۲۰ مقصد فوق‌العاده برای سفری خاطره‌انگیز به تایلند

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور سه شنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
۲۰ مقصد فوق‌العاده برای سفری خاطره‌انگیز به تایلند

تایلند یکی از کشور‌های جنوبی آسیا است که نسبت به سایر کشور‌های این منطقه، سالانه از گردشگران بسیار بیشتری میزبانی می‌کند. این کشور زیبایی‌های بسیاری دارد و  همه آن را با منظره‌های عالی، سواحل خیره‌کننده، فرهنگ غنی، میهمان‌نوازی، غذاهای لذیذ و مردم دوست‌داشتنی می‌شناسند. در این مقاله از کجارو تصمیم داریم به معرفی ۲۰ مقصد برتر گردشگری برتر در این کشور بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تایلند کشوری است که همه گردشگران از سفر به آن خاطرات بسیار خوبی را به دست می‌آورند و با تمام زیبایی‌هایی که در این کشور وجود دارد، سفر به این منطقه می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. در این کشور مناطق گردشگری و اقامتگاه‌های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد.

۱- آیوتایا (Ayutthaya)

Ayutthaya در تایلند

شهر آیوتایا پایتخت باستانی تایلند به‌حساب می‌آید و شکی در این موضوع نیست که شهر مذکور یک مکان فرهنگی و تاریخی عالی برای گردشگران است. یکی از ویژگی‌هایی این شهر ، امکان دسترسی به آن از طریق قطار، رودخانه و جاده  است و گردشگران از بانکوک به‌سادگی می‌توانند به آیوتایا سفر کنند.

۲- بانکوک

بانکوک

شهر بانکوک، پایتخت تایلند است و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد؛ اما اصلی‌ترین موضوعی که باعث می‌ِشود بانکوک خاص باشد، این است که شهر مذکور مرکز مذهبی تایلند شناخته می‌ِشود. در بانکوک بیش از ۴۰۰ معبد بودائی عجیب وجود دارد که همگی زیبا و جالب هستند. در این شهر چندین مرکز خرید وجود دارد. تمام ویژگی‌های بانکوک باعث شده است که آن را ونیز آسیا بنامند.

۳- چا آم (Cha-Am)

زیباترین اقامتگاه‌ها در تایلند

چا آم منطقه‌ای در بخش جنوبی استان Phetchaburi، در مرکز تایلند است که یک استراحتگاه عامه‌پسند به شمار می‌رود و حدود ۳ هزار کیلومتر مربع از پارک ملی کانگ کراچان (Kaeng Krachan) را شامل می‌ِشود. گفتنی است کانگ کراچان که بزرگ‌ترین پارک ملی در تایلند است، تقریبا نیمی از این استان را از آن خود کرده است. بیشترین محافظت از این پارک ملی در جنگل‌های انبوه موجود در کوه‌های مرز میانمار صورت می‌گیرد. اگر عاشق طبیعت هستید، این پارک ملی یک استراحتگاه عالی برایتان به شمار می‌آید.

۴- چانتابوری (Chanthaburi)

زیباترین اقامتگاه‌ها در تایلند

چانتابوری یک شهر در تایلند است که بسیاری از افراد آن را به‌عنوان شهر میوه می‌شناسند؛ اما این بدان معنا نیست که میوه تنها مزیت این شهر به شمار می‌رود. چانتابوری یکی از بهترین استراحتگاه‌های ساحلی را دارد که سواحل شنی و آرام آن برای گردشگران بسیار لذت‌بخش هستند و در واقع در این منطقه به تماشای موزه طبیعت خواهید پرداخت. اگر می‌خواهید با سبک زندگی تایلندی‌ها آشنا شوید، چانتابوری یک مکان عالی برای این کار است.

۵- چیانگ مای (Chiang Mai)

زیباترین اقامتگاه‌ها در تایلند

چیانگ مای بزرگ‌ترین و قابل‌توجه‌ترین شهر در شمال تایلند است که به‌عنوان پایتخت فرهنگی تایلند شناخته می‌شود. گفتنی است که چیانگ مای مرکز استان است و در کنار رودخانه پینگ (Ping) که یکی از ۲ شاخه اصلی رودخانه Chao Phraya به حساب می‌ِآید، واقع شده است. چیانگ مای یک شهر مدرن است؛ اما همچنان نشانه‌هایی از زندگی سنتی در آن به چشم می‌خورد.

۶- چیانگ رای (Chiang Rai)

chiang rai در تایلند

چیانگ رای شمالی‌ترین استان تایلند است و به خاطر جاذبه‌های طبیعی و آثار باستانی، در بین گردشگران محبوبیت ویژه‌ای دارد. گردشگران در این استان می‌توانند شواهدی از تمدن پیشین تایلند را مشاهده کنند. یکی از بخش‌هایی که می‌تواند برای بسیاری از افراد جالب باشد، ویرانه یک شهرک باستانی است که در بخش شمالی منطقه تاریخی شهر قرار دارد.

۷- چونبوری (Chonburi)

زیباترین اقامتگاه‌ها در تایلند

استان چونبوری دارای حدود ۱۶۰ کیلومتر خط ساحلی است. از سواحل اصلی این شهر می‌توان به بانگ سین (Bang Saen)، پاتایا (Pattaya)، جومتین (Jomtien) و برخی سواحل در منطقه ساتاهیپ (Sattahip) اشاره کرد. شاید بسیاری از گردشگران این استان نمی‌دانند در چونبوری ۴۶ جزیره وجود دارد که تنها توریست‌ها در برخی از جزایر می‌توانند حضور داشته باشند.

۸- چومپون (Chumphon)

ساحل chumphon در تایلند

اگر دوست دارید که از خلیج تایلند بازدید کنید، شهر چومپون جایی است که این فکر شما را محقق می‌سازد. در واقع این شهر دروازه‌ای است که امکان سفر به سایر استان‌های جنوبی را فراهم می‌کند. در کنار بیش از ۲۰۰ کیلومتر خط ساحلی در چومپون، سواحل بسیار زیبایی نیز وجود دارد که گردشگران در آن‌ها می‌‌توانند استراحت و تفریح کنند.

۹- هات یای (Hat Yai)

شهر Hat Yai در تایلند

هات یای یک مرکز تجاری در جنوب تایلند است که بیش از ۱۵۰ هزار نفر در آن سکونت دارند. این شهر دارای هتل‌ها و استراحتگاه‌های بسیار زیادی است. شاید بتوان گفت هات یای مرکز ارتباطات، حمل‌ونقل و تفریح به شمار می‌رود و گردشگران می‌‌توانند از مراکز خرید، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های مختلف این شهر لذت ببرند.

۱۰- هوآ هین (Hua Hin)

زیباترین اقامتگاه‌ها در تایلند

اگر می‌خواهید به میهمان‌نوازی تایلندی‌ها پی ببرید، شهر هوآ هین می‌تواند یک مکان عالی برای این کار باشد. این شهر دارای سواحل بسیار زیبایی است که امکاناتی در سطح جهانی در آن‌ها ارائه می‌شود و البته همچنان به‌عنوان یک مرکز لوکس گردشگری در حال توسعه و گسترش است.

۱۱- کامپائنگ پت (Kamphaeng Phet)

Kamphaeng Phet در تایلند

کامپائنگ پت  یک استان کوچک در بخش شمالی تایلند است که با آثار باستانی‌اش شهرت یافته است. این شهر از دیدگاه گردشگران به‌عنوان یک شهر لوکس شناخته می‌شود و  در تمام بخش‌های این شهر می‌‌توانید رنگ و بوی تاریخ را حس کنید. برای مدتی، شهر کامپائنگ پت   به‌عنوان اولین خط دفاعی پادشاهی سوکوتایی (Sukhothai) عمل می‌کرد. استحکامات  دفاعی این شهر می‌تواند برای افرادی که عاشق تاریخ هستند، بسیار جالب باشد.

۱۲- کانچانابوری (Kanchanaburi)

زیباترین اقامتگاه‌ها در تایلند

استان کانچانابوری یکی از مکان‌های زیبا است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری در آن وجود دارد و در این بین می‌توان به آبشار‌ها، غار‌های مربوط به عصر نوسنگی، پارک‌های ملی، رودخانه‌های آرام و جنگل‌های دست‌نخورده اشاره کرد. تمام این ویژگی‌ها، مواردی هستند که می‌توانند سفر گردشگران به کانچانابوری را خاطره‌انگیز کنند.

۱۳- خورات (Khorat)

Khorat در تایلند

خورات یکی از شهر‌های دیگر تایلند است که از جاذبه‌های طبیعی بسیاری نظیر جنگل‌ها، تپه‌ها، حیات‌وحش جالب و آبشار‌های زیبا بهره می‌برد و برای بازدید از آ‌ن‌ها می‌توانید به‌سادگی به پارک ملی Khao Yai بروید. بخش زیادی از این منطقه در استان راتچاسیما (Ratchasima) واقع شده است اما بخشی از آن در استان سارابوری (Saraburi) قرار دارد.

۱۴- کُن کین (Khon Kaen)

Khon-Kaen در تایلند

کُن کین یک مرکز تجاری، اداری و آموزشی در شمال تایلند است و هدف اغلب گردشگران از سفر به این شهر، بازدید از ایسان است. این شهر با کمک مراکز آموزشی و دانشگاه‌های معتبرش شهرت یافته است.

۱۵- کو چانگ (Ko Chang)

زیباترین اقامتگاه‌ها در تایلند

اگر به‌دنبال سواحل زیبا می‌شد، شهر کو چانگ می‌تواند مکان مناسبی برایتان باشد. از بخش شمالی به جنوبی این شهر، سواحل Ao Khlong Son، Hat Sai Khao، Hat Khlong Phrao و Hat Kai Bae قرار گرفته‌اند که همگی زیبا هستند. Ao Bai Lan یک مکان عالی برای پیاده‌روی به شمار می‌رود و می‌توانید در آن گردش خوبی داشته باشید.

۱۶- کو کود (Ko Kut)

زیباترین اقامتگاه‌ها در تایلند

اگر یکی از دوست‌داران کوه، دره‌های صاف و آبشار‌های زیبا هستید، شهر کو کود می‌تواند یک مکان عالی برای شما باشد. گفتنی است که آبشار معروف Nam Tok Khlong Chao در این منطقه قرار گرفته است و یک مکان عالی برای استراحت با خانواده و شنا کردن به حساب می‌آید.

۱۷- کو پان‌گان (Ko Pha Ngan)

زیباترین اقامتگاه‌ها در تایلند

کو پان‌گان جزیره‌ای است که در ساحل شرقی خلیج تایلند واقع شده و به‌عنوان یک رابط بین جزایر کو ساموئی (Ko Samui) و کو تائو (Ko Tao) به‌حساب می‌آید و این دو جزیره را به یکدیگر متصل می‌سازد. این شهر به سرزمین درختان نارگیل و کوکتل مشهور است و یکی دیگر از مقاصد گردشگران به‌حساب می‌آید که سواحلی خلوت و تقریبا خصوصی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

۱۸- کو سامِت (ko Samet)

زیباترین اقامتگاه‌ها در تایلند

کو سامت یک منطقه عالی در تایلند است که دارای سواحل شنی بسیار زیبایی است که صخره‌های آن نیز شکل عجیبی دارند. این جزیره T شکل مناظر بسیار زیبایی دارد و برای افرادی که عاشق دریا، ساحل و خورشید هستند، می‌‌تواند یک مکان عالی باشد. آب‌وهوای این منطقه عالی است و در ماه اوت می‌‌توانید باران و در ماه می، باد را در آن تجربه کنید.

۱۹- کو ساموئی (Koh Samui)

کو ساموی

عکس از وب‌سایت momondo.nl (عکاس: نامشخص)

کو ساموئی دومین جزیره بزرگ در تایلند است که یک مکان عالی برای استراحت گردشگران به‌حساب می‌آید. از سواحل مهم و تجاری این جزیره می‌توان به چانونگ (Chaweng) و لامای (Lamai) اشاره کرد. بازدید از سواحل شمالی این جزیره که مجاور با روستاهای Mae Nam، Bophut و Bang Ruk هستند نیز می‌‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد.

۲۰- کرابی (Krabi)

زیباترین اقامتگاه‌ها در تایلند

شهر کرابی از دو ساحل Ao Nang و Hat Rai Le بهره می‌برد که در سطح جهانی هستند و گردشگران در آن‌ها می‌توانند به تور‌های غواصی بروند. رستوران‌های مختلف، فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی گوناگون نیز می‌توانند برای مسافران خاطره‌انگیز باشند. صخره‌های این شهر از سنگ آهک تشکیل شده‌اند و شکل عجیبی دارند. همان طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، تایلند و شهر‌های مختلف آن  مکانی عالی برای عاشقان طبیعت و تاریخ به‌حساب می‌آیند و می‌توانید یک سفر خاطره‌انگیز در آن داشته باشید. نظراتتان را در خصوص تایلند با ما و کاربران کجارو در میان بگذارید. منبع: travelvivi

مطالب مرتبط:

دیدگاه