگر به هر دلیلی به خواندن اول وقت آن نمی‌رسید، با آگاهی از زمان اذان بعدی، از قضاشدن نماز فعلی خود جلوگیری کنید. این اپلیکیشن شامل قطب‌نما برای نمايش چهار جهت اصلی و زاويه دقيق نسبت به شمال است و اطلاعات مختلف دیگری همچون طول و عرض جغرافيايی و ارتفاع از سطح دريا را نیز به اطلاع شما خواهد رساند. بخش اوقات شرعی آن نیز به‌طور کامل از اذان صبح، طلوع آفتاب، اذان ظهر، غروب آفتاب، اذان مغرب و نيمه‌شب شرعی شما را آگاه خواهد کرد. توسط این ابزار می‌توانید با انتخاب دستی یا خودکار شهری که در آن قرار دارید، اوقات شرعی را مطابق با مکان فعلی خود دریافت کنید. آخرین ویژگی جذابی که قصد معرفی آن را داریم نیز وجود چهار جهت پیش‌فرض از شهرهای نجف، کربلا، مشهد و قم است تا در صورتی که خواهان خواندن دعایی به‌سمت نجف اشرف، حرم امام رضا (ع) یا... را بودید نیز با آگاهی دقیق از جهت صحیح، بتوانید رو به مکان مورد نظر دعای خود را به زبان بیاورید.

لینک دانلود اپلیکیشن


حال که با اپلیکیشن آن‌سو هم آشنا شدید تقریبا تمام نیازهای مذهبی که ممکن است در طول این سفر با آن‌ها مواجه شوید، برطرف شده‌ است. اما طبیعتا در طول مسیر پیش‌رو و حتی برای اقامت راحت‌تر به اپلیکیشن‌های دیگری نیز احتیاج پیدا خواهید کرد که در ادامه به معرفی بخشی از اپلیکیشن‌هایی که قطعا در طول این سفر برایتان کاربردی خواهد بود، پرداخته‌ایم. برای مثال شما در طول مسیر و حتی در زمان اقامت خود در خاک عراق، مطمئنا نیاز به یک راه ارتباطی ساده و البته ارزان برای در تماس بودن با عزیزان خود خواهید بود. از همین رو نصب کردن یک اپلیکیشن پیام‌رسانی آنلاین به امری ضروری تبدیل خواهد شد.

Line

4 احتمالا هر کاربری حداقل یک مورد را در گوشی خود نصب دارد. اما از آنجایی که این سفر به خارج از کشور است و مدت زمان آن نیز نسبتا طولانی خواهد شد، بهتر است اپلیکیشنی همه‌فن‌حریف را در گوشی خود نصب داشته باشید تا هر نیازی که در زمینه‌ی ارتباط آنلاین داشتید را برطرف کند. تلگرام با وجود ویژگی‌های بی‌شمار، تماس صوتی و تصویری ندارد و واتس‌اپ تنها از تماس صوتی برخوردار است. در واقع بین اپلیکیشن‌های جاافتاده بین کاربران ایرانی تنها دو اپلیکیشن لاین و وایبر از هر سه امکان تماس متنی، صوتی و ویدئویی پشتیبانی می‌کند که با وجود مشکلاتی که برای وایبر پیش آمده‌است، در حال حاضر بهترین و تنها انتخاب ممکن لاین خواهد بود. این اپلیکیشن که یکی از پراستفاده ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی آنلاین در ایران است، علاوه بر پشتیبانی از پیام‌های متنی و استیکر، برقراری تماس صوتی و ویدئویی را نیز در امکانات خود قرار داده است تا بتوانید حتی با اینترنت سیم‌کارت نیز با عزیزان خود تماس‌های ویدئویی یا صوتی برقرار کنید. با وجود آنکه امکاناتی همچون رومینگ و... در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، با این حال هزینه‌ی استفاده از ارتباط‌های آنلاین به‌شدت کمتر و به‌صرفه‌تر خواهد بود. کافی است اپلیکیشن لاین را از لینک‌های زیر دانلود کنید و در گوشی خود و دیگر افرادی که قصد تماس با آن‌ها را دارید، نصب کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن


حرف از ارتباط‌های آنلاین که می‌شود مجددا به این نکته که اینترنت بخشی حذف‌نشدنی از زندگی انسان‌ها شده است، پی خواهیم برد. احتمالا شما هم در طول مسیر دانشگاه یا محل کار خود اینترنت سیم‌کارت را فعال کرده و وب‌سایت‌های موردنظرتان را مرور می‌کنید. مسیر پیش‌روی زائران نیز از مسافت بسیاری برخوردار است به‌طوری که ممکن است برای رفع خستگی، آگاهی از اخبار روز و... نیاز به مرور وب‌سایت‌های مشخصی داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که چنین امکانی در طول این مسیر به کارتان خواهد آمد، پس به یک مرورگر خوب و کاربردی احتیاج خواهید داشت که توانایی فشرده‌سازی دیتا و در نتیجه مصرف کمترین حجم ممکن را داشته باشد تا هزینه‌ی استفاده از این خدمات برای شما به حداقل برسد. پیشنهاد ما در این مورد، مرورگر محبوب Opera است.

Opera browser

5 Opera browser یکی از بهترین مرورگر‌های موبایل است که با توجه به وجود برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد در آن، می‌تواند به‌عنوان بهترین مرورگر برای سفرها نیز به حساب بیاید. مرورگر Opera browser از امکانات بی‌شماری برخوردار است که می‌توانید با نصب آن از این ویژگی‌ها استفاده کنید. اما دلیلی که آن را به‌عنوان مرورگر پیشنهادی برای این سفر معرفی کردیم، 3 ویژگی متفاوت آن است که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. مهم‌ترین ویژگی این مرورگر، وجود حالتی با عنوان Off-Road است که با فشرده‌سازی حجم دیتاهای دریافتی، علاوه بر افزایش چشمگیر سرعت بارگذاری سایت‌ها، باعث صرفه‌جویی در دیتای مصرفی نیز خواهد شد به‌طوری که در بسیاری از مواقع حجم وب‌سایت دریافتی را به کمتر از نصف حجم اصلی آن می‌رساند. ویژگی دوم نیز امکان خاموش کردن بارگذاری تصاویر وب‌سایت‌ها است. با خاموش کردن این امکان، تمام وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها سر خواهید زد بدون بارگذاری تصاویر به نمایش در خواهند آمد که این ویژگی می‌تواند ساعت‌ها وبگردی را با کمترین هزینه‌ی ممکن به‌همراه داشته باشد چراکه در واقع تنها متن‌هایی که از حجم فوق‌العاده اندکی برخوردارند توسط شما دریافت خواهند شد. البته این ویژگی در چند مرورگر دیگر نیز وجود دارد ولی مزیت این مرورگر، نمایش یک کادر رنگی به‌جای عکس‌ها و در نتیجه عدم به هم ریختگی قالب وب‌سایت‌ها است که در مرورگرهای دیگر، یک نقطه ضعف به حساب می‌آید. ویژگی آخر و سومی که برای انتخاب این برنامه مدنظر ما است، امکان ذخیره‌ی آفلاین صفحات است. این امکان شاید در طول سفر کاربرد خاصی نداشته باشد اما با صرف کمی حوصله، می‌توانید قبل از شروع سفر، وب‌سایت‌های بسیاری را از جمله داستان‌ها، اخبارها، نقد و بررسی‌ها و... را برای مطالعه‌ی آفلاین ذخیره کنید تا در طول مسیر حتی مکان‌هایی که ارتباط اینترنتی در آن‌ها ممکن نبود نیز بتوانید با مطالعه‌ی این سایت‌های از پیش ذخیره‌شده، خود را مشغول کنید.


از آنجایی که همراه با کاروان‌های بسیاری به‌سمت مقصد راهی خواهید شد، احتمال گم کردن مسیر به صفر می‌رسد و از آنجایی که معمولا هر کاروان یک راهنما دارد، شما را از بهترین و سریع‌ترین مسیر ممکن راهنمایی خواهد کرد. با این حال موارد بسیار دیگری ممکن است پیش بیاید که در طول مسیر، یا حتی هنگام اقامت خود در خاک عراق نیاز به پیدا کردن آدرسی خاص را داشته باشید یا در حالتی دیگر دنبال سریع‌ترین راه سواره یا پیاده به‌سمت مکان‌های مذهبی یا اقامتی در شهر کربلا و... باشید. همین چند خط کافی است تا متوجه شویم که داشتن یک اپلیکیشن مسیریاب اگر ضروری نباشد، خالی از لطف نیست که برای این مورد، یکی از بهترین و کامل‌ترین اپلیکیشن‌های مسیریاب یعنی Google Maps را برای شما انتخاب کرده‌ایم.

Google Maps

7 Google Maps علاوه بر حالت آنلاین، امکان دانلود نقشه‌ی شهرها و کشورها را نیز در خدمت کاربران قرار داده است تا بتوانید با دانلود آن‌ها، تنها با کمک دستگاه GPS و بدون نیاز به ارتباط اینترنتی، نقشه‌ی محل اقامت خود را مشاهده کنید و از امکانات مختلف آن مانند مسیریابی‌های پیاده و سواره، نهایت استفاده را ببرید. در صورتی که نگران ارتباط اینترنتی خود در طول مسیر هستید، می‌توانید قبل از اعزام، اقدام به دانلود نقشه‌ی آفلاین نجف و کربلا کنید تا در طول سفر قادر به استفاده‌ی آفلاین از نقشه‌ی راه خود باشید. برای استفاده از این برنامه کافی است تا هنگامی که GPS گوشی روشن است به آن وارد شوید و نام مقصد خود را جست‌و‌جو کنید. Google Maps ابتدا به مکان‌یابی و تعیین موقعیت دقیق شما در نقشه می‌پردازد و سپس بعد از جست‌و‌جوی مقصد موردنظر، بهترین مسیر را در حالت‌های پیاده و سواره در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بدون مشکل و حتی نیاز به یک راهنما، مسیر خود را به‌سمت مقصدهای موردنظر طی کنید. نمایش نقشه‌ها به‌صورت دو بعدی و سه‌بعدی، جهت‌یابی و ترسیم مسیر پیشنهادی، جست‌و‌جوی مکان‌های مورد نظر، علامت‌گذاری نقاط موردعلاقه روی نقشه، راهنمای صوتی و... از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن به حساب می‌آیند.

لینک دانلود اپلیکیشن


تاکنون اپلیکیشن‌هایی را به شما معرفی کردیم که همگی به‌نوعی ممکن است در این سفر به‌عنوان یک اپلیکیشن ضروری به حساب بیایند. اما کمی هم به سراغ سرگرمی‌ها برویم چراکه در طول این مسیر طولانی، طبیعتا وجود اپلیکیشن‌هایی که در زمان استراحت یا حتی در هنگام پیاده‌روی کمی افراد را سرگرم کند، خالی از لطف نخواهد بود. منظورمان تلویزیون و تماشای آنلاین کانال‌های آن است که در چند سال اخیر به لطف گسترش اینترنت‌های پرسرعت، امکان تماشای تمامی کانال‌های موجود را از هرکجای دنیا و تنها با یک ارتباط اینترنتی ممکن کرده است.

Telewebion

8 اپلیکیشن‌های بسیاری در زمینه‌ی ارائه‌ی کانال‌های صدا و سیمای ایران به‌صورت اینترنتی فعالیت دارند اما Telewebion به چند دلیل مهم که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد، بهترین انتخاب ممکن در زمینه‌ی تماشای آنلاین تلویزیون است. مهم‌ترین ویژگی Telewebion امکان انتخاب کیفیت پخش و برخورداری از کیفیت 100k است که به شما امکان مشاهده‌ی بدون قطعی کانال موردنظر را حتی با کمترین سرعت‌های موجود هم خواهد داد. با وجود آنکه این کیفیت کمترین سطح کیفی در این اپلیکیشن است، تماشا کردن و گوش دادن به برنامه‌های آنلاین را با کیفیت قابل‌قبولی ممکن کرده است که البته ناگفته نماند اینترنت‌های 3G و 4G سیم‌کارت‌ها می‌توانند به‌راحتی بالاترین کیفیت‌های موجود در Telewebion را نیز پخش کنند. با این حال اگر حس کردید که در تماشای کانال‌ها قطعی وجود دارد یا حتی تمایل داشتید که حجم کمتری را در تماشای آنلاین کانال‌ها مصرف کنید، می‌توانید از کیفیت‌های پایین‌تر از جمله 100k استفاده کنید. مورد دیگری که باعث شد این اپلیکیشن را به‌عنوان بهترین برنامه‌ی پخش آنلاین انتخاب کنیم، امکان دسترسی به آرشیو ساعتی برنامه‌های پخش شده است به‌طوری که می‌توانید برنامه‌ی پخش شده در روزهای گذشته را نیز فارغ از زنده بودن یا نبودن برنامه‌ی مورد نظر مشاهده کنید. ضمن اینکه تمامی امکانات ذکر شده به‌صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

لینک دانلود اپلیکیشن


همان طور که تا به اینجای مقاله در جریان قرار گرفته‌اید، استفاده از نیمی از اپلیکیشن‌های معرفی‌شده نیازمند ارتباط اینترنتی خواهند بود که طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که تمام افراد موجود در کاروان از این ارتباط برخوردار باشند. در این مواقع شما می‌توانید با اشتراک‌گذاری اینترنت سیم‌کارت خود، آن دسته از دوستانتان که از اینترنت همراه برخوردار نیستند را توسط اینترنت سیم‌کارت خود، به شبکه‌ی جهانی متصل کنید. کافی است تا با استفاده از هات اسپات گوشی، اینترنت خود را به اشتراک بگذارید تا دیگر کاربران با روشن کردن وای‌فای خود، به گوشی شما متصل شده و از اینترنت شما استفاده کنند.

FoxFi

9 هات اسپات‌ها یکی از مفیدترین بخش‌های کاربری گوشی‌های موبایل هستند که به کمک آن می‌توانید اینترنت سیم کارت خود را توسط ابزار وای‌فای با دوستان خود به اشتراک بگذارید. تصور کنید که بسته‌ی اینترنتی ایرانسل، همراه اول یا رایتل را خریداری کرده‌اید و اکنون می‌توانید با فعال‌سازی هات‌اسپات، گوشی خود را به یک مودم وای‌فای همراه تبدیل کنید و اینترنت سیم‌کارت را به‌صورت یک مودم اینترنتی به اشتراک بگذارید تا تمام گوشی‌ها و دستگاه‌ها بتوانند از اینترنت شما استفاده کنند. FoxFi یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه است که بدون نیاز به روت بودن گوشی می‌تواند با مدیریت کامل روی این بخش، بالاترین بهره‌وری را در اختیار شما قرار دهد. توسط این برنامه می‌توانید روی اتصال‌ها مدیریت داشته باشید و دستگاه‌هایی که به مودم هات‌اسپات شما متصل شده‌اند را مشاهده کنید و به امکاناتی همچون قطع اتصال یوزرهای متصل‌شده دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید با قراردادن رمز عبور روی هات‌اسپات، از اتصال دستگاه‌های ناشناس خودداری کنید. بسته به مدل گوشی، تعداد دستگاه‌های قابل اتصال به هات‌اسپات مختلف است و برد آن نیز به قدرت وای‌فای گوشی بستگی خواهد داشت. اینترنت اشتراک‌گذاری شده بین تمام کاربران تقسیم خواهد شد؛ از همین رو طبیعتا باید انتظار افت سرعت را در صورت اتصال دستگاه‌های دیگر داشته باشید.

لینک دانلود اپلیکیشن


آخرین اپلیکیشنی که قصد معرفی آن را داریم، به‌نوعی یک پشتیبان برای بقای اپلیکیشن‌های قبلی به حساب می‌آید. اگر فرض را بر آن بگیریم که تمام اپلیکیشن‌های پیشین را در گوشی نصب کرده‌اید و قصد استفاده از آن‌ها را در طول مسیر دارید، قطعا با مشکل کمبود باتری مواجه خواهید شد و از آنجایی که مسیر پیش‌رو نیز بسیار طولانی‌مدت خواهد بود، احتمال آنکه باتری شما در این مسیر تمام شود بسیار زیاد است. از همین رو وجود اپلیکیشنی که در صرفه‌جویی مصرف باتری کمک حال شما باشد امری ضروری خواهد بود. اگرچه بسیاری معتقدند که این اپلیکیشن‌ها تاثیر خاصی در مصرف باتری ندارند اما بدون‌شک فعالیت چند ساعته‌ی آن در طول مسیر، خالی از لطف نخواهد بود و تاثیر چشمگیری را در مصرف باتری خواهد گذاشت.

Battery Doctor

10 Battery Doctor اپلیکیشنی است که در صدر لیست محبوب‌ترین‌ها قرار گرفته است و این موضوع نیز به‌دلیل تاثیر عالی و امکانات جانبی جالبی است که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از جالب‌ترین امکاناتی که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌دهد، شارژ کردن گوشی در سه مرحله‌ی اختصاصی است که با شیوه‌ای تخصصی، باتری شما را به بهترین نحو ممکن شارژ می‌کند که همین موضوع باعث دوام بیشتر باتری و دیرتر خالی شدن آن خواهد شد. امکان مدیریت روی برنامه‌ها و مشاهده‌ی نحوه‌ی مصرف آن‌ها از باتری نیز امکان فوق‌العاده‌ی دیگری است که به شما کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌های پرمصرف خود را شناسایی و اقدام به حذف یا Stop آن‌ها کنید. همچنین در این برنامه امکانی برای مدیریت برنامه‌هایی که هنگام روشن شدن گوشی به‌طور خودکار اجرا می‌شوند، در نظر گرفته‌شده است که می‌توانید با استفاده از آن، اپلیکیشن‌های بدون استفاده‌ای که در پس‌زمینه‌ی گوشی شروع به کار خواهند کرد را از این لیست حذف کنید. غیرفعال کردن برنامه‌های غیر‌ضروری که باعث مصرف بیش از اندازه‌ی باتری می‌شوند، خاتمه دادن به اپلیکیشن‌ها با Task Killer قدرتمند، متوقف‌کردن برنامه‌ها هنگام خاموش شدن صفحه، نمایش زمان دقیق تا شارژشدن باتری، سیستم شارژ ۳ مرحله‌ای، کنترل روشنایی، مدیریت CPU، نمایش دمای باتری و پشتیبانی از دو پلت‌فرم اندروید و آی‌‌ او‌ اس از امکاناتی هستند که به هرچه محبوب‌تر شدن این اپلیکیشن کمک شایانی کرده‌اند.

لینک دانلود اپلیکیشن

نکته‌ی مهم: طبق مقاله‌ها و لیست‌های منتشر شده، اپلیکیشن‌های زیر بیشترین حجم مصرفی را از باتری موبایل‌ها دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر به این اپلیکیشن‌ها در طول سفر خود نیاز ندارید، حتما اقدام به حذف یا غیرفعال کردن آن‌ها کنید چراکه این برنامه‌ها حتی در صورت عدم اجرا نیز در پس‌زمینه‌ی گوشی مشغول فعالیت بوده و باتری شما را مصرف خواهند کرد. 11 تهیه شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه