احداث نخستین هتل ۵ ستاره یزد

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
احداث نخستین هتل ۵ ستاره یزد

 محمدمهدی شرافت  مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد از صدور مجوز برای ساخت هتل پنج ستاره در یزد خبر داد و به گفته وی، مجوز ساخت ۴ هتل پنج ستاره در یزد صادر شده است.

محمدمهدی شرافت  اظهار داشت:
یزد  به‌دلیل افزایش آمار گردشگران نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله هتل است. بر این اساس علاوه بر استقبال از ساخت هتل‌های کوچک به‌ویژه در بافت تاریخی یزد با مرمت و بازسازی خانه‌های قدیمی، از ساخت هتل‌های بزرگ و پنج ستاره نیز حمایت می‌کنیم.
وی از اختصاص زمینی به وسعت ۱۳ هزار مترمربع در یکی از نقاط خوب شهر یزد برای ساخت هتل پنج ستاره خبر داد و بیان کرد:

زمین این هتل از طریق مزایده آماده واگذاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد اذعان کرد:

در حال حاضر ۴ هتل پنج ستاره در استان یزد در مراحل مختلف از اخذ مجوز تا عملیات اجرایی قرار دارند و به‌تازگی با پیگیری صورت گرفته، زمین دیگری از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان آماده واگذاری برای احداث هتل با ویژگی‌های پنج ستاره در مجاورت بلوار شهید قندی و بیمارستان شهید صدوقی از طریق مزایده شده است.

شرافت  ادامه داد:

افراد حقیقی و حقوقی علاقه‌مند برای سرمایه‌گذاری در این پروژه با مراجعه به معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل و ارائه درخواست و مدارک مربوطه به‌ویژه مدارکی که تائید كننده توان مالی لازم باشند، می‌توانند به اداره کل راه و شهرسازی استان برای حضور در مزایده معرفی می‌شوند.

شرافت با بیان اینكه اعطای تسهیلات احتمالی به این طرح پس از پیشرفت فیزیکی حداقل ۴۰ درصد و در صورت وجود اعتبار اعطا خواهد شد، تصریح کرد:

اولویت ارائه تسهیلات با افرادی است که دارای تمکن مالی لازم باشند و بتوانند بدون دریافت تسهیلات، پروژه را تکمیل كنند بنابراین لازم است متقاضی، توانایی و برنامه تأمین مالی خود برای اجرای حداقل ۵۰ درصد پروژه را به‌صورت شفاف و بدون استفاده از تسهیلات بانکی ارائه دهد و میراث فرهنگی تنها پس از اطمینان از این توانایی نسبت به صدور معرفی‌نامه اقدام خواهد کرد.

وی خاطرنشان كرد:

با اجرا و بهره‌‌برداری هتل‌های پنج ستاره در یزد، به‌زودی نیاز استان به تخت‌های اقامتی تامین می‌شود و امیدواریم بتوانیم خدمات قابل‌توجهی به گردشگران ارائه دهیم.

منبع:خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه