۱۹میلیارد ریال اعتبار بناهای تاریخی میبد را جان تازه‌ای بخشید

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
۱۹میلیارد ریال اعتبار بناهای تاریخی میبد را جان تازه‌ای بخشید
به گفته  ذاکری نیا ،  معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد،   بناهای تاریخی میبد با اعتباری بالغ بر ۱۹میلیارد ریال مرمت و بهسازی شدند.
  معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، با اعلام این خبر اظهار کرد:
شهرستان میبد از جمله شهرستان‌های تاریخی استان یزد به شمار می‌آید که دارای بافت تاریخی منحصربه‌فرد و دست نخورده‌ای است و تاکنون ۲۵۲ اثر تاریخی از این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
ذاکری نیا با بیان اینکه پروژه‌های مرمتی مسیر مهرجرد، حمام یخدان آسیاب یخدان و راسته بازار میبد از جمله آثاری هستند که با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال مورد مرمت و بازسازی قرار گرفتند تصریح کرد:
اولین اثر تاریخی میبد نارین قلعه است که در سال ۱۳۵۴ به شماره ثبتی ۱۰۸۶ در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت و در سال گذشته نیز ساباط فرداب، خانه غفور طباطبایی، حمام مهرجرد و آب انبار شاه عباسی ندوشن نیز به عنوان تعدادی دیگر از آثار غیرمنقول از این شهر کهن به ثبت رسیدند.
معاون میراث‌فرهنگی این  اداره کل دیگر اقدامات انجام شده را تملک حریم‌های نارین قلعه و همکاری با پایگاه پژوهشی میبد، مشارکت در مرمت و ساماندهی بیش از ۵۰ خانه تاریخی شهرستان و همچنین یکی از موارد مهم در مرمت بناهای تاریخی میبد را مشارکت با دهیاری‌ها، شرکت تعاونی دهیاری‌ها و شهرداری دانست و افزود:
شروع به‌کار پروژه برج محمودآباد با کاربری پذیرایی- سنتی نیز از اقدامات شاخصی است که در سال گذشته انجام گرفته است.
منبع:دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط:

دیدگاه