گزارش اختصاصی کجارو از نورپردازی برج آزادی

مینا داودی
مینا داودی دوشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
گزارش اختصاصی کجارو از نورپردازی برج آزادی

هوای ابری تهران و قطرات ریز باران به استقبال بازی رنگ و نور مهمانان آلمانی رفته بود. مهمانی که با هنرمندی، لباس زیبا و دلفریبی بر تن نماد ۴۵ ساله‌ی تهران کرد. لباس‌های رنگارنگی از جنس عشق، صلح و امید چنان برازنده‌ی این برج بودند که گویی خودش نیز از لباس‌های یک‌رنگ قدیمی‌اش خسته شده و از عوض کردن لحظه‌ای لباس‌های جدیدی که هنرمند آلمانی برایش به ارمغان آورده بود هیجان داشت. می‌خواست تا جایی که بیننده هست، خودنمایی کند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا گزارش اختصاصی کجارو را از کنسرت نور در برج آزادی بخوانید.

فیلیپ گایست، نورپرداز آلمانی به دعوت سفارت آلمان در تهران و به مناسبت سالروز اتحاد دو آلمان شرقی و غربی برای برگزاری کنسرت نور به ایران آمده است. به گفته‌ی این هنرمند، کار روی این پروژه چند ماه طول کشید که شامل طراحی نقوش و عبارات و رنگ‌ها بود و بعد از اتمام کار طراحی به تهران آمد تا تنظیمات نهایی را روی برج آزادی و طبق ابعاد آن انجام دهد. وی ضمن تایید دعوت سفارت آلمان در تهران، در مورد دلیل انتخاب برج آزادی برای این کنسرت گفت:

سفارت آلمان چندین مکان در تهران را معرفی کرد و به دلیل شباهت این میدان با دروازه براندنبورگ در شهر برلین، برج آزادی را انتخاب کردم. چرا که دروازه براندنبورگ برلین نماد اتحاد، صلح و مسیرهای باز به سمت آینده است.

فیلیپ گایست درباره‌ی واژه‌های فارسی‌ که در طراحی‌هایش به کار برده، گفت:

اولین بار که اسم این برج را شنیدم، نام آن را به آلمانی ترجمه کردم و متوجه مفهوم اسم این برج شدم و ایده‌های دیگری هم به ذهنم خطور کرد که باعث شد بخواهم کلمات دیگری را نیز به فارسی ترجمه کنم.

این هنرمند با تاکید بر اینکه برگزاری چنین کنسرتی بهانه‌ای شد تا برای نخستین بار به ایران سفر کند، افزود:

تهران را دوست دارم و از مردم بازخورد مثبت زیادی دریافت کرده‌ام و بسیار حمایت شدم.

این نمایش که قرار بود از یازدهم تا سیزدهم مهرماه برگزار شود، امشب از ساعت ۱۹ تا ۲۳ برگزار می‌شود و فیلیپ گایست تهران را برای اجرای کنسرتی در یکی از زندان‌های قدیمی گرجستان ترک خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه