سفر ۷ هزار گردشگر خارجی به شوش

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
سفر ۷ هزار گردشگر خارجی به شوش

رضا نجاتی فرماندار شوش در حاشیه دیدار با گروهی از فرانسویان، از سفر ۷ هزار گردشگر خارجی از ۸۰ کشور جهان به این شهرستان در شمال خوزستان از آغاز امسال خبر داد.

نجاتی  با بیان اینکه  این گردشگران بیشتر از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند، چین، ژاپن، مالزی، اتریش، تایوان، کره جنوبی، لهستان، بلژیک، روسیه، چک، شیلی، ایتالیا، استرالیا، عراق و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس بودند، اظهار داشت:

 گردشگران ایتالیا، آلمان و فرانسه بیشترین بازدیدکنندگان امسال آثار باستانی شوش بودند.

به گفته او، به‌طور میانگین طی چند ماه اخیر روزانه ۸۰ جهانگرد از کشورهای مختلف از جاذبه‌های گردشگری شوش دیدن می‌کنند. نجاتی تاکید کرد که توسعه گردشگری به ایجاد تاسیسات و زیرساخت‎های تفریحی و توریستی نیازمند است. فرماندار شوش تصریح کرد:

شهرستان شوش از نظر تاریخی، مذهبی و طبیعی برای جذب گردشگر پتانسیل بالایی دارد و امروز شوش بیش از همیشه به ایجاد زیرساخت‌های تفریحی برای جذب و ماندگاری گردشگران داخلی وخارجی نیازمند است.

چند تن از گردشگران فرانسوی نیز با ابراز خوشحالی از سفر به ایران به خبرنگار ایرنا گفتند آثار باستانی شوش که بخشی از تمدن کهن ایران‌زمین به شمار می‌رود، بی‌نظیر است و بناهای تاریخی آن از جاذبه‌های کم‌نظیر معماری جهان محسوب می‌شود. گردشگران فرانسوی در سفر یک‌روزه به  این شهر از گنجینه‌های میراث فرهنگی، باغ‌موزه قلعه تاریخی و جهانی شوش، کاخ آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، معبد چغازنبیل و آرامگاه حضرت دانیال (ع) دیدن کردند. شوش از معروف‌ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود. این شهر با داشتن آثار باستانی منحصر‌به‌فرد و ۲ اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه و قلعه تاریخی شوش، پذیرای جهانگردان خارجی از سراسر جهان است. منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه