راهنمای سفر به سائو پائولو

سائو پائولو بزرگترین شهر کشور برزیل و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا است. راهنمای سفر به سائو پائولو شما را با این شهر بیشتر آشنا می‌کند.

هرآنچه می‌خواهید درباره سائو پائولو بدانید:

معرفی سائو پائولو

اطلاعات ضروری سائو پائولو

آب‌ و‌ هوای سائو پائولو

بهترین زمان سفر به سائو پائولو

هزینه‌ های سفر به سائو پائولو

جاهای دیدنی سائو پائولو

رژیم غذایی در سائو پائولو

معرفی سائو پائولو

سائو پائولو برزیل

سائو پائولو شهری بزرگ و در نگاه اول وهم‌آور و بدون جذابیت‌های خاص است. گشت‌وگذار در این شهر برای گردشگران کمی سخت به نظر می‌رسد. ترافیک، پیاده‌روهای شلوغ و اختلاف طبقاتی واضح بین اهالی شهر، شاید گردشگران را آزار بدهد اما در کنار این سختی‌ها، این شهر در نوع خود، جاذبه‌های زیادی دارد.

این شهر برخلاف آنچه که در نگاه اول به نظر می‌رسد، پر از تئاترهای خاص و سینماهای فوق‌العاده است. اگر اهل غذا خوردن و امتحان کردن طعم‌های جدید باشید، در این شهر غذاهای لذیذی منتظر شما است. هر تفریحی که در نظر داشته باشید، در این شهر پیدا می‌شود.

در این شهر، مهاجران زیادی از سراسر دنیا در جوامع بزرگی زندگی می‌کنند بنابراین تنوع فرهنگی در این شهر بسیار جالب توجه است. فرهنگ بومی هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. حدودا ۲۰ میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند و سائو پائولو، سومین کلان‌شهر بزرگ دنیا است. موزه‌های دیدنی، مراکز فرهنگی، تئاترها و سینماها، تفریحات شبانه، رستوران‌های بی‌نظیر که بعضی از آن‌ها در فهرست بهترین رستوران‌های دنیا قرار دارند و جاذبه‌های گردشگری متنوع و دیدنی، از عواملی است که باعث شده بسیاری از گردشگران دنیا این شهر را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

در این راهنمای سفر با شهر سائو پائولو بیشتر آشنا می‌شویم.

اطلاعات ضروری سائو پائولو

اختلاف ساعت با تهران

سائو پائولو در منطقه‌ زمانی UTC/GMT -2 قرار دارد و ۵ و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

پرتغالی

واحد پول

رئال برزیل

نوع برق شهری

برق شهری در برزیل ۱۲۷ و ۲۲۰ ولت و ۶۰ هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع N است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

پریز برق N

عکس از وب‌سایت powerplugsocket.com

کد کشور

+۵۵

شماره‌های اضطراری

پلیس ۱۹۰

آمبولانس ۱۹۲

آتش‌نشانی ۱۹۳

جهت رانندگی

راست

فرودگاه‌های بین‌المللی

فرودگاه کونگونهاس

فرودگاه بین‌المللی سائو پائولوگوارولخس

آب‌ و‌ هوای سائو پائولو

فضای شهری سائو پائولو

عکس از unsplash (عکاس: Joao Tzanno)

سائو پائولو در نواحی جنوبی واقع شده و موقعیت جغرافیایی آن باعث شده که فصل سرما یعنی از ژوئن تا سپتامبر کاملا از سایر فصول سال متمایز باشد. زمستان‌های سرد همراه با بارش باران و وزش باد از ویژگی‌های آب و هوای این شهر است. با این وجود، زمستان تقریبا هوای قابل تحملی دارد. در بیشتر ایام سال، هوا در سائو پائولو ملایم است و در نواحی ساحلی آب و هوایی مشابه آب و هوای استوایی دارد.

تابستان‌های این شهر از ژانویه تا مارس ادامه دارد. در این مدت احتمال بارش عصرگاهی و گاهی سیلاب وجود دارد. ماه‌های زمستانی یعنی ژوئن و ژوئیه، خشک‌ترین ماه‌های سال هستند.

بهترین زمان سفر به سائو پائولو

طبیعت سائو پائولو

عکس از unsplash (عکاس: Jaime Dantas)

بهترین زمان برای سفر به این شهر، از مارس تا مه و از اکتبر تا نوامبر است. یعنی فصل‌های بهار و پاییز که دمای هوا مناسب است و گردشگران کمتری در شهر دیده می‌شوند. از آنجایی که این شهر در نیم‌کره‌ جنوبی قرار دارد، فصل‌های آن با فصل‌های کشورهای نیم‌کره‌ شمالی متضاد است. درمجموع دمای هوا در تمام طول سال، برای سفر مطلوب است.

هزینه‌ های سفر به سائو پائولو

هزینه‌های روزانه در سفر به برزیل

سفر ارزان تا ۲۰۰ رئال برزیل

Lamparina Hostel سائو پائولو

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ اقامت در خوابگاه هاستل‌ها بین ۴۰ تا ۶۰ رئال

ساندویچ و نوشیدنی ساده در کافه بین ۱۴ تا ۲۰ رئال

اتوبوس‌های بین شهری ۱۵ رئال به‌ازای هر ساعت

سفر میان‌رده از ۲۰۰ تا ۴۰۰ رئال

ibis Sao Paulo Tatuape

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

اتاق‌های دوتخته در هتل معمولی بین ۱۶۰ تا ۳۰۰ رئال

شام برای دو نفر در رستوران میان‌رده بین ۸۰ تا ۱۶۰ رئال

تورهای سفر در جنگل روزانه ۲۵۰ رئال

ورودی کنسرت‌های موسیقی ۲۰ تا ۵۰ رئال

بلیط پروازهای بین شهری ۴۵۰ تا ۵۱۰ رئال

سفر لوکس بیش از ۴۰۰ رئال

JW Marriott Hotel Sao Paulo

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

اقامت در بوتیک هتل بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ رئال

اقامت در لژهای لوکس جنگلی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ رئال

شام برای دو نفر در هتل لوکس بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ رئال

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

برزیل یکی از آن مقصدهای گردشگری است که روزبه‌روز در حال گران شدن است. بنابراین بد نیست تا این نکات را به خاطر بسپارید و با به کار بستن آن‌ها، هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید.

در فصل کم‌گردشگر سال سفر کنید

ایستگاه قطار سائو پائولو

عکس از unsplash (عکاس: John Michael Wilyat)

اگر در فصل خلوت گردشگری به برزیل سفر کنید یعنی در زمانی غیر از دسامبر تا مارس و ژوئیه و اوت، می‌توانید تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای هنگام اقامت در هتل های سائو پائولو بگیرید. اگر زمان سفرتان انعطاف‌پذیر است، می‌توانید در سایت‌های رزرو آنلاین منتظر یک فرصت عالی برای رزرو اقامتگاه ارزان باشید. این سایت‌ها معمولا در فصل‌های خلوت سال، پیشنهادها خوبی برای گردشگران دارند.

پول خود را در فرودگاه تبدیل نکنید

برای اینکه پول خود را به وجه رایج برزیل تبدیل کنید، به بانک‌های مربوطه مراجعه کنید و از تبدیل کردن پول در فرودگاه خودداری کنید.

پیاده‌روی کنید

خیابان‌های سائو پائولو

عکس از unsplash (عکاس: Guilherme Stecanella)

اگر شرایط آب و هوا مساعد بود، لازم نیست پول و زمان زیادی را برای سوار شدن و پیاده شدن از اتوبوس صرف کنید. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری بزرگ و مهم در فواصل کوتاهی از هم قرار دارند. جوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید پیاده به تعدادی از آن‌ها سر بزنید. همین پیاده‌روی فرصت خوبی است تا با حال و هوای شهر آشنا شوید.

وعده‌های ناهار را در رستوران بخورید

غذای ارزان در سائو پائولو

عکس از theculturetrip (عکاس: Alexandre Macieira)

اگر دوست دارید بیرون غذا بخورید، وعده‌ ناهار را برای این کار انتخاب کنید که هزینه‌ کمتری بپردازید. رستوران رفتن در شهرهای بزرگ برایتان گران تمام می‌شود به‌خصوص اگر بخواهید به رستوران‌های لوکس سر بزنید. البته وعده‌های غذایی در رستوران‌ها حتی رستوران‌های لوکس، حجم زیادی دارند بنابراین یک وعده‌ غذایی کامل شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر را می‌توانید با همراهان خود شریک شوید. ضمنا نیازی به پرداخت بیعانه نیست.

قیمت صندلی‌های ساحل را بپرسید

در مناطق ساحلی قبل از اینکه از صندلی‌ها و امکانات ساحل استفاده کنید، هزینه‌ آن را بپرسید تا غافلگیر نشوید.

جاهای دیدنی سائو پائولو

سائو پائولو، بزرگترین شهر در آمریکای جنوبی است و با رودخانه‌های بزرگ احاطه شده است. این شهر از زمان پایه گذاری‌اش یعنی در سال ۱۵۵۴، به‌عنوان دروازه‌ای برای ورود به منطقه‌ sertão شناخته شده است. در این شهر شلوغ و بزرگ، مهاجرانی از سراسر دنیا زندگی می‌کنند. فرهنگ‌های پرتغالی، اسپانیایی، آلمانی، آفریقایی، عرب و حتی ژاپنی را در گوشه و کنار شهر مشاهده خواهید کرد. حتی یک موزه تماما به اهالی ژاپنی شهر اختصاص یافته است. این شهر بسیار وسیع است و هر گوشه‌ای از آن جاذبه‌ای متفاوت در انتظار مسافران است. به‌دلیل همین وسعت زیاد، بعضی از جاذبه‌های گردشگری شهر فواصل بسیار دوری از هم دارند بنابراین مترو بهترین وسیله برای سر زدن به آن‌ها است. در ادامه با مهم‌ترین جاهای دیدنی سائو پائولو آشنا می‌شویم.

موزه‌ هنر

سائو پائولو برزیل

موزه‌ هنر سائو پائولو که آن را به اختصار با نام MASP می‌شناسند در سال ۱۹۶۸ افتتاح شد. مجموعه‌ای بزرگ و بی‌نظیر از آثار هنر غربی در این موزه نگهداری می‌شود که یکی از بهترین نمونه‌ها در آمریکای لاتین است. آثاری از بهترین هنرمندان امپرسیونیست و مدرن مثل رنوار، ون گوگ، ماتیس، مونه، دبره، پیکاسو و میرو و ۷۳ تندیس برنزی از دگا، در این مجموعه نگهداری می‌شود.

سائو پائولو برزیل

گرچه قدمت بعضی از آثار به موزه به دوران رنسانس بر‌می‌گردد، این موزه یکی از اولین موزه‌های قاره است که بر آثار هنری قرن بیستم و بعد از آن تمرکز دارد به‌خصوص هنرمندان معاصر برزیلی. بنای این موزه توسط معماری برزیلی ایتالیایی به نام Lina Bo Bardi طراحی شده است. میدان‌گاهی که این بنا در آن قرار دارد، روزهای یکشنبه میزبان بازارچه‌ عتیقه‌فروشی و در طول سال میزبان برگزاری کنسرت‌های متعدد است.

تئاتر شهر (Teatro Municipal)

تئاتر شهر سائو پائولو

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Wilfredor)

معماری این بنا، تئاتر شهر را با الهام از اپرای پاریس ساخته است که ترکیبی از هنر نو و تم رنسانس ایتالیایی است. این بنا به سرعت بعد از تکمیل ساختش در سال ۱۹۱۱، به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر تبدیل شد. این محبوبیت در سال ۱۹۲۲ بعد از برگزاری رویداد هفته‌ هنر مدرن، به اوج خود رسید. این رویداد میزبان بسیاری از هنرمندان مشهور و بزرگ معاصر برزیل بود.

این مرکز، یکی از مهم‌ترین مراکز اجرایی هنری در آمریکای جنوبی است. بسیاری از هنرمندان مطرح دنیا در زمینه‌های گوناگون مثل موسیقی، تئاتر و خوانندگی در این مجموعه به اجرای آثار ارزشمند و به‌یادماندنی خود پرداخته‌اند. این بنا در سال ۱۹۹۱، کاملا بازسازی شد و شکوه دوباره‌ خود را بازیافت و بازگشایی شد. این تئاتر میزبان ارکستر سمفونیک سائو پائولو و سایر گروه‌ها و رویدادهای هنری فوق‌العاده‌ شهر است.

پارک Ibirapuera

سائو پائولو برزیل

این پارک با طراحی معماری به نام Roberto Burle Marx ساخته شده و بناهایی طراحی شده توسط Oscar Niemeyer، در آن ساخته شده است. این فضای سبز بزرگ با بناهای یادبود، موزه‌ها، زمین‌های بازی، باغ‌ها، مسیرهای پیاده‌روی، دریاچه‌ها و سن‌های مخصوص اجرای مراسم مختلف، یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی شهر است. علاوه بر این، نمایشگاهی برای هنر و فرهنگ مدرن است. یکی از بناهای یادبود این پارک توسط مجسمه‌ساز برزیلی یعنی Victor Brecheret طراحی شده است.

سائو پائولو برزیل

تالار موسیقی Auditório Ibirapuera یک تالار موسیقی مدرن است که Oscar Niemeyer طراحی کرده و یکی از بهترین سالن‌های کنسرت شهر است. از دیگر دیدنی‌های این پارک می‌توان به موزه‌ هنر بومی اشاره کرد. همچنین یک موزه‌ هوانوردی در پارک وجود دارد که در آن مدل‌هایی از هواپیماها و تجهیزات پرواز به نمایش درآمده است. در موزه‌ هنر بومی می‌توانید بهترین نمونه‌های هنرهای سنتی را از سراسر برزیل مشاهده کنید.

موزه‌ هنر معاصر (Museu de Arte Contemporânea)

موزه هنر معاصر سائو پائولو

عکس از وب‌سایت diaonline.ig.com.br (عکاس: نامشخص)

این موزه یکی از موزه‌هایی است که در پارک Ibirapuera قرار دارد و توسط Oscar Niemeyer طراحی شده است. ساخت بنا در سال ۱۹۵۷ به پایان رسید. اکنون این موزه میزبان نمایشگاه‌های دائمی و موقتی فراوانی در تمام طول سال است. در این موزه بیش از ۸ هزار اثر هنری از سبک‌های مختلف و از هنرمندان مشهور برزیلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است. این موزه در بین بهترین موزه‌های هنری آمریکای لاتین جای دارد که به هنر غربی قرن بیستم اختصاص دارند. یکی از بخش‌های این مجموعه، باغ تندیسی است که در آن ۳۰ اثر از آثار هنرمند برزیلی یعنی Roberto Burle Marx به نمایش درآمده است.

لذت خرید در محله‌  Bom Retiro

محله بوم رتیرو سائو پائولو

عکس از وب‌سایت catracalivre.com.br (عکاس:‌ reprodução)

اگر از علاقه‌مندان به خرید و تماشای ویترین مغاره‌ها هستید، در این محله می‌توانید به فروشگاه‌های متعدد سر بزنید. لباس، کفش و انواع لوازم جانبی با قیمت‌های مناسب در فروشگاه‌های این منطقه عرضه می‌شود.

پارک Independància و موزه‌ Paulista

پارک استقلال سائو پائولو

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس:  Governo do Estado de São Paulo)

در منطقه‌ Ipiranga سائوپائولو این پارک بزرگ قرار گرفته است. فواره‌ها و باغ رز این مجموعه از کاخ ورسای الهام گرفته شده است. بنای مشرف به این باغ رز موزه‌ای به نام Ipiranga است که معمار ایتالیایی آن، بنا را با الهام از سبک نئوکلاسیک ایتالیایی ساخته است. داخل این موزه، مجموعه‌های بزرگ و جذابی از لباس‌های سنتی، هنر دکوراتیو، آثار نقاشی و وسایلی از دوران پادشاهی نگهداری می‌شود.

 شنیدن موسیقی کلاسیک در Julio Prestes

سائو پائولو برزیل

این مجموعه یکی از بهترین سالن‌های کنسرت دنیا است. در سفر به این شهر می‌توانید بلیط بخرید و در کنسرت‌های موسیقی کلاسیک لذت ببرید. معماری این مجموعه در نوع خود جالب توجه است. کافه و رستوران هم در این مرکز وجود دارد که شب رویایی شما را تکمیل خواهد کرد.

کلیسای جامع Sé

کلیسای جامع سائو پائولو

عکس از وب‌سایت infoescola.com/Shutterstock (عکاس: cifotart)

این کلیسای جامع به سبک نئوگوتیک در مکان یک کلیسای جامع قدیمی ساخته شده است. ساخت این بنا بین از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۶۷ طول کشیده است. در واقع مراحل ساخت این کلیسا در جریان دو جنگ جهانی بود. همین باعث شد تا موزاییک‌ها و سایر اشیای تزیینی به‌سختی از ایتالیا به دست معماران و سازندگان بنا برسد.

نمای بنا با تندیس‌هایی از شخصیت‌های کتب مذهبی و دستورات حضرت مسیح (ع) تزیین شده است. گرچه سایر بخش‌های بنا، به سبک نئوکوتیک است، یک گنبد به سبک رنسانس بر فراز آن به چشم می‌خورد. فضای داخلی این کلیسا هم جاذبه‌های خاصی دارد. از جمله یک ارگ بزرگ، پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی، ستون‌های حکاکی شده با طرح‌های سنتی برزیلی و سردابه‌ای که شامل مقابر و تندیس‌های مرمرین است. این کلیسا در مرکز تاریخی شهر سائو پائولو قرار دارد و جای خوبی برای شروع یک تور پیاده‌گردی در منطقه‌ قدیمی شهر است.

ساختمان Banespa

ساختمان بانسپا در سائو پائولو

عکس از وب‌سایت casacor.abril.com.br (عکاس: Leo Martins )

اگر دوست دارید مناظری منحصر‌به‌فرد و نفس‌گیر از شهر سائو پائولو را تماشا کنید آن هم به‌صورت ۳۶۰ درجه یا پانوراما، جایی بهتر از Banespa پیدا نخواهید کرد. کافی است به طبقه‌ بالای برج بروید تا این چشم‌انداز زیبا را ببینید. قبل از غروب آفتاب خود را به این ساختمان برسانید تا منظره‌ غروب را تماشا کنید. ورود به ساختمان هزینه‌ای ندارد اما بیش از ۵ دقیقه نمی‌توانید بالای بام بمانید.

Pátio do Colégio

بناهای تاریخی سائو پائولو

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Wilfredor)

بنایی که با نام Pátio do Colégio  شناخته می‌شود در شمال کلیسای جامع و پارک Sé قرار دارد. این مجموعه هسته‌ اصلی شهر سائو پائولو بوده است جایی که دو نفر به نام‌های Manuel de Nóbrega و José de Anchieta، کالج جامعه‌ مسیحیت را در آن پایه گذاری کردند. این مجموعه‌ جذاب، امروزه میزبان موزه‌ تاریخ، موزه‌ هنرهای مذهبی و کلیسای Anchieta است. همه‌ آنچه که از این ساختمان قرن شانزدهم میلادی باقی مانده است، درها و بخشی از دیوار گلی آن است. در باغ‌های موزه، یک کافه‌ دوست‌داشتنی وجود دارد.

ایستگاه راه‌آهن Luz

سائو پائولو برزیل

ایستگاه قطار Luz، بیش از یک قرن پیش ساخته شده است. این ایستگاه هنوز هم بعد از یک قرن، زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. این بنا در مرکز شهر قرار دارد و برای ساخت آن از سبک معماری بریتانیایی الهام گرفته‌اند. این ایستگاه، یکی از قطب‌های حمل و نقل در شهر است.

صومعه‌ سائو بنتو (São Bento)

صومعه سائو بنتو در سائو پائولو

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Maik Pereira)

این صومعه‌ بندیکتی و کلیسای آن در اواخر قرن شازندهم پایه‌گذاری شده‌اند. البته کلیسای فعلی بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۲ ساخته شده است. فضای بیرونی و قدمت کمی که این بنا دارد، نباید شما را از سر زدن به آن ناامید کند. فضای داخلی این کلیسا بسیار دیدنی و جذاب است و با نقاشی‌های زیبای و تندیس‌های قرن هفدهمی تزیین شده است.  تعدادی از هنرمندان مشهور دنیا در طراحی و تزیین این صومعه مشارکت کرده‌اند. از دیگر بخش‌های دیدنی این مجموعه می‌توان به پنجره‌های قدیمی با شیشه‌های رنگی، تصویری از مریم مقدس و یک صلیب قدیمی متعلق به سال ۱۷۷۷ اشاره کرد. در فروشگاهی که در صومعه وجود دارد می‌توانید کیک، نان و شکلات‌هایی خریداری کنید که توسط انجمن برادری و راهبان تهیه می‌شود.

میدان Luz

میدان Luz قدیمی‌ترین تفریح‌گاه سائو پائولو است که و بین ایستگاهی به همین نام و موزه‌ Pinacoteca do Estado قرار دارد و آن را تبدیل به نقطه‌ توقف بسیار خوبی بین این دو مقصد کرده است. این مکان در آغاز به‌عنوان باغ گیاه‌شناسی افتتاح شد که قبل از اینکه در سال ۱۸۲۵ به روی عموم باز شود، به‌عنوان تفرجگاهی برای ثروتمندان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

خیابان پائولیسیتا

سائو پائولو برزیل

این خیابان، یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر و میزبان موسسات مالی و جاذبه‌های توریستی متعدد است. این خیابان شلوغ، بهترین جا برای گشت‌وگذار در شهر و آشنایی با حال‌وهوا و اهالی آن است. در این خیابان جاذبه‌هایی مانند موزه‌ هنر، ساختمان شورای ملی، کافه‌های عالی، مراکز فرهنگی و چندین پارک وجود دارد.

گشت‌وگذار در بتمن آلی (Batman Alley)

سائو پائولو برزیل

اگر به هنر خیابانی علاقه دارید، در این خیابان می‌توانید از یک گالری بزرگ و روباز دیدن کنید. علاوه بر هنر خیابانی که در دیوارهای این خیابان به چشم می‌خورد می‌توانید از رویدادهای موسیقی و گالری‌های هنری متعدد دیدن کنید.

فروشگاه کتاب Livraria Cultura

سائو پائولو برزیل

این سه فروشگاه در یک کتابفروشی درون ساختمان مجلس ملی (واقع در خیابان پائولسیتا) که یکی از بزرگترین فروشگاه‌های کشور است. در اینجا تنوع وسیعی از کتاب‌هایی به زبان انگلیسی و پرتغالی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

سائو پائولو برزیل

این مجموعه، بخشی برای استراحت و مطالعه دارد. همچنین یک تئاتر در طول سال میزبان برنامه‌های فرهنگی و هنری متعدد است. در مجموعه ی سینمایی این مرکز می‌توانید جدیدترین فیلم‌ها را تماشا کنید. علاوه بر این امکانات فرهنگی، می‌توانید در یکی از دو کافه‌ مجموعه، ساعتی استراحت کنید.

دیر و کلیسای Nossa Senhora da Luz

کلیساهای تاریخی سائو پائولو

عکس از وب‌سایت viajento.com (عکاس: نامشخص)

در خیابان Tiradentes، کلیسا و دیر Nossa Senhora da Luz قرار دارد که یکی از بهترین نمونه‌های معماری سنتی سائو پائولو است. این دو بنا در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است و امروزه میزبان موزه‌ هنرهای مقدس است. در این موزه، مجموعه‌ بزرگی از ۱۱ هزار اثر شامل تندیس، نقاشی و سایر وسایل که قدمت آن‌ها به قرن شانزدهم تا نوزدهم بر‌می‌گردد، به نمایش درآمده است.

در همین نزدیکی می‌توانید به نگارخانه‌ ملی نقاشی سر بزنید که قدیمی‌ترین موزه در سائو پائولو است. در این گالری، ۲۵۰۰ عکس، نقاشی و اثر چاپی که غالبا از آثار هنرمندان برزیلی است، نگهداری می‌شود.

موسسه‌ Tomie Ohtake

سائو پائولو برزیل

بنای این مجموعه، یکی از شاهکارهای معماری است. جالب است بدانید که رنگ این بنا در طول سال و با توجه به شرایط آب و هوا، تغییر می‌کند. یک رستوران عالی هم در این مرکز وجود دارد.

مجموعه‌ کلیساهای سائو فرانسیسکو (São Francisco)

در غرب کلیسای جامع، خیابانی به نام Largo de São Francisco قرار دارد. این خیابان در مرکز شهر واقع شده و از روی مجموعه‌ کلیساهایی به همین نام، نام‌گذاری شده است. کلیسای سنت فرانسیس، در سال ۱۶۴۴ ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای شهر است که هوز پابرجا است. فضای داخلی این کلیسا کاملا با ویژگی‌های معماری پرتغالی تزیین شده است. این کلیسا بعد از یک آتش‌سوزی در سال ۱۸۷۰ و یک بار هم اخیرا بازسازی شده است. کلیسای دیگری در کنار آن قرار دارد که کلیسای Ordem Terceira de São Francisco نام دارد. این بنا بین سال‌های ۱۶۷۶ تا ۱۷۹۱ ساخته شده است و به‌دلیل قدمت زیاد، درهای آن به روی گردشگران، بسته است. بنای سوم این مجموعه، صومعه‌ Franciscan است که از سال ۱۸۲۸ میزبان دانشکده‌ حقوق دانشگاه سائو پائولو است.

رژیم غذایی در سائو پائولو

غذاهای متنوع در سائو پائولو

عکس از وب‌سایت eater.com (عکاس: Rubens Kato)

سائو پائولو یک مقصد گردشگری متفاوت است. یکی از دلایل تفاوت این شهر، فرهنگ خاص، خطوط ساحلی بی‌نظیر، طبیعت فوق‌العاده و آشپزی لذیذ است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در سفر به کشورهای خارجی، غذاهای محلی را امتحان می‌کنید و از خوردن غذاهای جدید نمی ترسید، در ادامه با چند غذای محلی برزیل آشنا می‌شویم که در رستوران‌ها و غذاخوری‌های سائوپائولو می‌توانید نوش جان کنید.

پاستل

این غذای پف دار که در روغن فراوان سرخ می‌شود، یکی از آن غذاهایی است که با وجود ضرری که دارد، باید در سفر به سائو پائولو حتما امتحان کنید. این غذا  جزو غذاهای  خیابانی است یعنی در هر غرفه‌ای در خیابان و بازارچه‌های میوه و سبزیجات می‌توانید آن را تازه تهیه کنید. غرفه‌های فروش پاستل در بازارچه‌ها معمولا بسیار پرطرفدار هستند. موادی که خمیر با آن‌ها پر می‌شود متغیر است. مثلا انواع پنیر، پپرونی، ژامبون و مواد پیتزا.  

آکارا (Acarajé)

آکارا، از غذاهای برزیل

عکس از وب‌سایت receitas.globo.com (عکاس: Globo)

برای تهیه‌ این غذای محبوب خیابانی از لوبیا چشم‌ بلبلی استفاده می‌کنند. بعد از اینکه خمیر متشکل از لوبیا را آماده کردند، در روغن سرخ می‌کنند  و بعد از سرخ کردن با موادی مثل انواع غذاهای دریایی و مرغ، پر می‌کنند. درست کردن این غذا در خانه سخت است و کار هر کسی نیست. بهترین جا برای امتحان کردن طعم این غذا، غرفه‌های خیابانی است.

گوشت کبابی

گوشت کبابی از آن غذاهایی است که در بیشتر کشورهای دنیا به نام‌های مختلف رایج است. هر منطقه‌ای سبک خاصی برای کباب کردن گوشت دارد و از ادویه‌های خاصی برای طعم‌دار کردن آن استفاده می‌کند. غیر از گوشت، انواع سوسیس و حتی گوشت مرغ هم به‌عنوان گوشت کبابی طبخ می‌شود که با توجه به ذائقه‌ خود می‌توانید هرکدام را که دوست دارید، نوش جان کنید.

موککا (Moqueca)

موککا، خوراک برزیلی

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Gilrovina)

این خوراک لذیذ برزیلی با ماهی، گوجه، سیر، پیاز و گشنیز تهیه می‌شود. گاهی برای طعم دادن به این غذا از فلفل، شیر نارگیل و انواع ادویه‌های محلی استفاده می‌کنند. این غذا به‌آرامی و در ظرف‌های سنتی پخته می‌شود. برای تهیه‌ آن از ماهی‌های بدون استخوان استفاده می‌کنند. بیش از ۳۰۰ سال است که این غذا سر میز غذای برزیلی‌ها دیده می‌شود.

Brigadeiros

این دسر شکلاتی به‌قدری محبوب و راحت است که برای مهمانی‌های بچه‌ها در سراسر این کشور تهیه می‌شود. برای تهیه‌ آن شیر را با موادی چون پودر کاکائو و کره تغلیظ می‌کنند و در نهایت با شکلات رنده شده تزیین می‌کنند.

نان پنیری برزیلی (pão de queijo)

نان پنیری برزیلی

عکس از وب‌سایت melepimenta.com (عکاس: نامشخص)

نان و پنیر در سراسر دنیا، جزو اقلام ضروری و محبوب غذایی است. این غذای برزیلی هم ترکیبی از این دو غذای لذیذ است. این غذا را غالبا در وعده‌ صبحانه می‌خورند اما برای همه‌ ساعت شبانه‌روز، هر زمانی که احساس گرسنگی کردید، مناسب است.  نان این غذا با نوعی آرد مخصوص و تخم‌مرغ تهیه می‌شود و با پنیر Minasپر می‌شود. بافتی ترد و فیلینگی نرم و لذیذ دارد که باید امتحان کنید. حتی گاهی با مواد گوشتی، این توپ‌های لذیذ را پر می‌کنند.

Feijoada

یکی از غذاهای سنتی برزیلی، این خوراک است که با موادی مثل لوبیا، سوسیس و قطعات گوشت تهیه می‌شود. پختن این غذا، فرایندی طولانی است و یک روز طول می‌کشد. به همین دلیل است که اکثر برزیلی‌ها این غذا را در رستوران می‌خورند یا فقط در رزهای تعطیل و مناسبت‌های خاص آن را آماده می‌کنند. همراه با این غذا مواد دیگری مثلا برنج و برش نارنج سرو می‌شود.

کینجیم (Quindim)

کینجیم، دسر برزیلی

عکس از وب‌سایت blog.amigofoods.com (عکاس: نامشخص)

یکی دیگر از دسرهای لذیذ برزیلی، کینجیم، نام دارد. یک دسر شفاف و زردرنگ که با موادی مثل تخم‌مرغ، شکر، نارگیل  و کره تهیه می‌شود. این دسر را در قالب‌هایی به‌اندازه‌ کاپ کیک آماده می‌کنند. پایین دسر، تست شده و طلایی است و بخش بالایی آن بسیار نرم است و حالتی شبیه فرنی دارد.

هات داگ

اگر در خیابان‌های سائو پائولو، هوس غذای لذیذ کردید، هات داگ را امتحان کنید. هات داگ‌های این شهر با هر هات داگی که تابه‌حال خورده‌اید متفاوت است. این ساندویچ یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی در برزیل است که با سس مخصوص، پنیر، چاشنی‌های خاص و پوره‌ سیب‌زمینی سرو می‌شود.

ساندویچ مورتادلا (Mortadella)

ساندویچ مورتادلا

عکس از وب‌سایت dallasobserver.com (عکاس: Melissa Hennings)

یکی از غذاهای خیابانی که در سائو پائولو باید امتحان کنید، ساندویچ مورتادلا است. این ساندویچ را سرد یا گرم با پنیر یا سس مخصوص یا گاهی به‌تنهایی سرو می‌کنند. این ساندویچ یکی از غذاهای محبوب اهالی شهر است و کسی را پیدا نمی‌کنید که در رژیم غذایی هفتگی‌اش حداقل یک بار این ساندویچ را نخورد.

تاپیوکا

تاپیوکا یکی از غذاهای خیابانی رایج در سائو پائولو است. آن را با نشاسته‌ تاپیوکا یا آرد مانیوک تهیه می‌کنند. مواد داخل این غذا عبارت است از انواع ژامبون، تخم‌مرغ، پنیر یا فیلینگ شیرین مثل پودر نارگیل، موز و شکلات که نتیجه‌ نهایی دسری بسیار لذیذ است که روی آن شربت می‌ریزند.

نویسنده: حمیده کریمی

از کجا شروع کنیم

سائو پائولو کجاست؟

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map