حضور تجار و فعالان اقتصادی ایتالیایی‌ در منطقه آزاد ارس

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
حضور تجار و فعالان اقتصادی  ایتالیایی‌ در منطقه آزاد ارس
گروهی از تجار و فعالان اقتصادی ایتالیایی از منطقه آزاد ارس بازدید کردند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با حضور در این جمع  مزیت های اقتصادی و رقابتی و فرصت های سرمایه گذاری ارس را تشریح کرد.
این گروه متشکل از نمایندگان بانک های ایتالیایی، صنایع سنگین، پتروشیمی، نفت، دکوراسیون، معماری، پزشکی و لوازم جراحی بود که ضمن بازدید از صنایع ارس، در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان این منطقه، گفت‌وگو کردند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جمع تجار و فعالان اقتصادی ایتالیا مزیت های اقتصادی و رقابتی و فرصت های سرمایه گذاری ارس را تشریح کرد. محسن خادم عرب باغی با بیان اینکه ارس در موقعیت ویژه ای برای رونق تجارت بین المللی قرار دارد، گفت:
ایتالیا در طراحی و معماری شهری پیشرو بوده و زمینه حضور در ایران و ارس فراهم است.
عرب باغی اضافه کرد:
یکی از نیازهای وارداتی ایران، تجهزات پزشکی است و سرمایه گذاران ایتالیایی می توانند در همه عرصه های اقتصادی و در این زمینه در ارس سرمایه گذاری کنند.
وی در این نشست تولید کالا با مواد اولیه ایرانی در ایران را پیشنهاد کرد و گفت:
با توجه به اینکه برخی صنایع و محصولات ایتالیایی از مواد اولیه ایرانی برای تولید استفاده می کنند، ارس با موقعیت ویژه و مزیت ها و مشوق های سرمایه گذاری بهترین فرصت برای تولید ۱۰۰ درصدی یا راه اندازی چرخه تکمیل تولید کالای ایتالیایی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس به سرمایه گذاری های انجام گرفته در حوزه های گردشگری و صنعت در ارس اشاره کرد و گفت:
طی دو سال اخیر سرمایه گذاری های خوبی برای مرمت بناهای تاریخی و جذب گردشگران ایرانی و خارجی انجام شده است. همچنین ارس به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و برای سرمایه گذاری های صادرات محور در حوزه صنعت حمایت جدی انجام می دهیم.
منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه