دو انسان پرنده در تعقیب یک جامبوجت در آسمان دبی

هانیه احمدی
هانیه احمدی سه شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
دو انسان پرنده در تعقیب یک جامبوجت در آسمان دبی
به‌تازگی ویدئویی از پرواز دو مرد با جت‌پک در کنار یک جامبوجت در آسمان شهر دبی منتشر شده است. این دو جت‌من در کنار بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان پرواز کردند. با کجارو همراه باشید تا این ویدیو را که بخشی از ویدیوی تبلیغاتی شرکت هواپیمایی امارات است، ببینید.
ایو راس (Yves Ross) جت‌من معروف سوئیسی و شاگردش وینس رفت (Vince Reffet) که در انجام حرکات با جت‌پک شناخته‌شده هستند، اخیرا یک ویدئو از خودشان منتشر کرده‌اند که این دو نفر را در حال اوج گرفتن و پرواز در اطراف یک ایرباس A۳۸۰ اماراتی نشان می‌دهد (اگر بخواهیم تخصصی‌تر صحبت کنیم یک سوپر جامبوجت که حتی از بوئینگ ۷۴۷ هم عریض‌تر است؛ هواپیمایی که اولین بار نام مستعار جامبو را به آن دادند).

لازم به ذکر است که هردو از جت پک‌هایی استفاده می‌کنند که دارای ۴ موتور JetCat P2000 هستند و حداکثر سرعت آن‌ها ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. درگذشته دیده بودیم که این دو نفر با تجهیزات سفارشی‌شان، پرواز در کنار یک بوئینگ b17 (یک هواپیمای بمب‌افکن 4 موتوره سنگین) و پرش و پرواز بر فراز دره‌ی گرند کانیون را تجربه کرده بودند و اخیرا در یک حرکت جالب دیگر از همین دست و فقط برای هیجان، بر فراز آسمان دبی پرواز کردند. البته کاملا درست است که این حرکت، در واقع فقط تبلیغی برای خطوط هواپیمایی امارات در دبی است، اما نمی‌توان عنوان کرد که این نمایش تأثیرگذار و قابل‌توجه نیست. زمانی که راس و رفت در بالا، پایین و اطراف بوئینگ A۳۸۰ (بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری دنیا) هستند، این هواپیما در ارتفاع ۴۰۰۰ فوتی است و تصاویر از طریق یک هلیکوپتر ضبط می‌شوند. آن‌ها در وب‌سایتشان گفته‌اند که:"در حالی که به‌ظاهر فیلم‌برداری کاملا بی‌دردسر به نظر می‌رسد، اما برنامه‌ریزی‌های پرزحمت و همکاری‌ دقیق و تمرکز شدید روی امنیت است که تمامی کارها را ممکن کرده است ". منبع:theverge

مطالب مرتبط:

دیدگاه