بهترین اقامتگاه‌های ساحلی گوا ؛ هندوستان

محمدرضا خسروی
محمدرضا خسروی چهار شنبه، ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
بهترین اقامتگاه‌های ساحلی گوا ؛ هندوستان

گوا یکی از دل‌انگیزترین شهرهای جهان است که در جنوب شرق کشور هند جای دارد. در سرتاسر این پهنه کوچک، سواحل آزاد زیادی دیده می‌شود که هنوز تخریب نشده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

شهر گوا به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم‌بندی شده و قلعه آگودا مرز میان آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. سواحل بخش جنوبی پوشیده از شن و پاکیزه هستند و دریای این ناحیه گرم و آرام است.

اقشار ثروتمند عموما برای گذراندن تعطیلات‌شان رهسپار بخش جنوبی گوا می‌شوند؛ درحالی‌که نوازندگان، محصلان، کولی‌ها (هیپی‌ها) و گردشگرانی که از طبقه میانی جامعه هستند، بیشتر در منطقه شمالی اقامت می‌کنند.

goa10

 از اینجا حدود ۴۰ ساحل کوچک و بزرگ با مساحت بیش از ۱۰۰ کیلومتر تا کرانه دریای پارس گسترش یافته است.

hippies

سواحل گوا با دربرداشتن انواع کافه‌ها، فروشگاه‌ها، دکان‌های اغذیه‌فروشی و بازارهای تجاری، چهره‌ای زیبا به خود گرفته است.

goa12

همه بخش‌های ساحل به‌استثنای قسمت‌هایی که به هتل‌های ویژه واگذار شده،‌ در اختیار نهاد شهرداری و آزاد است و توده مردم می‌توانند از وسایل رفاهی آن استفاده کنند.

goa5

گوای شمالی

فورت تایراکول

عمارت سلطنتی فورت تایراکول که هم‌اکنون به یک هتل موروثی تغییر کاربری داده است، در قسمت بالادست ساحل خشکیده کوی (Kevi) قرار دارد. ساحل تایراکول در شمالی‌ترین نقطه شهر گوا جای گرفته و در زمره بکرترین اماکنی است که تمد،ن کمتر از هر جای دیگری بدان راه یافته است. این ساحل همواره توجه گردشگرانی را به خود جلب می‌کند که ترجیح می‌دهند، استراحتی توام با آرامش در آغوش یک طبیعت بکر داشته باشند.

goa14

ساحل آرامبول

ساحل آرامبول که با نام ساحل هارمن نیز شناخته می‌شود، پوشیده از شن نرم و سفیدرنگ است.

goa16

وقتی برای نخستین بار به روستای آرامبول پا می‌گذارید، خاک قرمز این روستا، تالاب‌های آب شیرین و آلونک‌های کوچک روستانشینان جلب‌توجه می‌کند. در دو طرف جاده منتهی به ساحل، روستاییان در آلونک‌های خود به گردشگران لباس‌های محلی و سوغات می‌فروشند. لباس‌های محلی‌ که در اینجا به فروش می‌رسد، در حقیقت یکی از عوامل اصلی جذب گردشگر به این نقطه محسوب می‌شود.

ساحل واگاتور

مدیران تورهای گردشگری از دیرباز با هتل واگاتور قرارداد همکاری دارند و اتاق‌های هتل معمولا در بیشتر ایام سال رزرو هستند. بنابراین گردشگرانی که بدون همراهی تور به بازدید منطقه می‌آیند، خیلی سخت می‌توانند در این هتل اقامت کنند.

goa4تپه سراشیبی‌ که به ساحل واگاتور راه دارد، باوجود  قلعه چاپورا، فر و شکوه خاصی به خود گرفته است. این قلعه در سال ۱۶۱۷ میلادی به دست پرتغالی‌ها و بر روی خرابه عمارت‌های اسلامی برجای‌مانده از دوره‌های قبل احداث شد. از بالای قلعه، چشم‌انداز خارق‌العاده‌ای به مناطق اطراف گشوده می‌شود.

fortChapora-fortدر این قسمت از ساحل واگاتور پرتگاه‌های مرتفعی وجود دارد که برای زوج‌های جوانی که ماه‌عسل‌شان را در اینجا می‌گذرانند و همچنین گردشگرانی که به دنبال آسایش هستند، به‌طور خاص لذت‌بخش است.

Chaporaکمی به سمت جنوب که پیش بروید، به ساحلی آرام و کوچک می‌رسید که معروف به واگاتور کوچک یا اوزران است. این ساحل کمتر شناخته‌شده، جمعیت کمتری  هم به خود دارد. زیبایی و شکوه ساحل اوزران به حقیقت منحصربه‌فرد است.

vagator

ساحل آنجونا

ساحل آنجونا در فاصله ۸ کیلومتری شهر ماپوسا قرار دارد. این ساحل در قرن دهم تا دوازدهم بندر تجاری اعراب بوده و «اتاق بازرگانی» نامیده می‌شد. در حال حاضر، در روز چهارشنبه هر هفته، یک بازار روز بزرگ در این نقطه دایر می‌شود که در سطح منطقه بسیار معروف است و در ایالت گوا  بازاری فاخر محسوب می‌شود.

goa15در اینجا هر چه که بخواهید می‌توانید پیدا کنید، از کالاهای دستباف تبتی گرفته تا فنجان چینی. اما آنچه درباره این بازار محسوس و شگفت‌آور به نظر می‌رسد، فضای حاکم بر آن و روابط جاری میان خریداران و فروشندگان است.

goa11goa8در میان سواحل گوا، ساحل آنجونا با زیبایی‌های چشمگیرش، بیشتر از هر جای دیگری گردشگران را به‌عکس گرفتن ترغیب می‌کند.

goa3این بدان معنا است که در اینجا مکان خلوتی نخواهید یافت. افرادی که دوست دارند با گردشگران خارجی ارتباط برقرار کنند، از سراسر دنیا در اینجا گرد هم می‌آیند. ساحل آنجونا همواره در شب‌های مهتابی میزبان جشن و شادمانی خیل گردشگران از اقصی نقاط جهان است. این ساحل مکانی ایده‌آل برای آن دسته از گردشگرانی است که علاقه زیادی به ماجراجویی دارند.

خبرنامه کجارو توجه شما را به ادامه این مطلب جلب می‌کند.

Seaprincess-guest-house-anjuna-beach

گوای جنوبی

ساحل آگودا

ساحل زیبا و پوشیده از شن آگودا در سایه دیوارهای قلعه قدیمی آگودا که منتسب به پرتغالی‌ها است، قرار دارد.

Aguada-Fortgoa17این ساحل یک خط ساحلی جدا به سمت گوای جنوبی می‌گشاید. ساحل آگودا پاکیزه، مرتب و مجهز به امکانات رفاهی است و جذابیت این مکان در این است که گردشگران با هم حشر و نشر دارند و از همدلی با هم لذت می‌برند. شما هم در صورت تمایل بهتر است به‌اتفاق خانواده یا دوستان‌تان از اینجا دیدن کنید.

aguada

ساحل میرامار

ساحل میرامار با نام گاسپار دیاس هم شهرت یافته است. این ساحل در فاصله ۳ کیلومتری از مرکز شهر پاناجی واقع‌شده و در اطراف آن بیشه‌زار کوچکی وجود دارد. اینجا معمولا کودکان در کنار ساحل مشغول بازی می‌شوند و اطراف ساحل هم محل مناسبی برای پیاده‌روی و آفتاب گرفتن است.

children-playing---goaیادآوری می‌کنیم که شنا کردن در آب‌های این ساحل کاملا بی‌خطر نیست؛ اما اگر شما ترجیح می‌دهید در اوقات فراغت خود به همراه دوستان‌تان برای قدم زدن به ساحل بروید و کمی هم آب‌بازی کنید، اینجا بهترین مکان برای تفریح شما است.

Miramar_Beach,_Floridaخلیج دونا پولا

ماندووی و زائوری دو رودخانه بزرگ هندوستان در محل خلیج دونا پولا به هم می‌رسند و به دریای پارس می‌ریزند. در کنار این خلیج نمای پرشکوهی از لنگرگاه مورموگو پدیدار می‌شود. خلیج دنج دونا پولا در ناحیه جنوبی فلات ناهمواری قرار گرفته که دو رودخانه بزرگ و خروشان را از هم جدا می‌کند. مقر رسمی شهرداری گوا در قسمت غرب خلیج واقع شده است.

dona-paula-1خلیج دونا پولا «بهشت عشاق» خوانده می‌شود و بهترین مکان برای خوش‌گذرانی جوانانی است که در دل گروی یکدیگر دارند. این خلیج به احترام دونا پولا د منزس، دختر معاون شهردار گوا به این نام مشهور شد.

mota_ru_1041330-2560x1600بر پایه افسانه‌ای که در این شهر شنیده می‌شود، دونا پس از آن که از معشوقه‌اش که شخص ماهیگیری بود، به اجبار جدا شد، نتوانست درد جدایی از دلدارش را تحمل کند و خودش را از پرتگاهی مرتفع به پایین انداخت.

Dona-Paula-Beachحالا روح ناآرام او در حوالی منطقه سرگردان است. گفته می‌شود که در شب‌های مهتابی هر کس در این ساحل حضورداشته باشد، می‌تواند روح پولا را در حالی که گردنبندی زیبا از مروارید به گردن دارد و سوار بر امواج دریا است، ببیند. این حکایت رمانتیک تاثیر زیادی بر گردآمدن زوج‌های جوان و عاشق‌پیشه در این مکان دارد. بنا بر باورهای رایج اینجا مکانی برای همراهی با عزیزانی است که بیش از دیگران برای انسان اهمیت دارند.

DonaPaulaBeach_1باشگاه ورزشی ساحل دوناپولا هم یکی از بهترین باشگاه‌های شهر گوا محسوب می‌شود و در اینجا شما می‌توانید به هر نوع ورزش آبی که علاقه‌مند هستید، بپردازید.

DSCF6362

خلیج بوگمالو

خلیج کوچک بوگمالو ساحلی شنی دارد که اطراف آن را درختان خرما پوشانده است. در کرانه ساحل این خلیج چتر و صندلی راحتی جهت آفتاب گرفتن و آسایش مسافران به تعداد زیاد فراهم شده است.

GOA2فاصله این ساحل تا فرودگاه دابولیم فقط ۴ کیلومتر و تا شهر بندری واسکودا گاما ۸ کیلومتر است. پهنه ساحل برای شنا کردن امن و بی‌خطر است و در کرانه آن شمار زیادی کافه و دکان‌های سوغات‌فروشی دیده می‌شود.

title_Vasco_da_Gamaدر مسیر رسیدن به ساحل، موزه هواپیمایی نیروی دریایی هندوستان توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند.  درختان نارگیلی هم که در نقاط دوردست از ساحل قرار گرفته‌ زیبایی درخور توجهی دارد.

bogmalo-beach-images-photos-50f6a7b18314f477baf94a92اگر مایل هستید در سفرتان به هندوستان انرژی و نشاط زیادی را ببینید، بازدید از این خلیج پرهیاهو را به شما توصیه می‌کنیم.

The-blue-lagoonشما می‌توانید با انتخاب هر یک از این سواحل زیبا و خاطره‌انگیز در بهشت کوچک گوا، اوقات خوشی را به‌اتفاق خانواده و دوستان سپری کنید.

goa-1

تیم کجارو لحظات شیرینی را برای تک‌تک شما خوانندگان ارجمند آرزومند است. خواهشمندیم با ارسال دیدگاه‌، پیشنهاد و انتقادهای ارزشمند خود ما را در خدمت‌رسانی بهتر یاری نایید.

مطالب مرتبط:

منبع travelvivi

دیدگاه