آخرین خبرها برای عاشقان گالری گردی پایتخت

علی زمانی
علی زمانی سه شنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷
آخرین خبرها برای عاشقان گالری گردی پایتخت

گالری‌های پایتخت در روزهای آخر آبان، میزبان شمار گسترده‌ای از هنرمندان خوش‌ذوق و جوان هستند که آثار خود را در زمینه‌های خط، نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی و گرافیک، در معرض دید عاشقان هنر و گالری گرد‌های حرفه‌ای پایتخت قرار داده‌اند. آشنایی با این هنرمندان و آثار جدیدشان به‌طور مستقیم، گرمابخش روزهای نه‌چندان سرد آبان ۹۴ است که به مخاطبان خوب پرتال کجارو توصیه می‌کنیم.

اما گردشگری برای گالری‌گردهای هنردوست تهرانی، موضوعی است که در ادامه با گشتی دیجیتالی در گالری‌های تهران،‌ از برنامه‌های آن مطلع می‌شویم. با ما همراه باشید.

گالری زیرپله

گالری زیرپله تهران، ‌این هفته میزبان نقاشی‌های بهرام دبیری،‌ هنرمند خوش‌ذوق کشورمان است که تحت عنوان پاکت سیگارهای بهرام دبیری،‌ پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر است. این نمایشگاه از ساعت ۶ تا ۸ عصر از روز ۲۳ لغایت ۳۰ آبان، در گالری زیرپله به نشانی کریم‌خان،‌ایرانشهر،‌شماره ۴۸ برگزار می‌شود. موسسه فرهنگی آپارتمان، گالری زیرپله را مدیریت می‌کند.

نگارخانه کمال‌الدین بهزاد

نگارخانه استاد کمال‌الدین بهزاد نیز این روزها،‌ میزبان عکس‌های روح‌الله ظریفیان یگانه (سروش) است که نگاه خلاقانه این عکاس را در تصاویر شهری به نمایش گذاشته است. از ۲۳ تا ۲۶ آبان و از ساعت ۱۶ تا ۱۹، می‌توانید به نمایشگاه عکسی که با عنوان کاتماندو تشکیل شده است، مراجعه کنید. در نگارخانه شماره ۲ کمال‌الدین بهزاد نیز نقاشی‌های فاطمه ایلکا ارائه شده‌اند که دیدن آن نیز به علاقه‌مندان توصیه می‌شود.

گالری محسن همکف

محمدرضا احمدی منفرد با آثاری تحت عنوان سوپ کوانتوم در گالری محسن همکف به دنیای گالری‌های تهران آمده است. این نمایشگاه از ۲۳ آبان لغایت ۴ آذر از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پذیرای علاقه‌مندان است. گالری محسن همکف در خیابان ظفر، خیابان ناجی قرار دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر به Mohsen.gallery مراجعه کنید

گالری اتبین و هالوین ایرانی

جشن هالوین در گالری اتبین با نمایش آثار نقاشی خلاق هنرمند کشورمان محمد مستان دهی از ۲۳ آبان لغایت ۳ آذر در این گالری برپا شده است.‌هالوین ایرانی،‌ نگاه جالب این نقاش زبردست با موضوع جشن‌ ‌هالوین به شمار می‌رود. این گالری در نشانی atbingallery.com در دسترس است. این گالری در خیابان ولی‌عصر، قبل از ۴ راه پارک‌وی قرار دارد.

نگارخانه عقیلی با مجسمه‌های برنزی

نگارخانه عقیلی تهران این روزها میزبان مجسمه‌های برنزی لیلا علیخانی، مجسمه‌ساز جوان کشورمان است. نمایشگاه انفرادی مجسمه‌های برنزی از ۲۲ لغایت ۲۸ آبان و از ساعت ۱۵ تا ۱۹ عصر،‌ پذیرای بازدید علاقه‌مندان به دنیای مجسمه‌سازی فلزی است. نگارخانه عقیلی در شهرک غرب،‌خیابان سیمای ایران، ‌خیابان پنجم کوی فروردین قرار دارد.

گالری دنا با کاکتوسی‌ها

گالری دنا نیز این روزها میزبان نمایش آثار گروهی کاکتوس بوده که از ساعت ۱۶ تا ۲۰، روزهای شنبه تا چهارشنبه این هفته، آماده بازدید علاقه‌مندان اعلام شده است. گالری دنا در خیابان سپهبد قر‌نی بعد از چهارراه طالقانی قرار دارد.

گالری بنیان نگارستان

گالری بنیان نگارستان این روزها، میزبان آثار سفال‌گری است. قبلا در پرتال تخصصی کجارو اعلام کردیم که پایتخت سفال‌گری ایران، شهرضای اصفهان است و بخشی از موزه آبگینه تهران که در واقع خانه قوام‌السلطنه است، به سفال‌های باستانی کشور اختصاص یافته است. اگر علاقه‌مند به عرصه سفال‌گری هستید، بهتر است بازدید از موزه آبگینه و آثار ممتاز آن را در دستور کار قرار بدهید. به‌هرحال، ‌گالری نگارستان تا امروز میزبان علاقه‌مندان به سفال‌گری است. تا ساعت ۲۰ امشب فرصت دارید به این گالری مراجعه کنید. گالری نگارستان در ونک، ‌خیابان سئول قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر به پرتال aunggallery.com‌ مراجعه کنید.

گالری سیحون و حرف‌هایی برای گفتن!

گالری سیحون با حرف‌های زیادی برای گفتن، این روزهای میزبان نمایش عکس‌ها و نقاشی‌های ژان‌پیر بیریگودیو است. این نمایشگاه از ۲۲ آبان تا ۴ آذر، میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی و نقاشی بین‌الملل اعلام شده است. گالری سیحون در خیابان وزرا، خیابان چهارم قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به پرتال اینترنتی به آدرس seyhoungallery.com مراجعه کنید.

گالری شیرین و مجسمه‌ها

گالری شیرین در هفته آخر پاییز، با مجسمه‌ها به میزبانی هنر می‌رود. این مجسمه‌ها از ۲۲ آبان لغایت ۴ آذر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان به دنیای مجسمه‌سازی عنوان شده است. مجسمه‌های رخساره و امید بنایی در این گالری به نمایش در آمده اند که در آدرس خیابان کریم‌خان زند،‌خیابان سنایی،‌کوی سیزدهم، شماره ۵ قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به پرتال اینترنتی به آدرس Shiringallery.com‌مراجعه کنید. البته در گالری شیرین ۲ نیز نقاشی‌های کتایون روحی، نقاش خلاق کشورمان به تصویر کشیده است که بازدید از آن نیز توصیه می‌شود.

گالری هما

گالری هما نیز با آثاری از حبیب فرج‌آبادی پذیرای علاقه‌مندان به گالری‌گردی پایتخت است. این گالری در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوی ۴ غربی قرار دارد.

نگارخانه مِهروا

نگارخانه مهروا نیز این روزها با نمایش نقاشی‌های پگاه رجامند، مهرنوش ساوری، آرزو غلامی، شکوفه کلا و مهتاب مولوی، از ۲۳ آبان تا ۲ آذرماه،‌ پذیرای علاقه‌مندان به دنیای نقاشی ایرانی است. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۷ تا ۲۱، به نمایشگاه مهروا به نشانی کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی مراجعه کنید.

گالری ویستا با نقاشی‌های جالب

گالری ویستا از ۲۴ آبان تا ۶ آذر  میزبان نقاشی‌های جالب ثمیلا امیرابراهیمی  است. وب‌سایت  این گالری را می‌توانید  در نشانی vistahonar.com  ببینید.

گالری ۲۶ با نقاشی‌های دیگر

گالری ۲۶ میزبان نقاشی‌های علی عیبی در تهران است که از ۲۲ تا ۲۷ آبان پذیرای عاشقان نقاشی در فصل پاییز هستند. علاقه‌مندان از ۱۶ تا ۲۰ به این گالری سر بزنند. اطلاعات بیشتر در پرتال gallery-۲۶.com قرار دارد.

گالری اعتماد

گالری اعتماد با آثار آنه محمد تاتاری و نقاشی‌هایش، میزبان عاشقان گالری‌گردی در تهران است. از ۲۲ آبان تا ۳ آذر، از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به شما توصیه می‌کنیم از این نقاشی‌ها دیدن کرده و نوع نگاه خلاق نقاش را در شوری از رنگ و ذوق، مشاهده کنید. سایت galleryetemad.com اطلاعات تکمیلی را به شما می‌دهد. گالری اعتماد در نیاوران،‌خیابان یاسر قرار دارد. در گالری اعتماد ۲ هم ‌ نمایشگاهی با عنوان سرگردانی‌های گران ترتیب یافته که نقاشی‌های دیگری در آن در دسترس مخاطبان است.

گالری خاک و تجسم زوال یک رویا

تجسم زوال یک رویا، عنوان نمایشگاه مجسمه‌های بنجامین توکلی است که از ۲۲ آبان تا ۱۶ آذر از ۱۷ تا ۲۱ پذیرای بازدید علاقه‌مندان به دنیای رازآلود مجسمه‌ها اعلام می‌شود. پرتال khakgallery.com اطلاعات تکمیلی را در اختیار علاقه‌مندان به دنیای مجسمه و گالری گردی قرار می‌دهد. گالری خاک در خیابان شریعتی، دو راهی قلهک واقع شده است.

گالری ایده پارسی

گالری ایده پارسی از ۲۲ تا ۲۷ این ماه میزبان عکس‌های جالب یاسمن حمیدی است. این گالری در خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، کوی اله‌وردی آذر شماره ۲۸ و در نشانی Persianideagallery.com  در اختیار مخاطبان گرامی است.

نگارخانه احسان و نقاشی‌های جدید

نگارخانه احسان برای مشتاقان نقاشی‌های طاهره نیک‌خواه ابیانه از ۲۲ لغایت ۲۷ آبان در اختیار علاقه‌مندان و عاشقان گالری‌گردی است. نگارخانه احسان در اقدسیه قرار دارد.

گالری جرجانی

گالری جرجانی این روزها میزبان عکس‌های متنوع یکی از هنرمندان کشور با عنوان رسواگر بوده که از ۲۲ تا ۲۷ این ماه از ۱۶ تا ۲۰، پذیرای مشتاقان هنر عکاسی اعلام شده است. سایت Jorjanigallery.com اطلاعات تکمیلی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

گالری سبحان

گالری سبحان در آخرین هفته آبان ماه ۹۴، گالری نقاشی‌های عاطفه مرتضوی با نام رشتاک شده است. این نمایشگاه تا ۲۷ آبان در این گالری برپا است. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به دیدن این نقاشی‌های هنرمند جوان کشورمان بروند. گالری سبحان در بزرگراه صدر،‌خروجی کامرانیه بعد از زیرگذر صدر،‌خیابان منظریه، بن‌بست شماره ۴ قرار دارد.

گالری گلستان

گالری گلستان این روزها میزبان نمایشگاه مجسمه‌های مریم کوهستانی است که از ۱۶ تا ۲۰ هرروز و تا ۲۷ آبان، پذیرای مشتاقان به هنر مجسمه‌سازی است. همان طور که ملاحظه می‌کنید، مجسمه‌سازان جوان تهرانی، آثار ارزشمند خود را در گالری‌های پاییزی پایتخت به نمایش گذاشته‌اند که دیدن آن‌ها را توصیه می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به پرتال گالری گلستان به نشانی Golestangallery.com مراجعه فرمایید. گالری گلستان خیابان دروس، خیابان کماسایی ، شماره ۲۴ قرار دارد.

نگارخانه گل‌های من

گالری نگارخانه گل‌های من نیز این روزها بوی گرافیک می‌دهد. آن‌هم از نوعی که گویا فقط زن‌ها می‌فهمند. این عنوان مجموعه آثار به نمایش درآمده در گالری گل‌های من است که از ۲۲ تا ۲۸ آبان سال جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان به هنر گرافیک است. گالری گل‌های من که نمایشگاه انفرادی تصویرسازی آوا درویش معرفی می‌شود، در میدان قدس،‌خیابان دزاشیب، فرمانیه غربی،‌بعد از سه‌راه وطن پور شماره ۱۵۶ قرار دارد. پرتال اینترنتی این گالری نیز در نشانی golhayemangallery.com در دسترس مخاطبان است.

گالری محسن

گالری محسن و دریاچه‌های جعلی، عنوان نمایشگاهی است که به معرفی آثار علیرضا فانی می‌پردازد. گالری محسن را در نشانی اینترنتی به آدرس Mohsen.gallery‌دنبال کنید. گالری از ۲۲ آبان تا ۴ آذر، پذیرای بازدیدکنندگان پایتخت عنوان شده است. این گالری در نشانی بزرگراه صدر،‌خیابان ظفر شرقی، بلوار مینای شرقی قرار دارد.

گالری فرهنگ‌سرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران نیز در بخش گالری خود،‌ تا ششم آذر سال جاری میزبان نمایشگاه بزرگی از آثار نقاشی،‌خطاطی و مجسمه‌سازی هنرمندان خوش‌ذوق کشورمان است که از ساعت ۱۶ تا ۲۰، پذیرای هنردوستان به‌خصوص عاشقان خط و نقاشی است. این نمایشگاه ،به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه سال معرفی شده که توسط بنیاد آفرینش‌های هنری فرهنگسرای نیاوران در خیابان پاسداران،‌مقابل پارک نیاوران قرار دارد. پرتال اینترنتی به آدرس ۷negah.com نیز برای کسب اطلاعات بیشتر در دسترس بازدیدکنندگان محترم است.

نگارخانه لاله

نگارخانه لاله از دیروز تا ۴ آذر، نمایشگاه تصویرسازی جالبی تحت عنوان تهران براتیسلاوا دارد. این نمایشگاه هرروز از ساعت ۱۶ تا ۲۰، پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان هنر گرافیک است. اشاره می‌شود که براتیسلاوا، پایتخت کشور اسلواکی در شرق اروپا است. نگارخانه لاله،‌ در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله قرار دارد.

گالری هنر امروز

در این گالری، نمایشگاه آثار نقاشی سینا ایران‌نژاد تحت عنوان کیوب یا CUBE تا تاریخ ۲۸ آبان سال جاری برگزار می‌شود. گالری در سایت اینترنتی به نشانی todayart-gallery.com در دسترس است. هنر امروز در آدرس:‌ خیابان میرداماد، نرسیده به خیابان شریعتی، نبش کوچه لشکرک، شماره ۱۹ قرار دارد.

نگارخانه سهراب

این روزها فرامرز پیلارام از پیشگامان هنر نقاشی و خط، آثار خود را در نگارخانه سهراب تا ۲۶ آبان برای بازدید علاقه‌مندان به هنر خط و نقاشی تلفیقی به نمایش درآورد که از ساعت ۱۶ تا ۲۰ می‌توانید از آن بازدید کنید. گالری سهراب در نشانی اینترنتی sohrab-artgallery.com در دسترس بازدیدکنندگان گرامی است. گالری سهراب در نشانی خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوی سوم، ضلع جنوب غربی میدان نیلوفر شماره ۵ در دسترس است.

گالری طراحان آزاد

گالری طراحان آزاد در روزهای آخر آبان ماه، آثار چاپ دستی هنرمندان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان محترم قرار داده است. آثار لیتوگرافی با عنوان دنیای پوچ رده مگریت،‌ نمایشگاهی است که در گالری طراحان آزاد تا ۲۶ آبان ۹۴ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به صنعت چاپ عنوان شده است. پرتال اینترنتی azadartgallery.com برای کسب اطلاعات بیشتر در دسترس است. این گالری در نشانی خیابان ولی‌عصر، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، شماره ۵ قرار دارد.

نگارخانه الهه

مهرین مختاری، نقاش کشورمان آثار خود را تا ۲ آذر در نگارخانه الهه به نمایش گذاشته است. علاقه‌مندان برای دیدن این تابلوهای نقاشی هرروز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فرصت دارند تا به این گالری مراجعه کنند. پرتال اینترنتی elahe.net برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های آتی گالری الهه در دسترس است. گالری الهه در نشانی آفریقا، انتهای گل‌فام، سمت راست، بن‌بست امینی قرار دارد.

گالری افرند

افرند، این روزها میزبان پیکره‌های خیالی است که توسط  خلیل سمایی جابلو در معرض نمایش قرار گرفته و تا ۲۲ آذر پذیرای بازدید عاشقان هنر و علاقه‌مندان گالری‌گردی است. گالری افرند در نشانی  بزرگراه جلال آل احمد، خيابان جهان‌آرا، خيابان ۱۹ (جلال حسينی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸  قرار دارد.

گالری آبی

روایت بی‌پایان، سخن امروز گالری آبی را تشکیل می‌دهد که آثار دستی و چیدمانی را در معرض دید علاقه‌مندان به گالری‌گردی قرار داده است. تا ۲ آذر همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای مشاهده آثار به نمایش در آمده در گالری آبی به نشانی  خیابان دولت، دیباجی جنوبی، روبه‌روی پارک ارغوان، کوچه مژگان، پلاک ۴۱  مراجعه کنید. پرتال اینترنتی به نشانی abi.gallery  هم برای کسب اطلاعات بیشتر در دسترس است. «گالری آبی» محیطی است کوچک و آرام برای نمایش آثار هنرمندان، به‌ویژه استعدادهای جوان. طراحی این گالری برنده جایزه «معمار» برای بهترین بازسازی شده است.

گالری اوران

ساسان ابری این روزها به گالری اوران آمده تا آثار خود را در این گالری به نمایش بگذارد. این آثار تا ۲۷ آبان از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. نشانی گالری  کریم‌خان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک ۱۲  است. Aarangallery.com برای کسب اطلاعات بیشتر در دسترس علاقه‌مندان است.

گالری شکوه

این گالری این روزها میزبان نمایشگاهی با نام خروس است. هنرمندانی چون حمیدرضا اندرز، هومن بیات، محمدعلی ترقی جاه، محمد ترقی جاه، حمیدرضا جهانی، بهرام دبیری، آناهیتا درگاهی، عطاا... ذی نوری، نورالدین زرین کلک، قباد شیوا، فرشید شیوا، محمد طباطبایی، بهنوش فروتن، شمس‌الدین غازی، آیدین قشلاقی، سیاوش مظلومی‌پور، بهمن نیکو، احمد وطنی، لیلا ویسمه، ارائه‌کننده آثاری جالب در این نمایشگاه معرفی شده‌اند که تا ۲۷ آبان از ساعت ۱۶ تا ۲۰، پذیرای عاشقان گالری‌گردی و هنردوستان تهرانی هستند. گالری شکوه در نشانی  فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی (شمالی)، کوچه امیرنوری، شماره ۱۹  قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به shokouhartgallery.com مراجعه کنید.

گالری شهریور

گالری شهریور این روزها بوی ناصر عصار می‌دهد. تا ۶ آذر فرصت دارید که برای دیدار با این پیشکسوت هنر کشورمان به گالری شهریور رفته و آثار او را مشاهده کنید. نقاشی‌های استاد، در گالری شهریور به نشانی  الهيه، خيابان خزر شمالي، بن‌بست هرمز، پلاک ۹  قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی ShahrivarGallery.com مراجعه کنید.

گالری آناهیتا

توصیه می‌کنیم گالری شهریور را که مشاهده کردید به گالری آناهیتا بروید. در این گالری،‌ نمایشگاه نقاشی کاوه کاوسی با نام دژاوو در معرض دید علاقه‌مندان نقاشی قرار گرفته است. این نمایشگاه تا فردا به کار خود ادامه می‌دهد. علاقه‌مندان گالری‌گردی!  این اطلاعات اختصاصی درباره آخرین رویدادهای هنری بود که در گالری‌های پایتخت در حوزه‌های گوناگون در دسترس علاقه‌مندان است و می‌توانید روزهای آخر آبان ۹۴ را با تأملی بر نقاشی‌ها  و خطاطی‌ها و عکس‌ها و مجسمه‌های هنرمندان ایرانی، با انرژی بهتری از فهم ذوق هنرمندان کشورمان به پایان ببرید. موضوعی که گالری اینفو یکی از مبتکران آن است. حتما تصاویر خود را از گالری گردی‌های شهری در تهران و شهرهای عزیز دیگر کشورمان به پرتال کجارو ارسال کنید تا در پرتال و کانال‌های این پرتال در شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرد. همواره دنیای گردشگری شهری در ایران و جهان را با پرتال تخصصی کجارو دنبال کنید. تهیه‌شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه