کیفیت هوای شهر مشهد در وضعیت هشدار

مینا داودی
مینا داودی پنجشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کیفیت هوای شهر مشهد در وضعیت هشدار
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از قرار گرفتن هوای مشهد در وضعیت هشدار خبر داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:
در پی افزایش ناگهانی و روند صعودی حجم آلاینده ها در هوای مشهد کیفیت هوای امروز ۱۶ مهر این کلانشهر در وضعیت هشدار قرار گرفت.
حمید صالحی روز پنجشنبه افزود:
بر اساس گزارش ساعت هفت و ۳۰ دقیقه ایستگاههای سنجش آلودگی هوا میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد صبح امروز۱۱۶ پی.اس.آی و فراتر از حد مجاز است.
وی با اشاره به بی سابقه بودن حجم آلودگی هوای مشهد طی دیروز و امروز در سال جاری، گفت:
میزان حجم آلودگی هوا در پنج ایستگاه رسالت، ساختمان، تقی آباد، ویلا و سجاد بسیار بالا است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود:
دو ایستگاه رسالت و ساختمان به ترتیب با ۱۷۰ و ۱۵۰ پی.اس.آی آلوده ترین ایستگاهها و ایستگاه تقی آباد با ۱۲۵، ویلا با ۱۲۲ و سجاد با ۱۲۱ پی.اس.آی دیگر ایستگاههای آلوده امروز در مشهد را تشکیل می دهند.
وی توصیه کرد:
بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند و یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر خودداری نمایند و همچنین عموم مردم فعالیت‍‌های ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول نمایند.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است. همچنین اعداد بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود. وضعیت هوا با پی.اس.آی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ حالت اضطرار و بیشتر از ۳۰۰ نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد. روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می کنند. منبع: ایرنا  

مطالب مرتبط:

دیدگاه