دومین همایش ملی باستان شناسی در مشهد برگزار شد

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
دومین همایش ملی باستان شناسی در مشهد برگزار شد

دومین همایش ملی باستان‌شناسی ایران صبح چهارشنبه با حضور جمعی از علاقه‌مندان به باستان‌شناسی و دانشجویان این رشته در محل موزه بزرگ خراسان واقع در پارک کوهسنگی مشهد مقدس برگزار شد.

دبیر علمی همایش ملی باستان‌شناسی روز چهارشنبه در این همایش با اشاره به برگزاری نخستین دوره این همایش توسط دانشگاه بیرجند در سال ۹۲ اظهار داشت:

خروجی نخستین دوره آن انتشار چکیده مقالات همایش در قالب سه جلد کتاب بود.

حسن هاشمی با اشاره به اینکه برگزاری مستمر همایش‌ها در سطح بین المللی جز با داشتن یک ساز و کار دائمی و نقشه راه و اهداف بلند مدت امکان‌پذیر نیست، گفت:

به همین منظور دبیرخانه دائمی همایش ملی باستان‌شناسی در دانشگاه بیرجند فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با ابراز تاسف از نبود توجه به خراسان از نظر باستان‌شناسی به آن و نام گذاری این منطقه به منطقه سفید خاطرنشان کرد:

یکی از اهداف برگزاری این همایش توجه باستان‌شناسان و پژوهشگران به خراسان است.

دبیر علمی همایش ملی باستان‌شناسی از ارسال بیش از هفت هزار چکیده مقاله به دومین همایش ملی باستان‌شناسی ایران خبر داد و تصریح کرد:

از این تعداد ۷۰ مقاله اختصاص به اعضای هیئت علمی دانشگاه ها داشت و ۱۲۸ مقاله نیز برای چاپ در مجموعه مقالات همایش انتخاب شد.

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با روش‌های ژئوفیزیک اکتشافی و کابرد آن در باستان‌شناسی از برنامه‌های جنبی این همایش دو روزه است.

از حاشیه های دومین همایش ملی باستان‌شناسی ایران غیبت سطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که به گفته حاضران در این مراسم نبود وی کاملا محسوس بود.

گفتنی است با وجود اینکه حسین زارع صفت مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز طبق برنامه ارائه شده به‌عنوان یکی از سخنرانان در این همایش معرفی شذه بود اما در این مراسم حضور نیافت.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه