جاذبه‌های گردشگری جامائیکا

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
جاذبه‌های گردشگری جامائیکا

جامائیکا یک جزیره بسیار زیبا وسط دریای کارائیب است که سفر به آن را می‌توان سفر به بهشت دانست. سواحل زیبا و امکانات مناسب تمام مواردی هستند که سفر به جامائیکا را لذت بخش‌تر می‌کنند. این شهر با مناظر زیبا، سواحل شگفت‌انگیز، آبشار‌های دوست‌داشتنی و اقامت‌های ساحلی لوکس معروف شده است و گردشگران نیز در این منطقه می‌توانند از گردش‌های آبی و خاکی متنوع لذت ببرند. جامائیکا یک مقصد عالی به شمار می‌رود که در تمام سال آب و هوایی گرمسیری دارد و این شرایط آب و هوایی باعث خواهد شد که یک سفر دلپذیر داشته باشید.

آبشار جامائیکا جامائیکا جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد که کنجکاوی در آن‌ها بسیار خوشایند است و البته در طول این سفر نیز حتما توجه داشته باشید که آسیبی به محیط وارد نشود تا گردشگران دیگر بتوانند همچنان از زیبایی‌های جامائیکا لذت ببرند. در جامائیکا برخی از جاذبه‌های گردشگری بسیار پربازدید هستند و اکنون در این مقاله از کجارو تصمیم داریم تا با آن‌ها آشنا شویم. پس تا انتها همراه کجارو باشید.

Doctor's Cave Beach، Montego Bay

ساحل doctors cave در بخشی از پارک دریایی مونگوبِی، ساحل Doctor's Cave قرار دارد که یکی از قدیمی‌ترین، پر رفت و آمد‌ترین و معروف‌ترین سواحل جامائیکا به شمار می‌رود. گردشگران در این ساحل می‌توانند از آب زلال و زیبای دریا لذت ببرند و نکته جالب در خصوص آن نیز به دمای آب باز می‌گردد که در تمام طول سال در حدود ۲۶ درجه سانتی‌گراد است. گردشگران در این ساحل می‌توانند اقدام به شنا و غواصی کنند. طول این ساحل ۸ کیلومتر بوده و در بخش‌های مختلف آن نیز رستوران‌ها و اقامتگاه‌های مختلف به چشم می‌خورد. البته باید بدین نکته نیز توجه داشته باشید که غذاهای این منطقه بسیار لذیذ هستند و بهتر است مزه آن‌ها را هم بچشید. نام این ساحل نیز از یک دکتر محلی که زمین این سواحل را اهدا کرده، گرفته شده است و همین موضوع باعث شد که گردشگران بسیار زیادی به اقامتگاه Montego Bay بیایند و باعث مشهور شدن آن شوند. رستوران Blue-Beat جامائیکا بعد از اینکه روز خود را در سواحل زیبای Montego Bay گذراندید، بهتر است که به بازدید از بناهای تاریخی شهر بپردازید یا در پارک‌ها و مناطق طبیعی، گردشی داشته باشید. در جامائیکا آبشار‌های مختلفی وجود دارند و گردشگران می‌توانند از تور‌های گردشگری و هیجان‌انگیز استفاده کنند. جامائیکا جایی است که افراد در آن می‌‌توانند از خدمات درمانی این شهر برای دستیابی به آرامش هرچه بیشتر استفاده کنند و از لحاظ جسمی و روحی لذت ببرند.

آبشار Dunn's River، Ocho Rios

آبشار ocho rios آبشار زیبای Dunn's River در نزدیکی Ocho Rios واقع شده است و یک اقامتگاه دیگر در جامائیکا است. این آبشار یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کارائیب به شمار می‌رود و شاید بتوان گفت یکی از گنجینه‌های این جزیره به حساب می‌آید و همیشه در لیست بهترین آبشار‌های جهان قرار دارد. آب این آبشار سرد و خوشایند است و درختان مختلف مربوط به جنگل‌های بارانی نیز روی این آبشار سایه انداخته‌اند. گردشگران در اطراف این منطقه می‌توانند اقامتگاه‌های مختلفی را پیدا کنند و به انجام فعالیت‌های گوناگون بپردازند. از فعالیت‌های جالب در این منطقه می‌‌توان به بالا رفتن از آبشار (به همراه تور‌های گردشگری یا به تنهایی)، جستجو مکان‌های مختلف این آبشار، چشمه‌های آن و استراحت کردن در سواحل زیبا اشاره کرد. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که برای بازدید از این آبشار هر نفر باید ۲۰ دلار بپردازد و از همین قیمت بالا نیز می‌توان پی برد که چرا آبشار Dunn's River همیشه به عنوان یکی از بهترین آبشار‌های جهان شناخته می‌شود. البته جامائیکا محافظت زیادی را برای این آبشار انجام می‌دهد. البته برای بالا رفتن از آن نیز بهتر است که یک لباس مناسب داشته باشید، زیرا امکان ندارد که از آبشار Dunn's River بالا بروید و خیس نشوید.

موزه باب مارلی (Bob Marley)

موزه باب مارلی شاید بتوان گفت که سفر به جامائیکا بدون بازدید از موزه باب مارلی کامل نمی‌شود. این موزه در مسیر Hope واقع شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آهنگ معروف No Woman, no cry توسط باب مارلی اجرا شده است و این فرد یکی از افراد بسیار خبره در موسیقی‌های Rastafari و Reggae به حساب می‌آمد. این موزه در حقیقت خانه باب مارلی است و وی در این مکان چشم به جهان گشوده است. البته قبر وی نیز در این موزه قرار گرفته که با یک سنگ مرمر زیبا پوشانده شده است. گفتنی است که در این موزه لباس معروف باب نیز نگهداری می‌شود و یک نمایشگاه بزرگ از تصاویر نیز در آن وجود دارد. این تور گردشگری با یک ویدیو ۲۰ دقیقه‌ای از زندگی باب مارلی به پایان می‌رسد. موزه باب مارلی گفتنی است که نمایش این فیلم در استودیو Tuff Gnong صورت می‌گیرد و این استودیو در حال حاضر تبدیل به یک سینما با ۸۰ صندلی شده است که از طریق آن می‌‌توانید پی ببرید که چگونه موسیقی یک ملت کوچک نظیر جامائیکا می‌‌تواند جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

غار‌های گرین گروتو (Green Grotto)

غار Green Grotto حدود ۲۵.۹ هکتار از زمین‌های ساحلی شمال جامائیکا را غار‌هایی زیبا تشکیل داده است که بین استراحتگاه Ocho Rios و Montego Bay واقع شده‌اند. این غار‌ها ۱۵۲۵ متر طول دارند و عمق آن‌ها نیز ۱۲ متر است. گرین گروتو پیچ و خم‌های زیادی دارد و سنگ‌های آن نیز از جنس آهک هستند. بازدید از این غار‌ها نیز می‌تواند برای گردشگران بسیار هیجان‌انگیز باشد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های غار گرین گروتو دریاچه‌ای شفاف با نام Green Grotto (هم نام با غار) است که عمق آب آن از سطح، ۳۶ متر است. در این منطقه نیز ستون‌ها و سنگ‌های بسیار زیبایی وجود دارد که با نورپردازی، جالب‌تر نیز به نظر می‌رسند. البته باید در سفرتان به این غار توجه داشته باشید که در گرین گروتو ۷ نوع خفاش وجود دارد و بازدید از این غار از طریق تور‌های گردشگری می‌‌تواند بسیار آموزنده باشد. البته استفاده از کفش‌های محکم در طول این بازدید بسیار ضروری است.

دولفین‌ها

Dolphin Cove در جامائیکا اگر دوست دارید که در سفر خود به جامائیکا کمی هم سرگرمی و تفریح را تجربه کنید، Dolphin Cove که یک استخر بزرگ با چندین دلفین است، می‌‌تواند یک روز عالی را برایتان رقم بزند. Dolphin Cove یکی از جالب‌ترین مکان‌های دیدنی جامائیکا است و در Lucea واقع شده است. این مکان ۲۰ هکتاری در حقیقت بزرگترین مکان در جهان است که دلفین‌ها در آن نگهداری می‌شوند. اطراف این مکان نیز توسط ۵ هکتار جنگل بارانی پوشانده شده است. در Dolphin Cove گردشگران می‌‌توانند با دلفین‌های باهوش تفریح کنند و از حرکات این حیوانات دوست‌داشتنی لذت ببرند. بدین نکته نیز توجه داشته باشید که Dolphin Cove در واقع بخشی از دریا است که توسط سنگ‌های مختلف جدا شده و به مکانی برای نگهداری دلفین‌ها تبدیل شده است – مترجم 2014-03-06-Jamaica-Trip-Dolphin-Cove-0488489488 در کنار دلفین‌های دوست داشتنی، یکی دیگر از حیواناتی که در این مکان می‌توانید مشاهده کنید، سفره ماهی‌هایی هستند که با غواصی در آب Dolphin Cove می‌توانید به تماشای آن‌ها بپردازید. یکی دیگر از سرگرمی‌های این منطقه که می‌‌تواند یک روز کامل شما را سرگرم کند، گردش در جنگل‌ها است. مسیر این جنگل توسط نرده‌های مختلف پوشانده شده است و گردشگران در آن می‌توانند حیوانات جنگل‌های گرم سیری نظیر طوطی و ایگوانا را مشاهده کنند. از سایر سرگرمی‌های این منطقه می‌‌توان به سفر با قایق‌هایی که کف شیشه‌ای دارند و گردش با قایق‌های کوچک در آب‌های آبی رنگ کارائیب اشاره کرد. از ویژگی‌های این منطقه می‌توان به وجود ۲۰ دلفین، رودخانه‌های زیبا، گردش در جنگل‌های حرا و تماشا کردن تمساح‌ها اشاره کرد. سواحل جامائیکا همان طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، جامائیکا بهشتی است رویایی در شمال آمریکا که سفر به آن می‌تواند خاطره بسیار خوبی برایتان داشته باشید. نظر شما در خصوص این شهر چیست؟ منبع: Travelvivi

مطالب مرتبط:

دیدگاه