غیر معمول‌ترین و هیجان انگیزترین سفرهای دریایی دنیا

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
غیر معمول‌ترین و هیجان انگیزترین سفرهای دریایی دنیا

شاید شنیدن کلمه‌ی کروز (سفر دریایی) یادآور  کشتی‌های اقیانوس‌پیمای عظیم‌الجثه‌ای  باشد که سفرشان  هفته‌ها به طول می‌انجامد و مسافران آن‌ها  گاه‌وبیگاه دچار دریازدگی می‌شوند . ولی در حقیقت  کروز به‌معنای  هر نوع مسافرت درروی آب است و بعضی از انواع آن حتی برای کسانی که میانه‌ای  با این نوع سفرها ندارند، می‌تواند وسوسه کننده باشد. به‌خصوص سفرهای دریایی غیرمعمول ولی هیجان‌انگیزی  که در ادامه معرفی  خواهیم کرد.  با کجارو همراه شوید.

سفرهای دریایی یکی از جالب‌ترین و هیجان‌انگیزترین راه‌های سفر هستند و البته گزینه‌های مختلفی برای انجام این نوع از سفر  در دسترس افراد علاقه‌مند و ماجراجو قرار دارد.

Aqua Expedition -پرو

سفر دریایی با Aqua Expedition -پروسفر دریایی با Aqua Expedition -پرو این کشتی مناسب افرادی است که تمایل دارند به‌تنهایی سفر کرده و زیبایی‌های آمازون را کشف کنند. این کشتی تقریبا به‌شکل ساختمانی چندطبقه طراحی شده و هر یک از اتاق‌ها دارای منظره پانورامای بی‌نظیری از اطراف است. به‌این‌ترتیب، مسافران نیازی به خروج از تختخواب و رفتن به عرشه کشتی در حال حرکت، برای تماشای مناظر اطراف ندارند. چیدمان داخل کشتی بسیار زیبا است و ظرفیت پذیرش ۲۴ مسافر را دارد. مسافران این کشتی فرصت گران‌بهای کشف و تماشای مکان‌های بکر آمازون در اعماق جنگل‌های گرمسیری، حیوانات  خاص این منطقه مانند دلفین‌ صورتی، ایگوانا و.... و  حتی قبایل بومی منطقه را دارند. همه این موارد در حالی است که تحت هر شرایطی رفاه و آسایش مسافران تأمین می‌شود.

Seadream Yacht Club - کارائیب

سفر با Seadream Yacht Club - کارائیب سفر با Seadream Yacht Club - کارائیب این کشتی کوچک با ظرفیتی حدود ۱۰۰ نفر، به خلیج‌های دورافتاده‌ای دسترسی دارد که کشتی‌های تفریحی معمولی حتی توانایی نزدیک شدن به آن‌ها را ندارند. کاپیتان کشتی با کلیه نقاط منطقه؛ از جمله بهترین رستوران‌های غذای دریایی، مراکز تفریحی و... آشنایی کامل دارد. خدمه کشتی بسیار منظم و خوش‌برخورد بوده و سعی در ارائه خدماتی باکیفیت در حد هتل‌های ۵ ستاره دارند. نکته قابل‌توجه این است که با وجود ارائه این خدمات بی‌نظیر، هیچ اثری از تبلیغات ناخواسته و اغواکننده با هدف تشویق مسافر به انتخاب مجدد این کشتی در سفرهای بعدی به چشم نمی‌خورد.

Nour El Nil (نورالنیل)- مصر

سفر با نور نیل - مصر سفر با نور نیل - مصر گاهی انتخاب بهترین وسیله برای حمل‌ونقل، برحسب ویژگی‌های شهر یا کشور مقصد انجام می‌گیرد؛ مثلا در هندوستان بهترین وسیله سفر قطار است، در حالی که در نیویورک مترو در ارجحیت قرار دارد. به همین ترتیب، کشتی‌های نورالنیل جالب‌ترین وسیله‌های نقلیه‌ای هستند که می‌توانید در سفر به مصر از آن‌ها استفاده کنید. در گذشته، فرعون‌ها و پاشاهای مصر گاهی چند ماه در کشتی‌های راحت و کوچک شناور روی نیل زندگی می‌کردند و ناپلئون بناپارت که تمایل زیادی به کنکاش در فرهنگ مصر داشت نیز نوع سفر با این نوع کشتی را ترجیح می‌داد. کشتی‌های نورالنیل دارای بالابرهایی مستقل برای راحتی مسافران هستند. کاپیتان کشتی برای توقف، بندرهایی را انتخاب می‌کند که به‌دوراز ازدحام سایر کشتی‌های تفریحی باشند. آشپز کشتی ماهی و سبزی‌ تازه از بازار ساحلی تهیه کرده و با غذاهای محلی و سنتی مصر از مهمانان پذیرایی شایانی می‌کند. فقط در اینجا است که می‌توان به‌دوراز هیاهو و شلوغی جامعه مصر از آرامش رود نیل لذت برد.

 REI Antarctica - قطب شمال و جنوب

سفر با کشتی یخ‌شکن REI Antarctica - قطب شمال و جنوب سفر با کشتی یخ‌شکن REI Antarctica - قطب شمال و جنوب یکی از بهترین راه‌ها برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان سفر به قطب‌ شمال یا جنوب است! به این منظور کشتی‌های یخ‌شکن در هر دو منطقه آماده پذیرایی از ماجراجویان و با فراهم کردن امکان بازدید از شگفتی‌های این مناطق؛ مانند کوه‌های یخی، خوک‌های آبی، خرس‌های قطبی و... هستند. راهنماهای این تورها اغلب از پرنده‌شناسان، زمین‌شناسان و... انتخاب می‌شوند تا اطلاعات مفیدی را در اختیار مسافران قرار دهند. علاوه بر این، سکوت مطلق و حس تنهایی در میان سفیدی مطلق، درک خاصی از زندگی و نیز حس تعلق‌خاطر به زادگاه را به مسافران می‌بخشد.

Geographic Expeditions - میانمار

اکتشاف جغرافیایی - میانمار اکتشاف جغرافیایی - میانمار در بازدید از مجمع‌الجزایر  Mergui، گردشگران فرصت کشف زوایای ناشناخته و بکر طبیعت دست‌نخورده این منطقه را خواهند داشت. از زمان آغاز جنگ جهانی دوم و تا سال ۱۹۹۷، جزیره به‌تدریج از سکنه خالی شده است. ازاین‌رو، شناخت این جزایر، تقریبا پدیده جدیدی محسوب می‌شود. درهرحال، تورهای مختلفی با برنامه‌های متنوع مانند غواصی و بازدید از جنگل‌های مرجانی برای گردشگران در این منطقه عرضه می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، این منطقه، بهشتی پنهان برای علاقه‌مندان غواصی است، زیرا در عمق کمتر از ۳۰ متر می‌توان کوسه‌، انواع ماهی و... را مشاهده کرد. در خشکی نیز حیواناتی مانند فیل‌، کرگدن‌ و انواع پرندگان وجود دارند. این منطقه تقریبا خالی از سکنه است و تنها تعداد معدودی ماهیگیر محلی در آن سکونت دارند. البته پیشینه ماهیگیری در این منطقه نیز روشن نیست.

 Oceania - اروپا

سفر با کشتی‌های Oceania - اروپا سفر با کشتی‌های Oceania - اروپا این کشتی در سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کرده و هدف اصلی آن پذیرایی از مهمانان به نحو احسن به‌همراه آموزش آشپزی است. این کشتی عظیم دارای ۲۲ کارگاه آشپزی مجهز به فر و سایر ملزومات است و در هر یک از آن‌ها، مسافران می‌توانند تحت نظر سرآشپز ژاک پپین غذاهای مختلفی را تهیه کنند. علاوه بر این، به‌منظور آموزش کامل، مسافران نحوه شناسایی طعم مواد اولیه مرغوب را نیز فرامی‌گیرند.

Zambezi River Queen - بوتسوانا

کشتی Zambezi River Queen - بوتسوانا کشتی Zambezi River Queen - بوتسوانا این کشتی ازلحاظ نوع ساخت کاملا منحصربه‌فرد است. در واقع، در ساخت این کشتی با به‌کارگیری موتورهای کم‌صدا، نهایت سعی بر حفظ محیط‌زیست صورت گرفته و به‌این‌ترتیب حرکت کشتی، آرامش حیوانات بومی مانند فیل‌، شیر و کرگدن که برای نوشیدن آب و شنا به رودخانه زامبزی نزدیک می‌شوند، ایجاد نمی‌کند. آب به‌وسیله باتری‌های خورشیدی گرم شده و از انرژی حاصله برای روشن کردن چراغ‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این، کلیه امکانات رفاهی از قبیل استخر برای مسافران فراهم شده است. به‌دلیل رعایت نکات زیست‌محیطی در این کشتی و عدم ایجاد مزاحمت برای حیوانات محلی، به هنگام سفر با آن به‌راحتی می‌توان حیات‌وحش حاشیه رود زامبزی را مشاهده کرد و از تماشای جاذبه‌های طبیعی منطقه لذت برد. منبع: travelvivi

مطالب مرتبط:

دیدگاه